11 Reacties

4 jaar geleden
Ik had goede hoop door de recensies, het zou de scherpe randjes vd pijn eraf halen maar ik bij mij hielp het helaas niet. Ik vond het eerder irritant.
Ik zou me eerder focussen op goede ademhalingstechnieken.

4 jaar geleden
Ik vond het wel fijn. Bij de tweede bevalling heb ik een TENS gebruikt. Die bevalling ging razendsnel (totaal heeft het maar 1,5 uur geduurd) en ik zat in een weeënstorm. Het gaf me wat anders om op te focussen. Je kan hem op een soort basisstand zetten en tijdens een wee kan je dan op 'boost' drukken waardoor de stroom heviger wordt. Ik heb me wezenloos gedrukt op die boost knop. 😂 Maar dat gaf wel het gevoel dat ik tenminste nog ergens controle over had. De prikkeling die je voelt in je rug door de TENS haalt net even het ergste randje er af.

4 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee maar wel met rugweeën. Bij de eerste vond ik die heel pittig want niks hielp alleen hard drukken erop. Bij de tweede had ik een kipkep pittenzakje mee. Elke keer warm en dan ertegen drukken heeft me de eerste tijd geholpen. Daarna ging het sowieso heel snel dus toen hielp niks alleen goed ademen en over het bed leunen 😅

4 jaar geleden
Ik vond de TENS wel prettig. Ik had 3 dagen weeën. Het apparaat gaf enigszins verlichting maar vooral het gevoel dat ik er een beetje controle over had. Ik kon me zo ook op het gevoel van de TENS concentreren en niet zozeer op de wee. Ik heb het apparaat tweedehands gekocht en nieuwe pads besteld. Scheelt een hoop geld.

4 jaar geleden
Ik lees positieve verhalen, hadden jullie natuurlijke weeën?
Bij mij hielp het niet maar ik had kunstmatige opgewekte weeën omdat de baby gehaald moest worden. Weet niet hoe natuurlijke weeën bij mij gevoeld zouden hebben en wat dan het effect van de TENS geweest zou zijn.

4 jaar geleden
Hier ook die vreselijke rugweeen gehad! Had de Tens ook al op mijn lijstje gezet om te huren. Ik lees graag mee voor ervaringen😅

4 jaar geleden
Reactie op Deem&noa
Ik ga de TENS aanschaffen n.a.v. jullie ervaringen dames! Hij wordt volledi ...
Welke ga jij kopen? Zie er zoveel online!

4 jaar geleden
Hoi allemaal!
We hebben een groot algemeen topic over de TENS. Deze vind je via de zoekfunctie/vergrootglas of hier: https://community.24baby.nl/forum/zwanger/geboorte-tens-algemeen-topic-mJ4ORo
Om te veel losse topics over dit onderwerp te voorkomen, zal ik dit topic sluiten. Je kunt in het algemene topic verder lezen en praten over het onderwerp.