121 Reacties

6 jaar geleden

Oeps ik bedoelde natuurlijk "Ik ben in shock!" in de titel van het bericht. Ik kan niet meer helder nadenken kennelijk...

6 jaar geleden

Hoihoi! Hier nog een tweelingmama in spe! 😍 Ik ben nu 17 weken en we hebben ook precies 17 weken geleden ons eigen restaurant geopend, dus ja ook hier een MEGASHOCK! Maar we zijn er nu zooo blij mee, het is heel speciaal🥰 Ik weet soms echt nog steeds niet hoe we het allemaal voor elkaar moeten krijgen, maar we zijn hoe dan ook klaar voor onze zoon en dochter! 💙💖 Het gaat echt goedkomen, ook bij jullie!

6 jaar geleden

Hier een tweeling mama die inmiddels bevallen is. Wij zijn 8 mei bevallen van onze 2 jongens. Met 37 weken ingeleid en bevallen van kerngezonde kinderen. Inmiddels zijn ze bijna 3 maanden en kan nu zeggen dat we in iets rustiger vaarwater komen. Vond de eerste periode heel heftig en pittig waarbij ik nachten had van soms 2 uur slaap. Heb je vragen oid vraag maar raak.

6 jaar geleden

Reactie op Jettepet

Hier een tweeling mama die inmiddels bevallen is. Wij zijn 8 mei bevallen v ...
Wat fijn om te horen dat ze gezond zijn geboren😊 ben enorm zenuwachtig dat er tijdens de bevalling iets misgaat en de een het benauwd krijgt ofzo... Was er reden om je in leiden of gewoon standaard vanwege de 37 weken? Ik hoop in ieder geval dat ik de 37 weken haal en ze niet te vroeg worden geboren (vanwege mijn actieve werk)... En huilden ze elkaar wakker? (Maak gelijk even misbruik van je met m’n vragen😬)

6 jaar geleden

Reactie op Joyce_o

Wat fijn om te horen dat ze gezond zijn geboren😊 ben enorm zenuwachtig dat ...
Ik ben ingeleid omdat ik zwangerschapsdiabetis had en anders de jongens te groot zouden worden. Ze waren nu met de geboorte al allebei 6,5 pond. Was totaal niet zenuwachtig voor de bevalling had er eerder heel veel zin in omdat ik er helemaal klaar mee was. Vanaf ongeveer week 30 werd het erg zwaar voor mij, waarbij ik zelf steeds minder kon. Ze huilen elkaar niet echt wakker tenzij ze net slapen of bijna wakker worden. Ze huilden gewoon heel veel wanneer ze wakker waren. Ze wilden alleen maar op het voedingskussen (tweeling) liggen en niet hun bedjes.

6 jaar geleden

Hi! Ik ben ook zwanger van een tweeling. Nu 9 weken. En afgelopen maandag de echo gehad. Mijn vriend was er bij via Whatsapp en we waren ook allebei in shock! Nog steeds een beetje. Ook ongeloof. Afgelopen donderdag weer een echo gehad in zkh. Maar het is echt geen vergissing. Het zijn er 2! Mijn broer en schoonzus hebben een tweeling van 4 dus gelukkig experts in de buurt. We hebben ook al een zoon van 2.5 rondlopen.. dus ik ben wel benieuwd hoe dat straks allemaal gaat. 🙈 Hoe voelen jullie je?

6 jaar geleden

Is het bij jullie een tweeeiige of eeneiige tweeling? Wij hebben een eeneiige tweeling en 1 placenta en 1 vruchtzak (zonde4 tussenschot). De kans dat dat gebeurt is echt megaklein. Ik had geen idee maar er zitten dus enorm veel risico's aan zo'n zwangerschap. Wordt ook een hoog risico zwangerschap genoemd. Gisteren ingelezen en na de schok van het nieuws over een tweeling ben ik vooral geschokt door al die mogelijke complicaties. Dus ik ben echt best bang nu!

6 jaar geleden

Hier ook een tweeling mama in spe.. vandaag 8 weken zwanger en bij de echo vrijdag gezien dat het twee kindjes zijn! We wisten van het risico op meerlingzwangerschappen bij ovulatie-inductie.. maar het blijft een verrassing!! Ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen in deze gekke tijd! Heb overigens het tweelingenboek aangeschaft waar al veel vragen in beantwoord staan!!

