20 Reacties

4 jaar geleden

Mij is verteld dat je alleen niet boven mag bevallen ivm de trap etc. Ik zou het gewoon even navragen bij je verloskundige ik denk namelijk dat ze overal iets anders hanteren

4 jaar geleden

Ik dacht dat het anders lag. Boven de 100 kilo is niet boven bevallen. Dit ivm de ruggen van de ambulance medewerkers. En de kans dat mis gaat er een brandweer moet komen om je via een raam eruit te halen omdat ze je de trap niet af krijgen. Als je zwaar bent en ze krijgen je de trap niet af bellen ze zo ie zo een brandweer weet ik van een maatje die daar werkt en dat meermaals gehad heeft. En dat bevallen thuis niet kan boven een BMI van 35 ivm medisch risico. Dit is wat een vriendin had 1.5 jaar terug. Maar geen idee hoe dat nu zit of is. Met mij is dat ook niet besproken. Ik ben medisch en boven de 100 kilo maar krijg zo ie zo een keizersnede. Denk dat je het beste antwoord van je verloskundige zal krijgen.

4 jaar geleden

Boven de 100 kilo mag je idd niet boven bevallen. Wat miloutje zegt klopt. Beneden mag wel maar dan moet je een extra bed neer kunnen zetten. Ik wou dat niet en heb gekozen voor een poliklinische bevalling. Mijn bmi was ook boven de 35 waardoor ik semi-medisch was. Mijn vk mocht wel zelf de bevalling doen maar er was back-up vanuit het ziekenhuis. Uiteindelijk gekozen voor een ruggenprik en volledig medisch geworden.

4 jaar geleden

Ik was 74 voor me zwangerschap stond maandag bij de gyno op de weegschaal en was 96 kilo. Maja niet heel raar ik werk niet meer sinds begin van me zwangerschap door ziekte dus beweeg bijna niet en gestopt mwt roken ervoor dus begon meer te eten. Over paar weken als zd geboren is ga ik weer eindeloos bewegen op me eten letten en afvallen. Wil me eigen kleding weer aan max eind van het jaar

4 jaar geleden

Gezien jouw tempo, denk ik dat je wel net boven 100 kg uit gaat komen. Heb je geen benedenverdieping?

4 jaar geleden

Ik heb dit trouwens nooit gehoord, ik zou ook thuis bevallen en was aan het einde vd zwangerschap 125 kg. Wel bijna 1.90 m, dus niet extreem ‘dik’, maar dat maakt voor ambulancevervoer natuurlijk niet uit. Dus misschien verschilt het ook per ziekenhuis of kijken ze ook naar je fysieke gesteldheid?

4 jaar geleden

Bij een hoog gewicht is er een grotere kans op een nabloeding na de bevalling. Dit is de reden dat je in het ziekenhuis moet bevallen

4 jaar geleden

Ik heb nog nooit gehoord dat je boven de 100 kilo niet mag thuis bevallen. Ik was afgelopen maandag 97 kilo. Nu 33 weken en zal vast net boven de 100 gaan eindigen maar voor nu staat er nog steeds ee thuisbevalling geplant en hebben ze dit mij nog nooit verteld

4 jaar geleden

Ik had aan het begin van m’n zwangerschap een bmi van 37 en heb toen wel gelijk van de verloskundige gehoord dat ik niet thuis kan bevallen. Nou maakte dat voor mij niet uit, want ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen. Mijn verloskundige zou in eerste instantie wel de bevalling mogen doen. Inmiddels heeft de gynaecoloog in het ziekenhuis bij mij de zorg overgenomen vanwege hoge bloeddruk. Wat zegt jou verloskundige zelf dan? Ik neem aan dat bij de controles je gewicht ook in de gaten gehouden wordt. En wil je heel graag thuis bevallen? Dan zou ik dit gewoon bespreken met de vk.

4 jaar geleden

Ik had ook die vraag, maar dan omdat wij een steile trap hebben. Mijn vk was daar vrij nuchter over en zei als t fout gaat ze dat vaak op tijd zien en je zelf op eigen kracht nog wel beneden kan komen. Je kan altijd beneden nog een bed neerzetten op klossen voor het geval dat.

