14 Reacties

4 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde in oktober! Bij de echo van rond de 10 a 11 weken ook dat echo beeld... gaat niet meer van mn netvlies af. Ook totaal onverwacht en ook inderdaad kort na de eerste echo. Ik heb voor curettage gekozen en ben blij met die keuze. Er is een duidelijk keuzetabel bij miskraam die alle opties op een rijtje zetten. Ik zelfde wilde absoluut geen medicatie en afwachten vond ik ook heftig want voelde me al weken voor de gek gehouden. Onderschat het niet en blijf praten! Een missed abortion is zo abrupt en onwerkelijk. Ik ben nu weer 8 weken zwanger en heb vorige week de eerste echo gehad. Volgende week weer een volgende. Heel heel spannend allemaal want op je kwaaltjes kun je niet bouwen. Dikke knuffel en veel sterkte. Het is afschuwelijk dat je dit overkomt

4 jaar geleden

Ik heb geen advies maar wil je ongelooflijk veel sterkte wensen! Wat verschrikkelijk om dit te horen. ❤️ Veel moed

4 jaar geleden

Ook wij hadden meerdere perfecte echo’s met kloppend hartje gehad! Bij ons 1 dag voor de slechte echo waarschijnlijk gestopt met kloppen. Ik heb gewacht tot het vanzelf op gang kwam en dit was eigenlijk al een dag later dat ik begon met bloeden. Vrijdag een slechte echo, zaterdag het eerste bloedverlies en de maandag erna ben ik thuis (alleen mijn vriend was werken) het vruchtje verloren. Ik heb het in een glas water in de koelkast bewaard, en in de avond bij thuiskomst van vriend in een houten hartjes doosje begraven op de heide bij ons in de buurt. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen het door te spoelen. (Alhoewel ik het snap dat anderen het wel doen!) Je zag een klein mini babytje in het vruchtzakje met armpjes en beentjes. Niets is fout lijkt me, je moet doen waar jij je het meest prettig bij voelt! Heel veel sterkte, ik hoop dat je het een plekje kunt geven. ✨

4 jaar geleden

Ik heb een mk gehad met 10 weken.....enkel voor mijn nieuwe echo...dus thuis verloren in de wc......ik voelde het uit me glijden en kon en wilde het niet zien...dus weggespoeld.Echo paar dagen kwam de klap pas omdat er niets meer te zien was....schrijf je gevoelens op.... Ik wens je heel veel sterkte....

4 jaar geleden

Wat ontzettend rot. Ik heb helaas een paar weken terug hetzelfde nieuws gekregen. Kloppend hartje op week 7 en bij de volgende echo nauwelijks gegroeid en geen hartactie 💔. Heel erg schrikken, mijn eerste reactie was ook dat ik het er zsm uit wilde, curretage had mijn voorkeur. Maar door me langer in te lezen heb ik uiteindelijk toch voor medicatie gekozen. Bij curretage heb je meer kans op complicaties, verklevingen en een grotere kans op een vroeggeboorte. Medicatie kan niet volledig goed gaan maar vaak kun je dan afwachten tot het er vanzelf uitkomt. Ik weet nog niet of het bij mij inmiddels schoon is, maar denk wel dat het vruchtje is losgekomen. Bij mij direct in de wc beland en dat vond ik wel goed zo. We gaan een mooie boom planten in de tuin ter nagedachtenis, voor ons staat dat een beetje los van het fysieke vruchtje. Maar dat is voor iedereen anders, gewoon nagaan wat voor jou het beste voelt. Heel veel sterkte!

4 jaar geleden

Er is geen goede of verkeerde keuze. Het is kiezen tussen dingen die je allemaal niet wil. Als er van die dingen ook maar iets is waar je wat goeds uit kan halen dan kan dat al voldoende zijn. Veel praten lezen en vragen stellen is inderdaad verstandig. Maar blijf altijd bij wat jouw gevoel hierin aangeeft. Ik heb zo met je te doen... Veel sterkte!

4 jaar geleden

Allereerst heel veel sterkte toegewenst. Ik had ook eerst een goede echo en 2 weken later was er geen vooruitgang te zien en geen hartslag meer. Ik heb eerst een week afgewacht. Maar dat werd me emotioneel te veel. Toen naar de gynaecoloog. Ik wou eigenlijk gelijk voor een curettage gaan maar zij stelden voor om voor de medicatie te kiezen ivm risico's. Wat ze vergaten te vertellen is dat 25% van de vrouwen na medicatie alsnog een curettage nodig heeft omdat de medicatie niet voldoende was. Zo ook in mijn geval. Medicatie gehad... was echt naar. Twee weken later bleek er nog wat rest weefsel te zijn achter gebleven. Zij wouden weer medicatie doen maar de kans dat het ging helpen was klein omdat mijn baarmoedermond al volledig dicht was. Dus ik koos voor de curettage. En die is mij 100% meegevallen. Zou het zo weer doen indien nodig.

