22 Reacties

3 jaar geleden

Elkerliek in Helmond! Zo’n enorm fijne ervaring gehad. Ik wil deze x thuis bevallen (woon in Mierlo) maar als ik naar t ziekenhuis moet wil ik perse naar Helmond. Voor geen goud naar Geldrop, hoor daar nogal verschillende verhalen over.

3 jaar geleden

Wij hebben een hele fijne bevalling gehad in het Elkerliek. Wel met onze eigen verloskundige. Maar ook alle controles en artsen/verpleegkundige waren erg vriendelijk en namen alle tijd (in de laatste week moesten we een paar keer door naar het ziekenhuis omdat onze eigen verloskundige toen nog niet zelf de echo's maakte). Ook toendertijd een fijne rondleiding gehad en de verloskamers waren erg ruim. Zelf hebben wij ook mixed feelings over het St.Anna door andere ervaringen aldaar. Elkerliek is ons nooit tegengevallen.

3 jaar geleden

Reactie op EVB93

Elkerliek in Helmond! Zo’n enorm fijne ervaring gehad. Ik wil deze x thuis ...
Bedankt voor je reactie. Wat hoor je voor verhalen over het ziekenhuis in Geldrop? Voor ons is het qua afstand ongeveer even ver, dus gaan even af op andermans ervaringen🙂

3 jaar geleden

Reactie op Marik

Wij hebben een hele fijne bevalling gehad in het Elkerliek. Wel met onze ei ...
Bedankt voor je reactie!! 🍀 Wij twijfelen nog heel erg (zijn ook pas heel pril zwanger). Qua afstand is het voor ons ongeveer even ver, gaan voor nu dus vooral af op ervaringen.

3 jaar geleden

Ik heb een ziekenhuisbevalling gehad in St. Anna in Geldrop en was er heel tevreden over. Iedere professional die bij de bevalling betrokken was was erg empathievol, communiceerde open en goed over wat er gebeurde en wat ik kon verwachten (ik gaf aan dat ik graag zoveel mogelijk geinformeerd wil zijn). Ik voelde mij serieus genomen met alle vragen die tussendoor in mij opkwamen en men hield mij en mijn gevoelens goed in de gaten. En ik heb een hoop mensen gezien.. had een team die de uitwendigeversie deed vanwege stuitligging, toen gelijk ingeleid. Vervolgens ging de ontsluiting nogal traag dus ook een verschillend aantal verplegers en verloskundigen gezien omdat ze van dienst switchten. Uiteindelijk werd het na 30+ uur een keizersnede. Dus ook het team op de OK meegemaakt waar ik mij in goede handen voelde. Ik was heel bang voor een keizersnede, dat stond ook in mijn geboorteplan. En ze hebben er alles aan gedaan en zo lang mogelijk mee gewacht totdat het niet anders meer kon. Het was een lange en moeizame bevalling en tussendoor waren er wat momenten dat er besluiten genomen moesten worden. Er werd altijd gekeken naar hoe ik mij voelde en duidelijk gecommuniceerd over wat er medisch noodzakelijk / mogelijk was om zo tijdens elke stap tot een besluit te komen. Daardoor voelde ik mij veilig en gehoord. Als er een volgende keer zou zijn dan zou ik weer voor St. Anna kiezen.

3 jaar geleden

Ik volg even! Ik wil graag bevallen in het St. Anna omdat ik daar juist veel goede verhalen over hoor en dat eigenlijk mijn ‘vaste’ ziekenhuis is ik ben ook bekend met de verloskunde afdeling en de gynaecologen. Een vriendin van mijn heeft echt een horror bevalling gehad in het Elkerliek door medische fouten, (dat was wel een tweeling bevalling)daarom zou ik daar niet willen bevallen.

3 jaar geleden

Tipje: Als je twijfelt kan je trouwens ook op afspraak langs komen voor een 1 op 1 rondleiding bij het Sint Anna omdat ze nu geen open avonden houden ivm Corona. Gewoon even bellen naar het geboortecentrum

3 jaar geleden

Ik ben in Geldrop bevallen en ben daar heel tevreden over. De stagiaire van mijn eigen verloskundige heeft de bevalling begeleid maar het was op dat moment heel rustig dus ook de klinisch verloskundige kon ook meekijken. Daardoor konden er veel foto's gemaakt worden tijdens de bevalling en had ik support van zowel het ziekenhuis personeel als mijn eigen verloskundige. Super vriendelijk personeel en fijne begeleiding vond ik dus zou er zeker weer voor kiezen bij een volgende bevalling. Houd er trouwens rekening mee dat op het moment dat je gaat bevallen ook alle bevalkamers bezet kunnen zijn in het ziekenhuis van jouw voorkeur. Ik zou in eerste instantie niet in Geldrop bevallen maar in twee andere ziekenhuizen dichterbij was geen plaats op dat moment!

