79 Reacties

2 jaar geleden

Bij elkaar was ik vanaf het moment dat m’n vliezen braken en weer terug was van de ok, 10 uur natuurlijke bevalling met placenta’s op de ok verwijderd. Van een tweeling

2 jaar geleden

1e kindje, vliezen braken om 4:15. Om 5 uur begonnen de weeen, om 7:00 10c ...
Maar hield je je serieus in met persen tot je verloskundige er was? Hoe deed je dat?

2 jaar geleden

Sochtends om 8:00uur werden mijn vliezen gebroken, om 1:00uur werd nummer 1 geboren, tien minuten later nummer 2.

2 jaar geleden

Eerste kindje; 1:00 vliezen gebroken 2:00 weeën Volgende dag 0;47 geboren na 2 uur persen 24 uur dus

2 jaar geleden

Reactie op Lauradd

1e 7 uurtje met daarin 2 uur en kwart persen. Gestart door vliezen breken d ...
Uiteindelijk is mijn vrees waarheid geworden. Twee dagen geleden is onze dochter geboren na een bevalling van 1 uur! Ziekenhuis niet gehaald, gelukkig waren we nog thuis. Verloskundige was met 30 minuten voor geboorte binnen, stagiair Verloskundige 3 min en de kraamzorg was te laat.

2 jaar geleden

Om 2:07 begonnen mijn weeën, om 9:00u 2cm ontsluiting, om 13:00u 5 cm. Naar het ziekenhuis, waar om 17:00u nog niks bij was gekomen. Vliezen gebroken om 18:30u, om 20:00u nog niks gevorderd. Toen om 21:30u een ruggenprik, om 00:45u 10 cm en om 1:45u eindelijk persen! Om 3:16u is onze zoon geboren. Vanaf de eerste wee dus 25 uur bezig geweest. 💪

2 jaar geleden

Eerste kindje 12 uur vanaf breken van de vliezen, 5 uur vanaf de eerste wee. Persfase duurde 15/20 minuten. Heel benieuwd hoe snel het bij een eventueel tweede kindje zal gaan 😅

2 jaar geleden

Mijn bevalling begon met het verliezen van een beetje vruchtwater en het opkomen van weeën. Vijf uur later is ons dochtertje geboren! Het ging zo ontzettend snel, ik kan me haast niet indenken dat het bij een tweede nog sneller zou gaan maar wie weet!

2 jaar geleden

16 uur vanaf het breken van mijn vliezen door de verloskundige. Bevalling werd ingeleid en ik had verwacht dat het veeeeeel sneller zou gaan

2 jaar geleden

46u vanaf de eerste wee. Na 36u weeen zonder ontsluiting uiteindelijk nog 10u aan de weeopwekkers gelegen wat zorgde voor 6cm ontsluiting. Toen in een kwartier naar volledige ontsluiting en na 18 minuten persen is onze zoon geboren.

2 jaar geleden

Wakker geworden rond 2:00 door de weeën, zoon om 10:39 geboren! Ging best snel dus, had al vlot ontsluiting. Vk kwam rond 5:00 en had toen al 6-7 cm ontsluiting. Om 7:30 mocht ik persen en ruim 3 uur later is onze zoon geboren! Helaas wel vol in de persweeën naar het zk gemoeten in de ambulance, want het lukte niet! Hij is met de vacuümpomp gehaald.

2 jaar geleden

Nummer 1 starte 30 dec, gebroken vliezen. Weeën remmers erin (32+5). Tot 31 dec lichte Weeën en tussen 8 uur en 10 begon het af en toe pijnlijk aan te voelen. Om 11 uur op een andere kamer gelegd i.v.m 3cm ontsluiting. Ik kreeg de tip om 11.30 neem een douche... 3 minuten later werd ik niet goed. Tot 00.10 weeënstorm en 00.14 was mijn kleine man er met 3 artsen boven op mijn buik... Nummer 2: 27e mogelijk paar druppels vruchtwater verloren. 28e vk meld me aan bij ander ziekenhuis. 29e om 09.00 erheen Onder weeën... 11.00 ballon zonder resultaat. 14.00 vliezen gebroken door doktoren. Tussen 15.00 - 16.00 begon de weeënstorm. Rond 17.00 persen en 4 minuten later mijn dochter in mijn armen... net optijd om daarna te kunnen eten🤣 Vraag me af of het nog sneller gaat met nummer 3 😁

2 jaar geleden

Om 00:30 uur braken mijn vliezen. De weeën kwamen al snel na het breken van mijn vliezen. Echter waren ze tot 07:00 uur prima te doen. Daarna flinke weeën gehad en om iets voor 9 is ons kindje geboren.

2 jaar geleden

Zeker 36 uren 🥲. Vrijdagochtend 2cm ontsluiting. De weeën rommelden wat aan die dag, prima te doen. ‘s Nachts werd het pittiger. ‘s Ochtends 5,5cm, eindelijk naar het ziekenhuis (badbevalling). Ontsluiting vorderde niet. Uren op 7cm gezeten. Heel veel weeënopwekkers gehad, maar tevergeefs. Weeënstorm, rugweeën ook nog. Heel uitputtend. Ruggenprik deed niks. Zondags toch een keizersnede..

2 jaar geleden

Bij mij begon het met het breken van de vliezen. Meteen weeen om de minuut die al ruim 30/40 seconden aanhielden. Totaal binnen 5 uur bevallen. Ik had liever iets langer gehad, de weeen kwamen zo snel en hevig dat je tussendoor niks bij kan komen. De verloskundige zei al; Hou er maar rekening mee dat het nu sneller gaat zijn.

2 jaar geleden

1e 13 uur 2e 2 uur en 14 minuten 3e 2 uur en 11 minuten