4 jaar geleden

Jeetje niet meegemaakt. Maar je verhaal raakt me wel erg. Wat vreselijk moet dit voor jullie zijn zeg.. Ik wil je heel veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel geven. ❤️

4 jaar geleden

Met de 10w echo te horen gekregen dat het hartje een paar dagen na de eerste echo gestopt was. Ik wilde niet afwachten omdat ik dit mentaal te zwaar vond dus heb voor curettage gekozen. Medicatie had ik zoveel horror verhalen over gelezen .. uiteindelijk een goede keuze geweest want de embryo zat zo vast dat de gynaecoloog na de curettage aangaf dat deze niet snel vanzelf was gekomen en met medicatie waarschijnlijk ook niet (of niet alles) eruit zou zijn gekomen. Sterkte en succes met je keuze. Doe wat goed voelt voor je ❤️

VRIEND

4 jaar geleden

Allereerst, heel veel sterkte toegewenst 😔❤️ Ik heb dit helaas ook mee gemaakt. Ik was niet zo ver dan dat jij bent. Ik heb op 3 februari een mooi kloppend hartje gezien, grote zwangerschapsholte, zag er heel goed uit. Was toen 6 weken zwanger. 1 Week later 10 februari had ik een beetje bloedverlies. Ik voelde eigenlijk al aan dat het foute boel was. Mocht gelukkig meteen langskomen. En idd de embryo was 1/2 dagen gestopt met groeien na de vorige echo. En het hartje klopte dus niet meer 😔 ik wou het eerst ongeveer een week de tijd geven nog, om het zelf op gang te laten komen. Dan had het dus 2 weken de tijd gehad om het op eigen kracht te verwijderen. Ik ben de eerste twee dagen zo intens verdrietig geweest 😔 maar omdat ik er heel goed over kon praten door het met mijn ouders te delen, heeft het mij heel erg geholpen om het een plekje te geven. De zondag voelde het ook alsof ik er aan toe was om ons kleine kindje te verliezen. En daar waren een uur later de buikkrampen al. (Waren best wel pittig) vlak daarna kwamen de stolsel al. Deze trof ik aan op het wc papiertje. Dit heeft een dikke twee dagen geduurd dat ik die stolsels had. Bij mij was het bloed vrij dik met veel slijm erin. Daarna ben ik 4 dagen flink gaan vloeien en ben ik nog op zaterdag het vruchtzakje verloren. (Ook op het wc papiertje) Sindsdien is het bloedverlies afgenomen en had ik dinsdagochtend het laatste bloed. Heb dus 10 dagen gevloeid met 1 dag na spotting. Heel veel kracht en sterkte met dit grote verlies. 🌹 De tip die ik je wil mee geven. Praat erover!! Dat helpt zo. 🍀

4 jaar geleden

Heel veel sterkte. Ik heb het ook meegemaakt. Ik vond het idee dat ze in de wc zouden vallen ook heel naar. Ik heb wel voor de medicijnen gekozen. Toen het bloeden begon ben ik onder de douche gaan zitten. Binnen het uur na het bloeden begon ben ik beide vruchtzakjes verloren en heb ze dus kunnen opvangen. We hebben ze begraven.

4 jaar geleden

Als eerste heel veel sterkte.. en helaas weet ik ook hoe je je voelt.. ik had een voorgevoel dat het niet goed was en daardoor een extra echo gehad met 11 wk.. hierop bleek dat mijn kindje ook niet meer leefde en het hartje net na de de goede echo met 8 wk gestopt was met kloppen. Ik heb op 2 januari door middel van medicatie mijn kindje verloren.. Het enige advies wat ik je kan geven is doe waar dat jij je goed bij voelt. Dat kan niemand anders voor je bepalen. Sterkte nogmaals met jullie verlies 😥

4 jaar geleden

Wat verdrietig, veel sterkte meid! Helaas ook herkenbaar voor mij, na 2 goede echo’s gestopt met kloppen bij 10+2 (vermoedelijk) zonder ook maar een teken. Dus een onwijze schrok voor ons. Ik was ook nog eens alleen bij de verloskundige en moest het later mijn man vertellen, was heel verdrietig. Ik heb gekozen om te wachten tot de miskraam uit zichzelf op gang zou komen, dat gebeurde ruim een week later. Paar uur behoorlijke krampen gehad en bloed verloren, uiteindelijk is het vruchtje in de wc gevallen. Wij konden het ook niet over ons hart verkrijgen om het door te spoelen, dus in bakje koud water gelegd. Ook met 10 weken zaten er al handjes en voetjes aan. Heel bijzonder en ook best confronterend. Uiteindelijk hebben wij het een dag bewaard en af en toe naar gekeken en vervolgens in de tuin begraven. Dat was voor ons een goed afscheid. Maar het is heel persoonlijk en voor iedereen anders. Doe wat voor jou het beste voelt. Veel sterkte! En hopelijk kun je het later een plekje geven.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, na 2 goede echo's ook een slechte 3e... Na een voorgevoel van mij dat het niet goed zat, wat helaas ook zo bleek te zijn. Wij hadden geen leuke jaarwisseling en op 2 januari ben ik ons kindje dan ook verloren na het gebruiken van cytotec. Heel veel sterkte nog voor jou! En laten we hopen dat we snel een lief babytje vast mogen houden allemaal