21 Reacties

3 jaar geleden

Vervelend zeg dat de huisarts niet een verder onderzoek doet. Ik heb zelf een hartritmestoornis. En als ik echt veel last had, schreef ik elke overslag op in een apart schriftje. Zodra de huisarts dat zag, dan werd ik meestal weer doorverwezen naar de cardioloog voor een APK keuring. Mijn cardioloog heeft me uitgelegd dat door de hormonen, je hartritmestoornis meer kan opspelen, dus misschien had je al een lichte stoornis. Wat wel zo is, is dat als je een hartritmestoornis hebt, je vaak in ziekenhuis mag bevallen en dan word het vergoed. Weet niet of je dat zou willen. Sterkte!

3 jaar geleden

Ik heb dit ook heel vaak gehad, en nu nog wel eens. Tis geen fijn gevoel en best beangstigend ( heb dit niet in de zwangerschap gehad) ik gebruik nu magnesium, vit b en vitamine c en dit helpt heel goed.. misschien een idee?

3 jaar geleden

Hartfilmpje heb ik ook laten maken, maar niks te zien..

3 jaar geleden

Heb ook een 24uurs holter gehad, ook niks op te zien

3 jaar geleden

Ik heb dit ook een tijdje gehad, lage bloeddruk en hart dat af en toe overslaat. Heb ook 24 uur met zo’n holter gelopen, waaruit is gebleken dat het om extrasystolen gaat. Huisarts zei dat het verder geen kwaad kan en dat het kan dat het weer voorbij gaat na de bevalling. Ik zit nu op 38 weken en ik merk dat ik er steeds minder last van heb. M’n bloeddruk is inmiddels ook weer normaal.

3 jaar geleden

Had ik ook, is normaal. Omdat m’n vader een ritmestoornis heeft heb ik wel om ecg gevraagd (24 uur).Maar daaruit kwam ook conclusie dat het geen kwaad kon. Blijf je je zorgen maken dan zou ik gewoon om ecg vragen.

3 jaar geleden

Vervelend zeg dat de huisarts niet een verder onderzoek doet. Ik heb zelf e ...
Ja ik had ook graag verder onderzoek gehad omdat ik me toch wat zorgen maak. Lukt me niet om me neer te leggen bij wat de huisarts zegt en me niet druk te maken. Wat ook niet helpt.. Als ik dit zou moeten opschrijven, poeh het zijn er echt veel. In mijn eerste zwangerschap had ik dit niet. Ik krijg deze keer ook al zeker een keizersnede dus qua bevallen/vergoeding maakt het mij niet uit. Wat de huisarts trouwens nog wel heeft gedaan is laten bloed prikken op ijzer, schildklier en nog wat dingen. Maar heb niet het idee dat ik daarna wel gerust ben.

3 jaar geleden

Hier ook binnenste buiten gekeerd met holteronderzoek, ctg en hartecho. Er was niks anders te zien dan een ‘zwangerhart’. Die moet het iets harder werken. Het voelt wel heel vervelend. Ben nu 34 weken, maar het is gelukkig al wat minder.

3 jaar geleden

Reactie op Schuitjevaren

Ik heb dit ook een tijdje gehad, lage bloeddruk en hart dat af en toe overs ...
Heb je het ook zo vaak gehad? Een aantal per minuut en dan zo hele avond door? Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat. 😅

3 jaar geleden

Akelig is het hè! Ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap, maar ik had toen heel erge griep. Lage weerstand door medicatie én door de zwangerschap. Lage bloeddruk. Dus hard werken voor het lichaam. Bij de dokter geweest en zij gaf aan dat het geen kwaad kon. Bij mij was het een paar dagen later over... Bij mij wilden ze een hartfilmpje maken als het aan zou houden, dus zou dat als ik jou was ook vragen als je je er toch zorgen over maakt. Sterkte ermee!

3 jaar geleden

Is door de zwangerschap. Ik ben hartpatiënt en had deze klachten ook. Zelfs bij mij maakten ze er zich geen zorgen in. Er was ook helemaal niks aan de hand buiten idd een 'zwangerhart'. Geen zorgen! Is makkelijk gezegd i know, maar echt maak je geen zorgen, want daar krijg je nog meer overslagen van.

3 jaar geleden

Reactie op Sansal

Heb je het ook zo vaak gehad? Een aantal per minuut en dan zo hele avond do ...
Yep, heel naar gevoel… Had ook een vrij hoge hartslag, vandaar dat ik naar de huisarts ben gegaan. Ik ben dus inmiddels met verlof, m’n hartslag is een stuk lager en m’n hart slaat minder vaak over, dus ik denk dat het ook helpt om goed rust te pakken :)

3 jaar geleden

Reactie op Schuitjevaren

Yep, heel naar gevoel… Had ook een vrij hoge hartslag, vandaar dat ik naar ...
Ik hoopte eigenlijk dat het een stuk eerder zou stoppen dan met mn verlof 🤭 Ik ga het proberen los te laten. En inderdaad genoeg rust pakken. Vandaag en morgen vanuit huis werken en echt rustig aan gedaan. Succes met de laatste loodjes daar!

3 jaar geleden

Vervelende kwaal is het. Had het voor de zwangerschap ook af en toe maar de hormonen maken het soms wat erger.

3 jaar geleden

Het klopt dat het geen kwaad kan, maar het kan wel een heel angstig gevoel geven! Ik heb het ook wel eens gehad, weet dus wat je bedoelt. Heb je recentelijk nog bloed geprikt? Hb en schildklier op orde? Heb je een regelmatig slaap/waak ritme? Drik je voldoende? Niet teveel cafeïne? Als dat allemaal op orde is dan is het te wijten aan een veranderde hormoonhuishouding. Probeer jezelf niet te angstig te maken. Als je het hebt kan het helpen om op de rug van je hand te blazen of om zachtjes op je oogbollen te drukken. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op MeerieVeerie

Het klopt dat het geen kwaad kan, maar het kan wel een heel angstig gevoel ...
Iemand anders zei het al, maar magnesium kan idd helpen.

3 jaar geleden

Ik had het voor mijn zwangerschap al, blijkbaar mag je behoorlijk veel slagen missen voordat ze zich zorgen gaan maken. Nu met de zwangerschap is het weer terug, onprettig maar gelukkig niet schadelijk.

3 jaar geleden

Ik heb dit van mezelf al, ooit holteronderzoek gehad en toen geconstateerd. Bij mij wordt het vooral getriggerd door drukte/stress, of inderdaad met de zwangerschap ook meer. Vervelend gevoel maar het kan geen kwaad. Probeer rustig te blijven en te onthouden dat het dus geen kwaad kan. :-)

3 jaar geleden

Reactie op Azmay

Ik had het voor mijn zwangerschap al, blijkbaar mag je behoorlijk veel slag ...
Het is zijn in principe extra slagen die het hart maakt. De naam klopt niet echt

3 jaar geleden

Reactie op Sansal

Ik hoopte eigenlijk dat het een stuk eerder zou stoppen dan met mn verlof � ...
O, ik heb er al een tijd minder last van hoor! Het gaf voor mij in ieder geval al veel rust om te weten dat het geen kwaad kon en dat het er gewoon bij hoort. Hopelijk gaat het snel weg bij jou!