29 Reacties

4 jaar geleden

Eerste zwangerschap onontdekte suiker. Met 41.6 na een moeizame niet vorderende ontsluiting via een spoedkeizersnede bevallen. Zoon was 4835 gram en 56 cm. (Grote baby’s zijn hier overigens ook normaal, maar deze was er echt niet uitgekomen) Tweede zwangerschap, Zwangerschapsdiabetes en op tijd maatregelen genomen. Met 38 weken ingeleid. Wat een verademing, toen de bevalling eenmaal in gang kon worden gezet was hij er met 8 uurtjes, 3600 gram en 52 cm. Bij de derde wordt ik weer ingeleid met 38 weken en dat is wat mij betreft prima. Deze dame ligt ook voor op de groei, maar niet door de diabetes.

4 jaar geleden

Hier zwangerschapssuiker gehad in ingeleid met 38 weken onder het mom van ‘grote baby’ Ik ben 17nov om 18:00 binnen gekomen om een ballon te krijgen. Nacht gebleven. 18nov rond 8 uur vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers Na meerdere weeenstormen en ellende ruggenprik gevraagd. Rond 1700 pas gekregen ( na 2x misprikken ) Rond 21:00 nog geen verdere ontsluiting ( bleef steken op 5/6cm ) Gesproken van keizersnede als rond 23:00 nog geen vooruitgang was Om 23:30 opeens spontaan volledige ontsluiting en uiteindelijk is ze op 19nov om 02:01 geboren. 49cm groot en 3340 gram…. ( waar was die grote baby😅 ) Kan het helaas niet mooier maken dan het is🙈🙈 Met deze zwangerschap laat ik me dus absoluut niet inleiden door deze eerdere ervaring…

4 jaar geleden

Hopelijk heb je snel de uitslag. Hoe groot was de kleine bij de 28 weken groeiecho?

4 jaar geleden

Reactie op Happy2022

Hopelijk heb je snel de uitslag. Hoe groot was de kleine bij de 28 weken g ...
Dat hebben ze eigenlijk niet gezegd. Ik had ook pas de groeiecho met 32 weken, maar toen gaven ze wel al aan dat ze aan de grote kant was 😅.

4 jaar geleden

Me zoontje leek ook groot dus daarom besloten om in te leiden. Ben met precies 38 weken op dinsdagavond ingeleid en uiteindelijk is hij pas vrijdagmiddag geboren. Bij de geboorte was het ook een flinke vent namelijk 4230kg. Kan er niks anders van maken maar zou er de volgende keer niet meer voor kiezen. Komt door de duur van de bevalling en uiteindelijk een spoedkeizersnede. Weet natuurlijk niet hoe het anders was geweest. Hoe hebben ze dat bij je familie leden gedaan? Zijn die ook ingeleid?

4 jaar geleden

Reactie op Joellaaa

Me zoontje leek ook groot dus daarom besloten om in te leiden. Ben met prec ...
Ohhh jeetje dst duurde dan ook nog lang zeg!! Snap dat het dan niet echt een fijne ervaring is geweest... Mijn moeder hebben ze bij mij ingeleid, omdat mijn broer ook groot was. En mijn nicht is ook 1x ingeleid omdat haar zoon ook heel groot was.

4 jaar geleden

Ik ben ingeleid met 41+6, kind was 4180 gr. Maar m'n suikers waren goed met de suikertest. Mn zoontje heeft gewoon de genen van papa 😅

4 jaar geleden

Reactie op Sea387

Ik ben ingeleid met 41+6, kind was 4180 gr. Maar m'n suikers waren goed met ...
Oh en ik was s ochtends om 8 uur in het ziekenhuis, 14.19 bevallen en was s avonds rond half 6 weer onderweg naar huis. Dus zoals je ziet kan het op allerlei manieren gaan met een inleiding.

4 jaar geleden

Reactie op Steph18

Hier zwangerschapssuiker gehad in ingeleid met 38 weken onder het mom van ‘ ...
Wat herkenbaar dit. Vrijdag 26 februari ingeleid en 1 maart is onze zoon geboren door middel van een keizersnede. Ik bleef dus wel steken op 7cm. Maar ook ballon gehad, die er niet zelf uitviel. Zaterdag weeënopwekkers gehad en zondagochtend hebben ze mijn vliezen gebroken en in de middag een ruggenprik gehad. Pas in de nacht van zondag op maandag is ie geboren. Dit wil ik niet nog een keer.

