54 Reacties

3 jaar geleden

Ik had alleen maat 50 en 56 gekocht. Tijdens de babyshower en kraambezoek tm maat 68 gekregen. Na de geboorte bleek maat 50 te groot dus hebben we kleertjes in 44 moeten bijkopen (hij was 2810 gr, 49 cm). Ik dacht altijd dat ik genoeg kleding in huis had totdat de kleine man last begon te krijgen van reflux en ik nu soms wel tot 3x/dag zn outfit moet verwisselen. Dus uiteindelijk ook wel meer kleding in maat 50 bij moeten kopen. Hij draagt nu nog maat 50 met 7 weken.. Geloof die baby uitzetlijsten dus niet met 6 rompers / boxpakjes per maat want dat is echt NIET genoeg tenzij je veel korte wasjes wilt draaien😂 Wij hadden aan t eind vd zwangerschap denk ik 8 rompers en 8 outfits maat 50 en 6 van elk in maat 56 (maat 56 wilde k sowieso mee wachten omdat mn zoontje niet heel groot werd geschat en ik daarom verwachtte om langere tijd maat 50 nodig te hebben😂). Inhouden met kleren kopen is wel moeilijk, wilde tijdens mijn zwangerschap echt van alles kopen maar heb me goed kunnen inhouden. Ik dacht maar steeds 'ik kan altijd nog veel leuke kleren kopen'.

3 jaar geleden

Reactie op TPA

Ik had alleen maat 50 en 56 gekocht. Tijdens de babyshower en kraambezoek t ...
Ben dus niet de enigste gelukkig, elk leuk shirtje wat ik tegen kom wil ik het liefst meenemen 🤭

3 jaar geleden

Reactie op TPA

Ik had alleen maat 50 en 56 gekocht. Tijdens de babyshower en kraambezoek t ...
Dat hangt er vanaf dus, mijn kind had geen reflux en ik had denk ik wel toegekund met 3 rompers 😆

3 jaar geleden

Ik had 1 pakje maat 50 gekocht en 1 pakje maat 56 voor in het ziekenhuis. Meer niet. Ik wist niet wat het geslacht was en de volgende dag werd ik gebombardeerd met kleertjes hahaha

3 jaar geleden

Mijn kleintje heeft nu maat 62. Mijn kleine heeft sondevoeding dus spuugen gaat soms net iets te makkelijk hier. Laatste keer dat ik telde had ik 28 truitjes en 33 broekjes 🙊 maar ik vind het ook erg leuk om Vinted leeg te kopen. Vooral setjes / merken zoals Noppies, Feetje en Prénetal. Ook rompers heb ik zowel lange mouw als korte mouw wel echt 15 per maat. Hij draagt qua romper nu 62 of 62/68. Ik zeg liever teveel dan te weinig. Maar ik was ook niet extreem veel. Dus liever meer kleding en een goed volle wasmachine.

3 jaar geleden

Ik had 1 pakje maat 50 gekocht en 1 pakje maat 56 voor in het ziekenhuis. M ...
Hier net zo. Ik had van beide maten 2 unisex pakjes. En ik geloof 4 unisex rompers 50-56. Toen ze er eenmaal was, volgde dozen van vriendinnen vol kleren en je kan zo snel wat bestellen/ even iemand naar de winkel sturen

3 jaar geleden

Ik zou niet te veel voorbij maat 56 kopen omdat het van tevoren lastig inschatten wat voor kleding je prettig vindt om aan te doen bij je kindje en wat voor seizoen het is tegen de tijd dat je kindje een bepaalde maat heeft. Ook krijg je misschien nog best wel wat kleding Kado in de kraamperiode maar ook later met kerst, verjaardagen etc of gewoon omdat oma’s en tantes het leuk vinden iets te geven. Een aantal outfits maat 50 en 56 is gewoon genoeg om te beginnen je kunt altijd bij kopen als je meer nodig hebt of als er reflux is bijv en je meer shirtjes nodig hebt. In z’n eerste levens maanden gingen vooral shirts - en kwijl sjaaltjes - er elke dag snel doorheen vanwege de reflux. In latere maanden veel broekjes door kruipen en knoeien met eten. Tuinbroekjes bleken een ramp met verschonen, net zoals ik blousjes met knoopjes echt veel te veel werk vindt bij het aankleden. Ook kreeg ik wat shirtjes Kado met korte mouwen in de maat die hij midden in de winter had. Niet aangehad dus. Veel plezier!

3 jaar geleden

Ik had niet extreem veel. Alleen maat 56 & 62 & 68 het meest. Had van veel mensen nog kleertjes gekregen. En ik was wel blij met de hoeveelheid want merkte pas echt wat ik fijn vond toen hij er was. En qua seizoenen is het ook lastig inschatten soms in welke maat zij zitten. Maat 62 heeft hij echt heel kort in gezeten dus ben blij dat ik niet giga veel ervan had gekocht want hij had nu niet eens alles aan gehad zo snel was hij er weer uit

3 jaar geleden

Ik had (gelukkig) niet veel. Iedereen zei dat de maten “ZO SNEL GAAN” maar bij ons was dit helemaal niet het geval. Hij is nu bijna 18 maanden en heeft maat 80. Als ik al zoveel maten had gekocht voor de geboorte dan klopte niets met het seizoen hahaha. Ik had alleen maat 50 en 56 liggen.

3 jaar geleden

Wij hebben gewoon 7 setjes van elke maat. De wasmachine staat hier minimaal 2x per week aan, dus altijd schone kleren.