3 jaar geleden

Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar misschien is het MMC in Veldhoven ook nog een optie?

3 jaar geleden

Ik ben in het elkerliek bevallen en moest ook nog 2 dagen blijven omdat ze mij wilde observeren ivm verdenking zwangerschapsvergiftiging. Ik ben met ambulance naar t ziekenhuis gebracht, thuis was de bevalling al begonnen, meer dan 9 cm ontsluiting waardoor we hadden besloten om thuis te blijven ipv poliklinisch te bevallen. Maar uiteindelijk toch naar het ziekenhuis. Hier stond het hele team al klaar voor ons in de kamer. Na de bevalling nog even in de kamer gebleven en daarna naar de suite gebracht en de gynaecoloog en verloskundigen zijn ook nog paar keer langs gekomen om te kijken hoe het met mij ging aan het einde van de dienst of volgende dag voor hun dienst op de poli (buiten de standaard artsenvisite die er iedere ochtend is). Echt heel fijn. En super fijne kraamhulpen en verpleegkundigen daar.

3 jaar geleden

Tipje: Als je twijfelt kan je trouwens ook op afspraak langs komen voor een ...
Bedankt voor de tip, dit gaan we zeker doen!!😊 Onze voorkeur ging in eerste instantie ook naar St. Anna uit. Horen er goede verhalen over. Ben benieuwd!!

3 jaar geleden

Zo te zien wonen wij in dezelfde buurt! Wat grappig ☺️ Ik lees even mee 🤓

3 jaar geleden

Ik ben in oktober in het elkerliek bevallen. Vanwege ruggenprik werd ik door verloskundige praktijk overgedragen aan ziekenhuispersoneel. Echt een goede bevalling gehad met hele lieve fijne mensen om me heen. Heb ook even getwijfeld, omdat Geldrop ook in de buurt is, maar geen spijt gehad van mijn keuze o. Toch voor Helmond te gaan

3 jaar geleden

Elkerliek in helmond zijn ze ontzettend zorgzaam. Ben daar 3 maanden terug bevallen en het was echt super fijn om daar te bevallen

3 jaar geleden

Ik ben twee keer bevallen in het St. Anna en is beide keren een fijne ervaring geweest. Ondersteuning tijdens de bevalling was top, er werd goed gecommuniceerd en naar je geluisterd. Bij mijn eerste bevalling was het best druk op de afdeling maar alsnog nam de klinisch verloskundige en verpleegkundige echt de tijd voor je. Bij mijn tweede bevalling was er een verloskundige in opleiding bij en ook een klinisch verloskundige. Ook dit heb ik als heel prettig ervaren. Daarnaast zijn de verpleegkundigen schatten en proberen ze echt met je mee te denken. Mijn tweede kindje was namelijk flink afgevallen tijdens couveuse opname en ze dronk niet goed uit de borst. Daarom even overwogen om over te stappen op kv en daar heb ik samen met de verpleegkundige goed over kunnen praten en heb ik veel tips gekregen. Fijn dat ze naar je luisterden, de tijd voor je namen en probeerden te ondersteunen waar mogelijk.

3 jaar geleden

Zo te zien wonen wij in dezelfde buurt! Wat grappig ☺️ Ik lees even mee 🤓
Wat leuk! Ook in verwachting van je eerste kindje?

3 jaar geleden

Reactie op Nieuwemama96

Wat leuk! Ook in verwachting van je eerste kindje?
Ja eerste kindje! En ik ben ook 24 :)

3 jaar geleden

Ja eerste kindje! En ik ben ook 24 :)
Wat leuk en spannend!! Geniet van deze tijd!

3 jaar geleden

Weet iemand of ze in het Elkerliek ook een bevalbad hebben waar je gebruik van kunt maken?

2 jaar geleden

Voor de dames die interessen hebben, ik vond het in ieder geval erg fijn om nog wat vragen te kunnen stellen 💋