8 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon rustig blijven. Ik bleek achteraf ook GBS te hebben maar daar kwamen ze pas 2-3 dagen na de bevalling achter. Ik kreeg koorts tijdens de bevalling en toen is er een kweekje afgenomen. Onze dochter heeft er niks van gehad en wij wisten het dus niet eens. Jij weet het nu dat het mogelijk gbs kan zijn en dan wordt je kindje extra in de gaten. Misschien zelfs wel preventief antibiotica als je dit weekend bevalt. In de meeste gevallen is er niks aan de hand met het kindje en zo wel, dan is dat al heel vlot na de bevalling. Binnen 24u begreep ik

2 jaar geleden

Dankje voor je reactie. Beetje doemscenario’s in mijn hoofd.

2 jaar geleden

Dankje voor je reactie. Beetje doemscenario’s in mijn hoofd.
Hopelijk kan je het loslaten. Geniet nog even van het getrappel in je buik en alvast een goede bevalling en fijne kraamtijd gewenst!

2 jaar geleden

Rustig blijven ik heb langdurig gebroken vliezen gehad en bij mij is pas na 3 dagen de uitslag gekomen en bleek ik gbs te hebben. Zowel mijn dochter als ik hebben er beide niets aan overgehouden en zijn niet ziek geweest. Veel succes lieve mama💗

2 jaar geleden

Reactie op Evelinevdh

Rustig blijven ik heb langdurig gebroken vliezen gehad en bij mij is pas na ...
Hier precies hetzelfde!

2 jaar geleden

Idd rustig blijven... De kans is echt heel klein dat er iets gebeurd als jij GBS hebt. Natuurlijk is het goed dat er gehandeld wordt als je wel positief getest wordt, maar het is niet zo dat als je daarvoor bevalt er sowieso hele erge dingen gaan gebeuren. Waarschijnlijk word je/de baby dan na de bevalling gewoon wat extra in de gaten gehouden. En denk maar zo: waarschijnlijk bevallen er ook heel wat vrouwen die GBS positief zijn maar het niet weten... Ik was zelf ook GBS positief, bij beide zwangerschappen/ten tijde van de bevalling. Bij de 1e bevalling antibiotica gehad en is allemaal gegaan. Bij de 2e ook antibiotica gehad, maar die bevalling ging zo snel dat de antibiotica nog lang zijn werk niet kon doen. Dus eigenlijk zonder antibiotica bevallen. En is ook allemaal goed gegaan en geen enkele complicatie. Dus vooral niet vergeten dat de kans het grootst is dat het gewoon allemaal goed komt, ook als je zonder antibiotica bevalt. Succes!

2 jaar geleden

Ik was draagster van de bacterie, en ben in 45 min bevallen, waardoor er geen tijd was voor antibiotica. Helemaal goed gekomen ❤️

2 jaar geleden

Probeer er niet teveel over te stressen. Als je dit weekend spontaan bevalt, dan doe je daar niks aan. Bij mij kwam de uitslag ook pas dagen na de geboorte (34 weken, kindje <1,5kg dus ik wilde het ook graag snel weten). De kinderarts was een stuk relaxter. Zij gaf aan dat niet iedereen die het heeft het ook overdraagt en dat maar een klein deel van de kindjes die besmet raken ook ernstig ziek worden. Uiteindelijk bleek de uitslag ook nog negatief. :)