33 Reacties

9 dagen geleden

Tot 20%? Zeker bij de hoogste verzekeringen. Ik heb basis voor 2 volwassen aangeklikt en een kleine aanvulling, staat er 1,95 euro korting uit collectief🤣 laat maar dan

9 dagen geleden

Via Independer reeds gekeken: met max. eigen risico en nul aanvullende pakketten, staat Ohra op plek 42 van de 53, met 144,95. Dus nee, ik blijf lekker bij Vgz Bewuzt voor 129,90. (Weet verder nog niet hoe het zit met aanvullende pakketten want die neem ik niet, maar die zullen bij Vgz ongetwijfeld goedkoper zijn dan bij Ohra, ongeacht de (tot!) 20% korting...)

9 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Via Independer reeds gekeken: met max. eigen risico en nul aanvullende pakk ...
Volgens mij mag er geen collectiviteitskorting gegeven worden over de basisverzekering

9 dagen geleden

Nee klopt, de korting geldt alleen op aanvullende pakketten. En aangezien die pakketten tussen de 5 en 20 euro ofzo zijn, heb je het over max. 4 euro korting. Máx. Ik durf te wedden dat Ohra dan nog steeds één van de duurste is, ongeacht die 20%. Misschien dat keuze vrijheid kwa ziekenhuizen en behandelaars nog verschilt, dat weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat ik bij alle verzekeraars prima bij alle grote ziekenhuizen terecht kan. Ik denk (persoonlijk!) dat veel zwangeren beter af zijn met max. eigen risico en geen aanvullende pakketten, net als mij. Het is aan iedereen zelf om die inschatting te maken natuurlijk, vooral als je fysio of iets dergelijks nodig hebt. Maar zelfs dan ben je in sommige gevallen goedkoper uit als je je eigen risico omhoog gooi. Als je enkel een kraampakket (niet duur), kraamzorg (eigen bijdrage) en thuis- of ziekenhuisbevalling wilt, kun je beter je eigen risico aanspreken volgens mij. Iedereen zou echt eens een goede berekening moeten maken voor zichzelf in plaats van oververzekeren. Vorig jaar wist mijn vriend dat hij in 2024 drie verstandskiezen moest laten trekken. Na heel lang rekenen en nadenken zouden we welgeteld 106 euro goedkoper uit zijn door het aanvullend tandpakket te nemen. Dan betaal je wel het hele jaar 30 euro extra per maand (laag eigen risico + tand verzekering), en dus ook nog je volledige eigen risico van 385. Dus dat stelde helemaal niks voor. Ik betaal persoonlijk liever 1* 885 dan maandelijks een hoog bedrag. Maar ook dat moet iedereen zelf beslissen 😊.

9 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Nee klopt, de korting geldt alleen op aanvullende pakketten. En aangezien d ...
Haha ja. Dat kan gunstig zijn. Mijn moeder had al 20 jaar niks en met dat ze idd haar eigen risico op max had, viel ze van een trapje en brak arm en been. Was een duur geintje aangezien ze met de ambulance opgehaald moest worden. Maar goed. Dat was een freak accident. Ik maak met alle aanvullende pakketten een berekening ober hoeveel extra premie tegen hoeveel behandelingen/extra kosten enzo.

8 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Via Independer reeds gekeken: met max. eigen risico en nul aanvullende pakk ...
Hoi Kiimi, goed dat je vergelijkt! Fijn dat je een polis hebt gevonden die bij jou past. Voor onze campagne kijken we naar meer factoren dan alleen de prijs. Zo kijken we naar keuzevrijheid, vergoedingen die specifiek tijdens de zwangerschap handig zijn en klantenservice. We zoeken dan een samenwerking met een partij die daarop goed scoort. Maar, we raden ook altijd aan om inderdaad te vergelijken. Iedereen is anders en heeft een andere zorgbehoefte. Dit wilde ik even toelichten, zodat anderen die de vergelijking voor hun situatie maken ook deze informatie mee kunnen nemen.

Reactie op Kiimi

Maximaal eigen risico is altijd een gokje. Als je 10 jaar dit doet, bespaar je een boel geld en kan het er uit als je wel eens door je eigen risico bent. Als zwangere heb je wel kans dat je tijdens de bevalling plots met spoed naar het ziekenhuis moet. Alles rondom bevallen is 'gratis', maaaar het ritje met de ambulance als die komt, kost je wel je eigen risico...

8 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Het ligt er idd maar net aan waar je allemaal gebruik van maakt. Voor mij is aanvullend verzekeren juist weer een stuk gunstiger. En nu ik weet dat ik in 2025 beval, ga ik voor een uitgebreidere verzekering. Ik denk tot nu toe dat ik het beste af ben bij CZ met een aanvullend Plus pakket. Dat kost mij € 317 extra in 2025. Daarvoor krijg ik 100% eigen bijdrage kraamzorg vergoed van +- € 260 (49 uur x € 5,40). € 200 voor een lactatiekundige voor de borstvoeding. 12 fysio behandelingen die ik allemaal opmaak. € 350 euro alternatieve zorg, zoals de osteopaat waar ik veel aan heb gehad tijdens de babytijd van mijn zoontje. En dan kan ik ook weer eens een nieuwe bril uitzoeken van € 100 😜 Het is zo persoonlijk! Maar ook even een tegengeluid hier van een zorgverbruiker 😊