4 jaar geleden

Reactie op M00nchild

Ik had ook die vraag, maar dan omdat wij een steile trap hebben. Mijn vk wa ...
Ja wij wonen in een appartement, op de 3e verdieping - wel met lift enz.

4 jaar geleden

Ik heb nog nooit gehoord dat je boven de 100 kilo niet mag thuis bevallen. ...
Ja ivm evt ambulance personeel, maar wij wonen in een appartement incl lift voorziening. Maar goed.. toch nog even informeren

4 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Ik heb dit trouwens nooit gehoord, ik zou ook thuis bevallen en was aan het ...
Ja denk dat de meeste mensen mij ook zeker niet richting de 100kg schatten. Heb gewoon een vrouwlijk maar toch sportief postuur. ga het nog maar is overleggen.. thanks :)

4 jaar geleden

Reactie op Jennifer_s

Ja ivm evt ambulance personeel, maar wij wonen in een appartement incl lift ...
Ik ga niks informeren🤣🤣 ik heb al moeite gedaan om van de gyno terug naar verloskundige te gaan om maar thuis te kunnen bevallen. Nu ben ik zowiezo bang dat nog keizersnede word omdat ze nognin stuit kan en niet vast ligt. Maar als ik thuis kan bevallrn doe ik dat zeker

4 jaar geleden

Reactie op Lin-AM

Ik had aan het begin van m’n zwangerschap een bmi van 37 en heb toen wel ge ...
Eigenlijk nog nooit gewogen bij de VK.. hebben ze alleen in het begin is naar gevraagd. Ik zie er ook niet ‘uit’ als iemand van bijna 100kg haha, hoe gek dat ook klinkt. Dus ga het maar is overleggen. Liefst beval ik thuis, met corona geen zin in ziekenhuis gedoe (maatregelen), dat mn partner met mondkapje daar zit of familie niet makkelijk kan langskomen.

4 jaar geleden

Hey! Ik ben ook 1,76 en was voor mijn zwangerschap 87,7 kg. Vandaag stond ik op de weegschaal en die gaf 97,2 aan en ben 30 weken.. Had gehoopt onder de 100 kg te blijven maar dat gaat denk ik niet lukken. Heb wel gelezen dat het in de laatste 4 weken niet zo hard meer gaat. Mijn verloskundige heeft het tot nu toe niet gehad over maximaal gewicht bij een thuisbevalling.

4 jaar geleden

Ik heb de verhalen die ik hier lees over niet thuisbevallen boven 100 kg nog nooit gehoord van mijn verloskundige!! Weeg nu voor de derde keer boven de 100kg. (Ik gok rond 106kg nu) Startgewicht 75-80kg. Ik ben niet sportief en groei iedere zwangerschap 25-30kg. Vocht en lekkernij😁 Na mijn verlof verlies ik kilo’s snel door borstvoeding en gebroken nachten, drukke dagen. Ik zou je zorgen uitspreken bij verloskundige, blijkbaar zijn hier verschillende visies over. Vertrouwen op je lichaam is sws goed, je lijf maakt iets prachtigs en die kilo’s raak je echt wel weer kwijt, geniet! 🤗

4 jaar geleden

Ik ga niks informeren🤣🤣 ik heb al moeite gedaan om van de gyno terug naar ...
Aah ja ik snap je situatie!! Hopelijk kan het thuis 🙌🏽 succes nog even

4 jaar geleden

Ik heb de verhalen die ik hier lees over niet thuisbevallen boven 100 kg no ...
🥰 bedankt voor je lieve bericht!

4 jaar geleden

Ik ben zwaarder dan 100 kg en mag gewoon thuis bevallen. Ook op de tweede verdieping. Nu kies ik er zelf voor om een bed te huren en beneden te bevallen en te slapen tijdens de kraamweek. Wel zo fijn als ik naar het toilet moet.