16 Reacties
6 jaar geleden
Hi, ik heb het zelf niet maar een vriendin van mij wel.
Ook vanaf kleins af aan, zij heeft de operatie gehad toen ze 6 jaar was geloof ik.
Ze heeft inmiddels 2 prachtig kinderen!
Ik kan me alleen niet herinneren of ze er last van had tijdens haar zwangerschap. 🤔 En volgens mij heeft ze nu ook nergens last van 😅
Wat voor hun wel echt wel even slikken was is dat hun jongste het uiteindelijk ook had.
Die heeft met 6 maanden een tractiebehandeling gehad.
Dat was voor hun wel even een heftige periode maar hij deed het gelukkig supergoed, nu is ie al weer 3 jaar en mag hij eigenlijk alles weer (springen etc.)
6 jaar geleden
Hi, ik heb heupdysplasie. Bij de oudste had ik pas aan het einde veel pijn (wk 38 tm 42). Bij de 2e begon dit rond de 30e week bij deze laatste al rond week 18 (maar ik ben nu ook 42 vs 29/32).
Naast de dysplasie heb ik een scoliose. Dus veel pijn in Bekken/ heupen/rug/ribbenkast en ischias deze zwangerschap. Nu moet ik wel eerlijk bij zeggen dat ik in december hard gevallen ben en mijn stuitje zwaar gekneusd of zelfs gebroken heb. (Vanwege zwangerschap hebben wij geen foto laten maken). Het is zwaar en je mag inderdaad alleen PCM. Veel rust nemen helpt maar dat is best lastig als je werkt.
Bij mij is het dus per zwangerschap en ik denk toch ook wel bij het ouder worden erger geworden.
6 jaar geleden
Ik heb heupdysplasie. Ik ben op mijn 16e volgens de ganz methode geopereerd, dit betekend heel simpel: heup doorzagen en er andersom inzetten. Ik was super bang voor mijn eerste bevalling! Ik dacht dingen als, wat als het kindje blijft haken of het niet pas. Maar alles is goed gegaan, zonder problemen. Ik heb wel 8 weken lang na de bevalling veel pijn en moeite gehad met lopen. Ook bekkenpijn ging niet aan mij voorbij. Nu zwanger van de tweede, afwachten maar weer.
6 jaar geleden
Ik heb heupdysplasie en met in 2006 op mijn 16e geopereerd aan mijn linkerheup. Heb een triple osteotomie gehad. Tijdens mijn 2 zwangerschappen geen last gehad. Wel bij beide bevallingen niet verder gekomen als 5 cm ontsluiting. Of dat er iets mee te maken heeft gehad weten ze niet. Is bij beide uiteindelijk een keizersnee geworden.
6 jaar geleden
Reactie op kgam92
Rare vraag gewoon natuurlijk bevallen?
Ja ik ben natuurlijk bevallen. Ik heb wel dat mijn rechter been, waar ik niet aan geopereerd ben, maar welke wel een lichte vorm van dysplasie heeft nu met 7 weken zwanger schap iedere keer "slaapt". Heb dit normaal nooit. Heb dit ook bij mijn vorige zwangerschap gehad, toen zeiden ze dat er vast een spier bekneld zat.. hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
6 jaar geleden
Reactie op TessaJade
Ja ik ben natuurlijk bevallen. Ik heb wel dat mijn rechter been, waar ik ni ...
Zal eens opletten of ik dat ook heb. Dan kan ik reageren. Moet alleen nog even geduld hebben 😭. Vanaf oktober/november bezig maar het is ons nog niet gelukt. Nu afwachten op 6 juni dan moet mijn menstruatie komen. Hopelijk blijft hij uit🤞🏼
6 jaar geleden
Reactie op TessaJade
Dat je niet verder kwam dan 5 cm ontsluiting zou inderdaad dan kunnen. Bij ...
Oh dat weet ik eigenlijk niet meer haha. Ze hebben mijn heupkom op 3 plekken doorgezaagd, gekanteld en met een pin weer op 1 plek vastgezet.