7 Reacties

3 jaar geleden
Je ziet letterlijk sterretjes/stipjes/gekartelde lijnen en als je die ziet zie je die ook als je niet opkijkt (in rust iig). Wat je omschrijft klinkt idd meer als vermoeidheid. Maar ik zou zeker de huisarts bellen! Dat is de enige die hier goed advies over kan geven, want dat het niet hoort is wel duidelijk...

3 jaar geleden
Ik zou het ziekenhuis bellen. Ik heb ernstige zwangerschapsvergiftiging gehad zonder enkele klacht. Als je weet dat je al een hoge bloeddruk hebt en veel vocht vast houdt is hoofdpijn daarbij al niet goed. Je hoeft dus helemaal geen sterretjes te zien om zwangerschapsvergiftiging te hebben. Dus bellen en even een nachtelijk tripje naar het zh!
Succes en hopen op het beste! 🙏

3 jaar geleden
Ik vond sterretjes lichtgevende puntjes in je gezichtsveld. Ik kreeg het als ik bijvoorbeeld achter mij keek.

3 jaar geleden
Ik zag meer wit/ zilverkleurige vonkjes. Dit had ik niet constant maar het kwam bij inspanning en rust voor een kort moment.
Wat ik vooral opvallend vond is dat ik een soort gejaagdheid voelde.
Ik ervaarde geen concrete stress maar wel het gevoel alsof je nog allemaal dingetjes te binnen schiet die je moet doen:
Oja dit nog even, dat nog even, oh dit niet vergeten, enz.
Dat gevoel ken ik misschien van vlak voor een vakantie maar toen ik dat ervaarde tijdens een hoge bloeddruk was er verder eigenlijk helemaal geen reden voor.
Succes en altijd bellen als je twijfelt 🤗

2 jaar geleden
Waarom had jij dit? Ik heb dit ook maar niemand kan me vertellen waardoor dit komt

2 jaar geleden
Reactie op MommyMommyMommy
Waarom had jij dit? Ik heb dit ook maar niemand kan me vertellen waardoor d ...
Ik ben uiteindelijk een paar dagen na deze post met spoed ingeleid omdat m’n zoontje al 4 weken niet was gegroeid. De placenta bleek onvoldoende te werken. Ik heb zelf het gevoel dat ik (beginnende?) zwangerschapsvergiftiging had, omdat ik daar werkelijk alle symptomen van had, erfelijk belast ben en een kleine hoeveelheid eiwit in urine had. Toen ik medisch werd kreeg ik een groeiecho voor de zekerheid en dat was dus mis.. Heb echter ook corona gehad die periode dus daar zou het ook aan gelegen kunnen hebben. Als je het gevoel hebt sterretjes te zien zou ik zeker bellen, al is het voor je eigen geruststelling