4 jaar geleden

Hier 7 maand geleden bevallen van nr 3. Ingeleid met 38.0 weken ivm verwachting als ik 40 weken haal hij over de 5kilo zou zijn. Hij was altijd erg groot geschat hebben me lek geprikt maar geen suikerziekte. Hij woog alleen al met 38.0 weken 5380 gram. Ben wel grote babys gewent maar hij overdreef wel erg 🤣👌🏻 Nr 1 spontaan met 34.2 en 2870grAm (woog voor zoveel weken ook netjes meer) Nr 2 spontaan 38.6 en 4400 gram. Succes💪🏻

4 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid met 38 weken vanwege grote baby en 1x afwijkend suiker, uiteindelijk met dieet goed te doen. Ze schatte de baby met 37 weken al boven de 4 kilo. Was uiteindelijk helemaal niet zo, maar goed die afwijkende marge kan ook naar boven uitvallen.. hier dus ingeleid en met 38.1 bevallen, zoontje was 3754 gram. Geen kleintje dus maar ook zeker niet mega. Ik wilde inleiding zelf toen heel graag omdat ik kapot was maar zou hier nu niet snel weer voor kiezen

4 jaar geleden

Wat herkenbaar dit. Vrijdag 26 februari ingeleid en 1 maart is onze zoon g ...
Verschrikkelijk zeg😓

4 jaar geleden

Wat herkenbaar dit. Vrijdag 26 februari ingeleid en 1 maart is onze zoon g ...
Jeetje!!! Het kan dus idd alle kanten opgaan zo te lezen bij iedereen. Nee ik snap dat je dat niet nog een keer wilt!!!

4 jaar geleden

Reactie op liskee3

Hier 7 maand geleden bevallen van nr 3. Ingeleid met 38.0 weken ivm verwach ...
Wow hahaha!! 5380 😱.

4 jaar geleden

Reactie op Melisssaah

Wow hahaha!! 5380 😱.
Goed gekomen hoor! 🤭

4 jaar geleden

Hoe is het?

4 jaar geleden

Reactie op liskee3

Hoe is het?
Lief dat je het vraagt! Afgelopen week hebben mijn vriend en ik er ook nog eens corona bij gekregen pfff. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Aankomende vrijdag word ik ingeleid dus volgend weekend is ons meisje er eindelijk 🥰. Hoe gaat het met jou?

4 jaar geleden

Reactie op Melisssaah

Lief dat je het vraagt! Afgelopen week hebben mijn vriend en ik er ook nog ...
He wat vervelend! Hopelijk beiden opgeknapt! Super spannend hoor ik vond inleiden super mee vallen! Veel succes🍀🍀

4 jaar geleden

Reactie op Melisssaah

Lief dat je het vraagt! Afgelopen week hebben mijn vriend en ik er ook nog ...
Spannend meissie! 🌸 Iedereen ervaart het anders, en elk lichaam reageert op inleiding / je baby is nog niet klaar om geboren te worden / maar het is wel beter. Laat je niet teveel misleiden/bang maken/vergelijkingen opdoen. Jij kan dit! Geloof me! ❤️ Wil mijn inleiding met je delen hoor, Ik ben 2 keer ingeleid, (38+1) niet vanwege grote baby’s maar minder leven voelen. Bij beide. Ik kijk er goed op terug, beide verliepen een beetje het zelfde.. 1e ballon gehad avond, volgende ochtend om 09.30u vliezen gebroken en had ik 2CM en om 19.21u is hij geboren, en 2e bevalling (had al 2CM) 10.00u vliezen gebroken en ze was er om 19.49u Beide inleidingen kijk ik positief op terug. Mochten bij keren ook gelijk na huis. Vertrouw op jezelf en luister goed na de verloskundige (helpt zeker)

4 jaar geleden

Reactie op boymama

Spannend meissie! 🌸 Iedereen ervaart het anders, en elk lichaam reageert o ...
Ahh wat lief!! 😊 Ja ik vind het altijd fijn om te lezen hoe het bij anderen is gegaan, kan ik me er toch een beetje op voorbereiden. Ik laat het wel weten tegen die tijd hoe het gegaan is 😊