10 Reacties

4 jaar geleden

Wat betreft lengte passen ze in principe wel tot minstens 3 jaar er in (60×120). Onze zoon had het alleen wel voor elkaar gekregen om op de laagste stand over de rand uit bed te vallen, hij was toen 1 jaar en 10 maand. Wij zijn toen direct overgegaan op een peuterbed. Ligt dus heel erg aan hoe lang je kindje is en hoe snel hij groeit en zelf klaar is voor een volgend bed.

4 jaar geleden

We hebben zelf voor allebei 70x140 en mijn dochter van bijna 2,5 slaapt daar nog in. Ze vindt het eng wanneer haar bed open is dus de zijkant zit er nog op. Ze is wel groot voor haar leeftijd maar wanneer ze bij opa en oma in de 60x120 sliep vond ik dat wel klein voor haar. Tot een jaar of 1,5 a 2 ging het prima.

4 jaar geleden

Onze dochter is nu bijna 2,5 en slaapt er nog goed in. Ze past er prima in en klimt nog niet uit gelukkig! We zitten nu wel op het punt dat we denken over te stappen op een groot bed maar denken dat ze dan telkens uit bed gaat!

4 jaar geleden

Wij hebben ook naar die ombouwbedden gekeken. Toch voor ledikant van 60×120 gegaan omdat we kort op elkaar 2 kinderen wilde. Dus met 1.5 jaar een peuterbed gekocht en babykamer inclusief ledikant is naar nummer 2 gegaan.

4 jaar geleden

In theorie zijn die bedjes wel geschikt tot een jaar of 3-4. (Een campingbedje is dezelfde maat en in mijn gebruiksaanwijzing staat tot max 4 jr). Het voordeel van een meegroei bedje is vooral dat het veilig blijft als je kindje uit het ledikant zou gaan klimmen. Je kan dan namelijk een zijkant vervangen waardoor ze er zelf in en uit kunnen klimmen. Zo kunnen ze dus niet over zo'n hoge zijkant er uit vallen. Je hebt echter ook bedjes van 120×60 waarbij dit kan. Wij hebben bij onze dochter wel voor een 140×70 gekozen. Ze is nu 3;3 en past er echt nog ruim in. Ze ligt er ook al vanaf haar geboorte in, lekker laag opgemaakt maakt het echt niet uit dat het bedje een stuk groter is. Naar verwachting past ze er nog wel een paar jaar in.

4 jaar geleden

Hier een 60x120 waar de zijkant uit kan en een uitval'hekje' voor in de plaats komt (ikea). Ik hoop dat ze er tot 3 jaar mee kan doen, maar tijdens het tanden krijgen heeft ze alle kanten tot op het kale hout aangevreten en ziet het er eigenlijk al niet meer uit. Ik ben dus blij dat we geen 70x140 hebben genomen en nog jaaaaren tegen dat aangevreten bed aan moeten kijken 😁

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Meer om rekening mee te houden dus dan alleen maar 'passen', dat lijkt niet echt het probleem te zijn. Veiligheid is natuurlijk ook erg belangrijk. Dus ik ga er zeker naar kijken of de zijkant er uit kan. 'Vroeger' bij mijn zusje werden gewoon de spijlen uit het bed gehaald maar ik denk dat dat met de moderne bedjes ook allemaal niet meer zo makkelijk gaat ;). Wij willen ook wel 2 kinderen (droom, als het allemaal goed gaat en mag lukken natuurlijk) en het plan zou dan ongeveer na 2 of 3 jaar zijn, dus de eerste zou dan gelijk naar een groot bed kunnen, tenzij hij/zij er uit klimt ;). Dus wel het overwegen waard om iets te zoeken waar de zijkant uit kan. Formaat is dus niet het belangrijkste. Weer wat geleerd! Dank jullie wel.

4 jaar geleden

Die van mij sliep er in tot hij ruim 2.5 jaar was.

4 jaar geleden

Ging toen meteen over naar een 90x200 trouwens

4 jaar geleden

Lang. Mijn man is 1.90 en past in een 2.00 bed. Dus je kleine past in een 1.20 bed tot hij 1.10 is. Mijn neefje van 4 is nu 1.10 meter. Maar die slaapt al een wel een tijdje in een peuterbed. Maar tot 2,5 jaar moet zeker lukken!