3 jaar geleden

Ik heb voor mijn gevoel wel extreem veel. Maar dat komt omdat ik heel veel kleding tweedehands gekregen heb. Eigenlijk best handig want dan is er altijd wel reserve in de kast. Wij hebben gelukkig een baby die weinig terug geeft, maar helaas soms wel een poepexplosie heeft. Ik denk dat ik ongeveer 7-8 setjes in maat 50 had en daarnaast nog 2-3 pakjes aan een stuk (die pakjes aan een stuk vind ik super schattig, maar een broek met shirt/trui vind ik zoveel handiger). Ik heb zelf van tevoren kleertjes gekocht t/m maat 62. Nieuwe kleertjes in vele maten gekregen. En de tweedehands kleding die ik gekregen heb tot maat 92 ofzo. Dus we kunnen vooruit. Waar ik nu achter komt tijdens het gebruiken. De basis heb ik allemaal tweedehands. Dus ik kan dan zelf kijken voor een aantal echt mooie nieuwe setjes en vind het dan niet zo erg om aan sommige dingen net iets meer te betalen als ik t echt mooi vind. Al is Vinted ook echt geweldig (iets met uitvinden 3 weken geleden midden in de nacht tijdens het voeden).

3 jaar geleden

Ik had 8 setjes maat 50 en 8 setjes maat 56. Vond dat (ook achteraf) een mooie hoeveelheid: niet belachelijk veel dat het zonde is als je het niet per se nodig had, maar genoeg om mee weg te komen als je wel vaak kleding moet wisselen. Teveel vooruit kopen zou ik niet doen zoals anderen al zeiden, het seizoen en jouw voorkeuren in soort kleding zijn moeilijk te voorspellen. Ohja en over de kleinste maatjes lees ik hier op het forum heel veel “niet teveel kopen alles is zo bijgekocht”. Ik ben het daar heel erg mee oneens, vind het veel fijner om alles wat zorgvuldig door mij is uitgezocht van tevoren al in huis te hebben. Ipv dat je straks op al je babyfotos de lelijke pakjes ziet die je schoonmoeder in alle haast heeft gekocht omdat jij te zuinig was om van tevoren al pakjes te kopen 😅

3 jaar geleden

Hier ook altijd best veel kleertjes gekocht 🙈 Wil je wel als tip geven om niet te groot te kopen omdat het van te voren niet in te schatten is in welk seizoen ze die maat gaan dragen. Dan zit je straks met een kast vol met zomer kleren die in de winter pas passen bijvoorbeeld. Ons zoontje is nu 2 en heeft pas net maat 98 aan. Toen ik zwanger was alleen maar 50-56 gekocht en heeeeel veel 62-68 gekregen na de bevalling. Daarna iedere keer gewoon de volgende maat gekocht want ieder seizoen een andere maat en met dat je kindje groter wordt verandert wat je koopt toch ook best merk ik

3 jaar geleden

Ik kocht helemaal niet vooruit, maar ben zelf ook helemaal niet per se van het winkelen. Op het begin had ik van maat 50/56 5 setjes denk ik, waar ik 1 setje bij had gekocht. En toen lukte het doorwisselen eigenlijk wel goed, soms had hij 2 a 3 dagen hetzelfde aan op het begin. Ik had ook van de grotere maten heel veel tweedehands gekregen, dus haalde alleen een paar dingen er zelf nog bij wat nodig was. Nu bij maat 80/86 heb ik dus naast tweedehands wel zelf wat gekocht. En van de zomer vond ik de tshirts wel heel leuk, dus had ik wel veel gehaald van maat 74 waar hij toen in zat. Ik koop dus pas weer een grotere maat als hij uit de maat is waar hij nu in zit. Ook omdat je qua seizoen niet altijd weet in welke maat ze zitten. Ik ga als ik dus wat nodig heb weer even langs de hema en heb het dan weer compleet.

3 jaar geleden

Ik koop hier telkens 1 maat vooruit. Ze zit nu in 68 en voorheen kocht ik verder vooruit, maar daardoor veel niet kunnen dragen ivm seizoen. 68 past volgens de "maand"-maten bij 4-6 maanden en onze dochter is nu 9 maanden. Klopt niet echt dus :-). Verder wel veel kleding per maat omdat ik geen zin heb om veel te wassen, maar ik koop veel ook via Vinted.

3 jaar geleden

Wij hadden toen ik zwanger was alleen 5 setjes 50 en 5 setjes 56. Verder hadden we wat kleren gehad in maat 62 maar meer ook niet, vooruit kopen heb ik ook nooit gedaan omdat ik geen idee heb hoe ons zoontje groeit 😅

3 jaar geleden

Ik had voor de geboorte alleen maart 50 en 56 in huis. Van elk iets van 5 setjes geloof ik. Nu koop ik hooguit 1 maand vooruit en zelfs dan kan ik er nog naast zitten qua seizoen. Ik had in maat 74 wat shirts met lange mouwen gekocht. Maar nu ze erin past heeft mevrouw de koukleum eigenlijk alleen maar dikke truien aan 😬 Overigens koop ik vrijwel alleen maar tweede hands dus een echte buil val ik er gelukkig niet aan 😅

3 jaar geleden

Reactie op Ris.

Ik had voor de geboorte alleen maart 50 en 56 in huis. Van elk iets van 5 s ...
Want een verwarrende spellingscorrecties 😆 MAAT 50 en 56, en 1 MAAT vooruit 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Selphya

Mijn kleintje heeft nu maat 62. Mijn kleine heeft sondevoeding dus spuugen ...
Ik krijg echt goede vibes van de kleding kast, alles zo mooi geordend 😍. En ja Vinted... Heel gevaarlijk zowel voor de kleine als voor mezelf 🤭🤣

3 jaar geleden

Wij hadden in het begin alleen maat 56 en dat zat precies goed! Ik shop bijna alleen maar voor haar en nu nog steeds 🙈. Heel haar kast hangt vol, oeps!!!!