6 jaar geleden

Mijn zusje is na vele ronden van ivf met het medicijn clomid gestart wij hadden geen tweelingen in de familie ( nu dus wel 🥰) na 3 zware jaren van teleurstellingen voor mijn zus was ze zwanger van een tweeling super cute 🥰🥰🥰 2 jongens bevallen op 36 w & 5 dagen 2960gr en 46 cm en 3010gr en 47 cm Mijn zus heeft wel hulp van thuiszorg 2 keer in de week komen ze haar helpen met het huishouden en dit is via de mutualiteit en omdat het een tweeling is heeft ze recht op meerdere beurten Mijn zusje doet dat super goed en ik ben zeker dat jullie dat ook kunnen 💪🥰 Het is zo speciaal 2 lingen succes xxx

6 jaar geleden

Reactie op Jettepet

Ik ben ingeleid omdat ik zwangerschapsdiabetis had en anders de jongens te ...
Ahzo oké! Want ik hoor steeds andere verhalen.. ene keer dat ze na 37 weken inleiden, terwijl sommigen een zwangerschap bijna tot 40 weken uitzingen🙄 kan me niet voorstellen dat daar ruimte bij mij voor is😅 en kan me goed voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent! Ik ben van plan zo’n hangwieg te kopen die de bewegingen in de baarmoeder beter nabootst, hoop dat dat gaat helpen! Leuk om de verhalen van de anderen te lezen, zou het ook leuk vinden om elkaar er beetje doorheen te slepen😊 veel een eiige zwangerschappen volgens mij hier he? Ik zelf heb twee eiig, minst risicovolle tweelingzwangerschap en dan toch al ongerust! Leef met jullie mee dames!!

6 jaar geleden

Reactie op EsKo86

Is het bij jullie een tweeeiige of eeneiige tweeling? Wij hebben een eenei ...
Wij hebben 1 eiig. 1 placenta en allebei eigen vruchtzak. Geen idee wat dat voor risico's met zich meebrengt. We hebben 16aug onze intake in het zkh. Ik snap dat je bang en bezorgd bent van alle mogelijke complicaties. Maar probeer te genieten. Is de kans op complicaties groot? Lijkt me fijn om contact te houden. We lopen ook wel redelijke gelijk allemaal. Want er komt veel op ons af ga ik van uit :)

6 jaar geleden

Reactie op sophie89-24

Hier ook een tweeling mama in spe.. vandaag 8 weken zwanger en bij de echo ...
Wat voor boek is dat? Titel? Ga ik ook even kijken op internet. :)

6 jaar geleden

Reactie op Auralie

Wat voor boek is dat? Titel? Ga ik ook even kijken op internet. :)
Deze!

6 jaar geleden

Reactie op sophie89-24

Deze!
Het boek "ojee het zijn er twee" is ook erg goed. Heel veel informatie van een tweelingmoeder en reacties van andere tweelingmoeders hoe zij op een bepaalde situatie reageerden.

6 jaar geleden

Reactie op Jettepet

Het boek "ojee het zijn er twee" is ook erg goed. Heel veel informatie van ...
Dank je wel beide!

6 jaar geleden

Die kans is wel groot heb ik begrepen. Het wordt echt een hoog risico zwangerschap genoemd genoemd. Maar we moeten eerst maar eens met een gynaecoloog gaan praten. Ik hoop dat daar ook positief nieuws uit komt.

6 jaar geleden

Bedankt voor de boekentips!

6 jaar geleden

Reactie op EsKo86

Die kans is wel groot heb ik begrepen. Het wordt echt een hoog risico zwang ...
Tegenwoordig wordt er wel zo goed gemonitord dat de risico’s echt aanzienlijk kleiner zijn volgens mij.. Vandaag een vrouw van 82 in ons restaurant die vertelde dat ze pas bij de bevalling te horen kreeg dat er nog eentje aankwam! Hoop dat je snel beetje geruststelling krijgt🤞🏻

6 jaar geleden

Ook ik haak hier graag aan! Wij waren ook geschokt dat ik zwanger ben van een tweeling. Nu 14+5 weken. We hebben al een dochter van 21 maanden en hebben geen idee hoe het straks allemaal zal gaan 😅 verder vind ik het allemaal extra spannend of het wel goed gaat. Fysiek begint het ook al wat zwaarder te worden. Hebben meer dames die ervaring ook?

6 jaar geleden

Hier ook zwanger van een tweeling. Tweeeige. 11 weken vandaag. Ik schrok er ook van maar wist dat de kans groter was dmv hormoon behandeling. Wel veel vragen dus wellicht dat zo'n boek voor mij ook handig is. Hoe doen jullie het qua bedjes? Gewoon op dezelfde kamer? Een tweeling box of toch 2 enkele? Mijn kwaaltjes vallen opsich mee. Erg moe en misselijk maar heb de hele zwangerschap maar 6x ofzo over hoeven te geven. Borsten geen last van. Daarom af en toe angstig of alles nog wel goed zit.. Over 2 weken mag ik weer kijken naar de kleintjes. Vorige week zat alles in ieder geval nog goed. Wel iets kleiner dan dat ze moesten zijn maar kon nog recht getrokken worden.