33 Reacties
4 jaar geleden
Zou huisartsenpost bellen. Kunnen zo je urine even nakijken en een AB voorschrijven indien nodig. Als je langer afwacht kan het zijn dat je koorts krijgt bijv en dat wil je liever niet.
4 jaar geleden
Sowieso bellen. Blaasontsteking kan echt ondragelijk zijn. Ben zelf ooit met nierbekkenonsteking 2 wkn. Geloof me, dat wil je niet
4 jaar geleden
Reactie op Roel3e
En citroensap, cranberrysap of sinaasappel sap drinken. Echt liters. Ik den ...
AB in zwangerschap kan geen kwaad. Soms zijn de ontstekingen zo hardnekkig dat je het niet gaat redden met cranberrysap en water. Dan ga je liever een kuur geven om een nierbekkenontsteking te voorkomen, zeker als de symptomen zo overduidelijk zijn.
4 jaar geleden
In ieder geval veel drinken. Een kuur is niet altijd nodig, ook niet in de zwangerschap. Een blaasontsteking kan ook vanzelf overgaan door veel te drinken. Als het maandag nog is kun je bij je eigen huisarts de urine laten nakijken.
4 jaar geleden
Reactie op Roel3e
Absoluut niet met je eens dat het geen kwaad kan. Soms is het onvermijdelij ...
Ik heb vandaag al best veel gedronken en plas wel 3/4 keer per uur 😅 Denk dat ik toch even bel en vraag dan ook meteen of AB de enige oplossing is. Ik denk dat ze aan de urine wel kunnen zien hoe ver de ontsteking is toch?
4 jaar geleden
Reactie op anonieml
Ik heb vandaag al best veel gedronken en plas wel 3/4 keer per uur 😅 Denk ...
Ja zeker. Ze gaan je urine checken met een stickje. Dan wel ff aangeven dat je zwanger bent. Dan kunnen ze kijken of oa je nitriet positief uitslaat en zo kunnen ze in een minuutje zien of het een ontsteking is
4 jaar geleden
Bellen inderdaad! En twee flessen pure cranberry sap kopen en opdrinken van de natuurwinkel (ongezoet). Dat neem ik altijd eerst en dan pas antibiotica als het niet over is. Maar bij mij gaat het daarmee over.
4 jaar geleden
Nee joh!! Een blaasontsteking kan doorgaan naar een nierbekken ontsteking! Ze nemen geen risico! Ik heb bij mijn 2de ook blaasontsteking gehad en kreeg een kuur AB die ik mocht als je zwanger bent!!
Een blaasontsteking wordt vaak onderschat! Dus goed dat je mag komen en geniet van je zwangerschap 😁
4 jaar geleden
Ik had hetzelfde met 6 weken zwanger, mocht acuut langskomen op de HAP! Gewoon bellen ;)