14 Reacties

5 jaar geleden

Waarom stel je de vraag hier, en bel je niet de huisarts?

5 jaar geleden

Vroeg me af of het normaal was. Ik ben niet zo'n huisarts persoon😅. Als niemand het herkende dan belde ik natuurlijk wel. 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Florentine_26b

Waarom stel je de vraag hier, en bel je niet de huisarts?
Volgens mij is dit forum om vragen te stellen aan elkaar. 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Als je het normaal niet hebt/nooit hebt gehad, dan is het op z'n minst opmerkelijk. Ook omdat het aanhoudend is, kun je het beter wel serieus nemen. Eet je bloeddruk verhogende dingen? Veel zout, drop of koffie? Of heb je sinds kort last van stress? Slechte nachten? Ook qua bmi, klinkt wat lullig misschien maar is je bmi gemiddeld of daarboven? (of eronder) Je kunt ook de VK inlichten/vragen als de huisarts een te grote stap voor je is. Maar loop er niet te lang mee als je je er niet goed bij voelt! Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Lutje

Als je het normaal niet hebt/nooit hebt gehad, dan is het op z'n minst opme ...
Ik heb net een afspraak gemaakt met de huisarts. Ik let heel erg op mijn voeding. Niet teveel suikers, caffeine het maximale wat ik mag. Mijn BMI is inderdaad wel hoger. Dit is mijn 2de zwangerschap en de eerste zwangerschap had ik nergens last van, maar zo zie je maar weer dat iedere zwangerschap anders is.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad een paar weken terug. Ben door de gynaecoloog direct doorgestuurd naar de cardioloog voor een echo en een filmpje (ivm familiehistorie) daar kwam gelukkig niets uit. Ze houden het wel in de gaten. Zou wel ff bellen als ik jou was

5 jaar geleden

Reactie op Bema123

Ik heb net een afspraak gemaakt met de huisarts. Ik let heel erg op mijn vo ...
Ah super, zij kunnen je ongetwijfeld helpen en mogelijk hoef je zelfs alleen maar gerustgesteld te worden (daar zijn ze gelukkig ook voor) 😌 succes en beterschap!

5 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad een paar weken terug. Ben door de gynaecoloog direct d ...
Kon je snel terecht bij de cardioloog?

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft dat ook dikwijls, soms geregeld soms bijna nooit. Die hartoverslagen (extrasystolen) komen heel vaak voor en zijn echt zelden zorgwekkend. Het is een kleine verstoring in het hartritme, waardoor er iets meer tijd zit tussen twee slagen. Hierdoor loopt er net wat meer bloed in het hart, waardoor die volgende slag wat zwaarder voelt. Een eng gevoel, maar het kan geen kwaad. Je hart kan dit soort dingen makkelijk aan. Dat je het nu vaker hebt kan door veel dingen komen (hormonen, wisselende bloeddruk, meer bloedvolume, etc.). Het is natuurlijk goed om het voor de zekerheid even te laten checken, maar het is waarschijnlijk niks om je zorgen over te maken:)

5 jaar geleden

Ik heb er ook soms last van. Had het voor mn zwangerschap ook wel eens en merk dat het nu wat vaker terug komt. Vaak als ik rustig op de bank zit opeens een bons, geen angstig gevoel o.i.d. daarbij. Ik maak me er eigenlijk geen zorgen om. Mijn moeder heeft ook hartkloppingen zonder dat er last is van een ernstige aandoening.

5 jaar geleden

Mijn huisarts zei dat het normaal is in een zwangerschap ik heb het best vaak gehad tot week 25 geloof ik, je schrik je dood maar ik had het wel een paar keer per dag ze zeiden dat het kwam omdat je lichaam helemaal veranderd.

5 jaar geleden

Reactie op Bema123

Kon je snel terecht bij de cardioloog?
Ja de week erop al

5 jaar geleden

Hoi meis, ik heb dit ook vanaf week 20 gehad tot aan het einde. Ik ben zelf hartpatient en bekent met overslagen. Maar door mijn zwangerschap werd het erger, kreeg er zelfs paniek aanvallen door. Het kan geen kwaad, maar laat je wel ff voor de zekerheid checken bij de huisarts. Succes en sterkte!!

5 jaar geleden

Mijn bloeddruk, saturatie en slagen per minuut waren perfect. Hij heeft ook naar mijn hart geluisterd en deze maakte inderdaad een overslag, dus gelukkig niets om zorgen over te maken.