33 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op V90
Ik kan eigenlijk niet perse veel vinden wat je extra kan verzekeren behalve ...
Nee hoor. Ik denk hier precies hetzelfe over.
6 dagen geleden
Reactie op V90
Mogelijk zwangerschaps-/borstvoedingscursus, vergoeding van een kolf of lactatiekundige zorg. Maar daarvoor zou in mijn geval €175 meer vergoed worden dan nu terwijl ik dan €35pm meer betaal (en ik misschien geen gebruik van maak)
6 dagen geleden
Reactie op V90
ik het pakket wat ik wil doen zitten wat extra fysio behandelingen, een kraampakket, kleine vergoedingen voor kraamzorg, cursus & kolf. Als je van basis naar een uitbreiding gaat moet je het niet doen, maar van pakket naar pakket is het nog wel de moeite waard om te kijken wat het verschil is en wat het oplevert.
6 dagen geleden
Reactie op V90
Eigen bijdrage Kraamzorg kost 264 euro.
Daarnaast fysio, lactatiekundige, eventueel kraampakket, vergoeding kolf, alternatieve geneeswijzen (bijvoorbeeld chiropractor/osteopaat), anticonceptie.
Hier hebben we de aanvullende verzekering er al bijna uit met alleen de eigen bijdrage Kraamzorg.
Daarnaast wil ik sowieso fysio. Dat kost hier 50 euro per behandeling. Dus dat kan wel uit
5 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Nee klopt, de korting geldt alleen op aanvullende pakketten. En aangezien d ...
Ben ik niet met je eens hoor. Er zijn meerdere pakketten die al uit kunnen met de eigen bijdrage kraamzorg en een niet-medische ziekenhuisbevalling. En dan krijg je daarnaast ook nog vaak andere dingen vergoed die je wellicht gebruikt of gaat gebruiken zoals fysio of een lactatiekundige.
5 dagen geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Maximaal eigen risico is altijd een gokje. Als je 10 jaar dit doet, bespaar ...
Hoeft geen 10 jaar te duren hoor. Net even gekeken, bij menzis (voorbeeld) krijg je 17,50 per maand korting als je maximaal eigen risico neemt. Dat is 500€ meer dan je sowieso al hebt. Dat heb je in 2,5 jaar bespaard als je in die tijd niks krijgt dat meer dan 385€ kost.
Voor mijzelf geldt dat ik niks bijzonders verwacht. En mocht er toch iets gebeuren dan heb ik wel 885€ op mijn spaarrekening. Maar in de praktijk heb ik nooit wat bijzonders en komen de kosten zelden boven de 385€ uit. Dus heb ik het eigen risico op maximaal staan. Maar al weet dat je er overheen gaat (bijvoorbeeld door medicijngebruik) of andere zaken die al kunt zien aankomen heeft dat natuurlijk geen zin, dan kun je beter laag doen
4 dagen geleden
Reactie op nijn5
Hoeft geen 10 jaar te duren hoor. Net even gekeken, bij menzis (voorbeeld) ...
Bedoel Meer dat je na 10 jaar een mooie buffer hebt. Bij ons zou 't er zelfs in en naar uitkunnen als we het eigen risico beide op maximaal hebben. Dan kan de een in geval van nood voor de ander meebetalen, het gaat van de gemeenschappelijke rekening
4 dagen geleden
Tip; hou de zorgkeuze in de gaten.
Veel goedkope verzekeringen bieden alleen een volledige vergoeding bij gecontracteerde hulpverleners. En juist die hebben vaak in de loop van het jaar een patiëntenstop voor die verzekering of enorme wachtlijst juist door dat stomme contract.
3 dagen geleden
Reactie op nijn5
Ben ik niet met je eens hoor. Er zijn meerdere pakketten die al uit kunnen ...
Met kraampakket en vergoeding van de kraamzorg heb ik mijn aanvullende pakket-kosten er helemaal uit. Dus als ik dan na de bevalling bekkenfysio nodig heb, is het voordeliger dan niet aanvullend verzekeren.