8 dagen geleden

Reactie op Rooshrmns

Het ligt er idd maar net aan waar je allemaal gebruik van maakt. Voor mij i ...
Ja precies dit had ik met m'n vorige zwangeschap ook uitgezocht. Kostte toen 180 euro meer geloof ik en dan kreeg ik bijvoorbeeld ook €100 voor m'n lenzen, eigen bijdrage kraamzorg, iets van 100 euro voor een zwangerschapscursus, €150 of zelfs €200 voor lactatiekundige (wat ook gebruikt kon worden voor aanschaf kolf), fysiobehandelingen etc. Dus dat heb ik er ruim uitgehaald Echt wel de moeite waard om dat even uit te zoeken, zeker als je nog meer zorg gebruikt zoals bril/lenzen ofzo.

7 dagen geleden

Ik twijfel ontzettend om een aanvullende verzekering te kiezen waar geboortezorg bij in zit. We willen vanaf dec proberen voor een tweede kindje te gaan. Ik moet sowieso poliklinisch bevallen, mogelijk medisch. Alleen zal ik niet eerder dan sept 2025 bevallen, en weet helemaal niet of het voor 31-12-25 lukt. Iemand advies?

7 dagen geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Ik twijfel ontzettend om een aanvullende verzekering te kiezen waar geboort ...
Wat spannend, dan wordt 2025 een bijzonder jaar voor jullie! Ik weet dat je bij OHRA gedurende het jaar één keer je verzekering aanpassen. Je moet dan al wel een aanvullend pakket hebben, maar je zou bijvoorbeeld nu voor het kleinste pakket kunnen kiezen, en mocht je zwanger worden dit uitbreiden om je extra kosten te dekken. Meer info vind je hier: https://www.ohra.nl/zorgverzekering/wijzigen/meegroeiservice. Ik weet niet zeker of andere zorgverzekeraars deze service ook hebben, daar zou je nog even naar kunnen kijken.

7 dagen geleden

Reactie op Rooshrmns

Het ligt er idd maar net aan waar je allemaal gebruik van maakt. Voor mij i ...
Ik denk inderdaad ook aan cz aanvullend. Even via independer gekeken, wat ik sowieso elk jaar doe. Er is wel een goedkopere van onvz (eerste keer dat ik hier van hoor) maar dan moet je 250 euro van de eigen bijdrage zelf betalen. Ben je volgens mij alsnog duurder uit dan bij cz 😅

6 dagen geleden

Weet iemand of je de kraamzorg kan laten vergoeden uit de zorgverzekering van de vader? Het kraampakket kan hij namelijk niet aanvragen maar bij de kraamzorg staat er niks. En hij is (straks) vele malen beter verzekerd dan ik dus dat zou ideaal zijn

6 dagen geleden

Reactie op Charizard

Weet iemand of je de kraamzorg kan laten vergoeden uit de zorgverzekering v ...
Nee dat kan niet, want jij neemt de zorg af en niet de vader.

6 dagen geleden

Reactie op annonniemm

Nee dat kan niet, want jij neemt de zorg af en niet de vader.
Dat dacht ik dus ook, maar omdat er bij het kraampakket specifiek staat "alleen aan te vragen door de zwangere" en bij de kraamzorg staat niks.

6 dagen geleden

Reactie op Charizard

Dat dacht ik dus ook, maar omdat er bij het kraampakket specifiek staat "al ...
Waar ben je verzekerd? Zoals ik het overal lees is kraamzorg voor de moeder. Maar anders even bij je zorgverzekering navragen.

6 dagen geleden

Reactie op annonniemm

Waar ben je verzekerd? Zoals ik het overal lees is kraamzorg voor de moeder ...
Het gaat om zilveren kruis 4 sterren. Zelf ben ik bij zorg en zekerheid av zeker. Ik neem wel even contact met ze op, dankjewel!

6 dagen geleden

Reactie op Charizard

Dat dacht ik dus ook, maar omdat er bij het kraampakket specifiek staat "al ...
Dat komt waarschijnlijk omdat anders iedereen een kraampakket gaat aanvragen. Dus vandaar een melding door de zwangere. In het geval van Kraamzorg, ontvangt de moeder de zorg, dit gaat dus via je eigen zorgverzekering. Kan niet via dat van iemand anders (ook niet je partner)

6 dagen geleden

Lastig altijd om een goede verzekeraar te vinden. Ben ooit overgestapt en wist niet hoe snel ik weer naar mn oude verzekeraar Z&Z terug moest rennen. Dit jaar ga ik enkel voor een ander aanvullend pakket waar eea extra aan zwangerschapsvergoedingen zit.

6 dagen geleden

Ik kan eigenlijk niet perse veel vinden wat je extra kan verzekeren behalve kraamzorg. Bijna alles wordt via basisverzekering vergoed. Nu ben ik sowieso medisch dus hoef ik me daar geen zorgen over te maken en de eigen bijdrage voor de kraamzorg vind ik niet perse de moeite waard om te verzekering aan te passen. Of mis ik nu iets