17 Reacties

4 jaar geleden

Dit maakt niet zoveel uit. Gewoon zien dat je dit steeds rond het zelfde tijdstip doet

4 jaar geleden

Toen ik in het ziekenhuis lag met een zwangerschapsvergiftiging spoot de verpleegkundige het 's avonds in mijn been. Buik was niet de bedoeling zei ze. Ik was allang blij dat ze het voor mij deed want ik kon mijzelf absoluut niet spuiten 😂 na een half uur kwam ze langs: "sta je nou nog met die spuit?"😂🤦

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik prik ook fraxiparine invb met antifosfolipidesyndroom. De verloskundige zij dat het beter in de boven been kan. Zelf doe ik het voor het slapen. Wel op een vaste tijd stip. Want je word ook best wel moe van de medicijnen. Slik je ook ascal er bij?

4 jaar geleden

Ik kreeg het advies van de gynaecoloog om s’avonds te spuiten op een vast tijdstip. Ik heb zo lang mogelijk in m’n buik gespoten en ben toen over gegaan op m’n bovenbenen.

4 jaar geleden

Ik mocht van de gynaecoloog in buik en bovenbeen spuiten. Echter werd het in mijn groeiende buik al gauw pijnlijk dus deed ik het alleen nog in mijn bovenbeen. Succes en sterkte tijdens je zwangerschap. Ik dacht dat het niks zou zijn maar vond het toch rotprikken elke avond. Gelukkig hoef ik nog maar 1 weekje!!

4 jaar geleden

Ik spoot in mijn vorige zwangerschappen clexane, altijd gewoon in de onderbuik.

4 jaar geleden

Maar ik heb dan ook genoeg vet🙊

4 jaar geleden

Reactie op SamRehan09

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik prik ook fraxiparine invb met antifos ...
Dank je wel! Mijn tante heeft ook antofosfolipiden. Ik doe het inderdaad ook voor het slapen nu. Nee ik heb geen ascal ernaast.

4 jaar geleden

Reactie op BeGood1990

Ik mocht van de gynaecoloog in buik en bovenbeen spuiten. Echter werd het i ...
Ja denk dat dit ook mijn plan gaat zijn. Ik vind t echt meevallen..maar snap dat het straks pijner zal zijn.

4 jaar geleden

Gyn gaf aan dat zowel buik als bovenbeen oké is. Ik wissel het nu af ivm de blauwe plekken en bultjes doe ik om en om 😅. Qua tijdstip weet ik alleen dat het belangrijk is om het iedere dag op dezelfde tijd te doen, of dat nou ochtend of avond is maakte volgens haar niet uit... succes 🍀💕

4 jaar geleden

Ik deed in het begin in me buik, daarna bovenbeen. Ik moest van de arts in de ochtend spuiten, omdat er elke maand een spiegelwaarde geprikt moest worden en dat is 4 uur na de prik dus in de avond kon het niet bij mij.

4 jaar geleden

Ik koos trouwens de avond omdat al mijn bevallingen in de vroege avond begonnen. Als ik merkte dat het ging rommelen heb ik ervoor gekozen de prik niet te zetten. Hierdoor had ik tijdens de bevalling geen antistolling in mn systeem waardoor het risico zo goed als was uitgesloten.

4 jaar geleden

Reactie op BeGood1990

Ik koos trouwens de avond omdat al mijn bevallingen in de vroege avond bego ...
Slim!

4 jaar geleden

Ik heb dit bij vorige zwangerschap ook gespoten. Eerst in buik en toen die wat groter werd in bovenbeen. Vanaf hartactiviteit baby (rond 7 weken) ascall erbij. Spuit het altijd ‘s avonds, dat was voor ons het meest praktisch. Succes ermee!

4 jaar geleden

Ik heb vanaf 4 weken zwangerschap tot 6 weken na de bevalling Fragmin moeten gebruiken vanwege een longembolie in mijn voorgeschiedenis. Ik spoot altijd ‘s ochtends om mijn bloedwaardes iedere maand gecontroleerd werden en dat moest 4 uur na het toedienen van de injectie. Ik heb altijd in mijn buik gespoten, volgens de arts mocht het in buik of bovenbeen. Vanwege het gebruik van deze medicatie ben ik ingeleid, mocht er een keizersnede nodig zijn dan moest de laatste injectie 24 uur geleden zijn anders zou de keizersnede onder algehele narcose plaatsvinden.

4 jaar geleden

Hier ook de gehele zwangerschap en 6 weken erna moeten spuiten en gewoon in de buik gedaan, kan gewoon maar het fijnste is om een plooi te maken en dan te spuiten. Als je buik strak wordt dan is het misschien fijner in je bovenbenen. Ik heb dit alleen na de bevalling/keizersnede gedaan op advies vd verpleegkundige. Je buik is dan wat gevoeliger.... Ik vond het pijnlijker in m'n benen dus eenmaal thuis weer gewoon in m'n buik

4 jaar geleden

Hier ook de gehele zwangerschap en 6 weken erna moeten spuiten en gewoon in ...
Inderdaad ook in de avond. Gynaecoloog gaf aan dat als ik tegen het eind het wat voelde rommelen ik het evt in de avond over kon slaan ivm mogelijk starten vd bevalling (en als er toch niks gebeurde je het in de ochtend in kon "halen") Ivm ruggenprik zetten moet het ook minimaal 12u geleden ingespoten zijn. Dit hoorde we vd anesthesie... Uiteindelijk werd het vanwege andere redenen een keizersnede (wisten het maandagmiddag na 15.00u dat ik dinsdag om 6.00u binnen moest zijn) dus toen niet meer gespoten