33 Reacties

4 jaar geleden

Zou huisartsenpost bellen. Kunnen zo je urine even nakijken en een AB voorschrijven indien nodig. Als je langer afwacht kan het zijn dat je koorts krijgt bijv en dat wil je liever niet.

4 jaar geleden

Veeeeeeel drinken

4 jaar geleden

En citroensap, cranberrysap of sinaasappel sap drinken. Echt liters. Ik denk dat je je dan morgen al stukken beter voelt. Ab is ook niet perse wat je wil in de zwangerschap. Ik zou het 24u aanzien

4 jaar geleden

Sowieso bellen. Blaasontsteking kan echt ondragelijk zijn. Ben zelf ooit met nierbekkenonsteking 2 wkn. Geloof me, dat wil je niet

4 jaar geleden

Reactie op Roel3e

En citroensap, cranberrysap of sinaasappel sap drinken. Echt liters. Ik den ...
AB in zwangerschap kan geen kwaad. Soms zijn de ontstekingen zo hardnekkig dat je het niet gaat redden met cranberrysap en water. Dan ga je liever een kuur geven om een nierbekkenontsteking te voorkomen, zeker als de symptomen zo overduidelijk zijn.

4 jaar geleden

In ieder geval veel drinken. Een kuur is niet altijd nodig, ook niet in de zwangerschap. Een blaasontsteking kan ook vanzelf overgaan door veel te drinken. Als het maandag nog is kun je bij je eigen huisarts de urine laten nakijken.

4 jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

AB in zwangerschap kan geen kwaad. Soms zijn de ontstekingen zo hardnekkig ...
Absoluut niet met je eens dat het geen kwaad kan. Soms is het onvermijdelijk en dan is het fijn dat het er is. De donkere urine wijst ook op een vochttekort

4 jaar geleden

Reactie op Roel3e

Absoluut niet met je eens dat het geen kwaad kan. Soms is het onvermijdelij ...
Ik heb vandaag al best veel gedronken en plas wel 3/4 keer per uur 😅 Denk dat ik toch even bel en vraag dan ook meteen of AB de enige oplossing is. Ik denk dat ze aan de urine wel kunnen zien hoe ver de ontsteking is toch?

4 jaar geleden

Reactie op anonieml

Ik heb vandaag al best veel gedronken en plas wel 3/4 keer per uur 😅 Denk ...
Ja zeker. Ze gaan je urine checken met een stickje. Dan wel ff aangeven dat je zwanger bent. Dan kunnen ze kijken of oa je nitriet positief uitslaat en zo kunnen ze in een minuutje zien of het een ontsteking is

4 jaar geleden

Als je echt pijn heb zou ik bellen, al is het maar voor overleg mocht het dan erger worden kan je altijd nog langs gaan.

4 jaar geleden

Bellen! Als je zwanger bent kan een blaasontsteking gevaarlijk zijn. Ik kreeg op me donder dat ik tot de volgende ochtend had gewacht

4 jaar geleden

Bellen inderdaad! En twee flessen pure cranberry sap kopen en opdrinken van de natuurwinkel (ongezoet). Dat neem ik altijd eerst en dan pas antibiotica als het niet over is. Maar bij mij gaat het daarmee over.

4 jaar geleden

Ik heb gebeld en wordt als het goed is straks teruggebeld

4 jaar geleden

Ik ben net gebeld en ik moet om half 5 langskomen. Ik heb wel echt een afspraak want ze wilde graag dat ik gezien werd. Snap niet zo goed waarom 🙈 Ben meteen bang dat ze aan iets anders denkt 😬

4 jaar geleden

Nee joh!! Een blaasontsteking kan doorgaan naar een nierbekken ontsteking! Ze nemen geen risico! Ik heb bij mijn 2de ook blaasontsteking gehad en kreeg een kuur AB die ik mocht als je zwanger bent!! Een blaasontsteking wordt vaak onderschat! Dus goed dat je mag komen en geniet van je zwangerschap 😁

4 jaar geleden

Nee joh!! Een blaasontsteking kan doorgaan naar een nierbekken ontsteking! ...
Bedankt voor je geruststellende woorden ❤️

4 jaar geleden

Ik zat 3 weken terug in deze situatie. Ik moest naar de huisartsenpost, daar werd het gecheckt en de arts zei: als je 2 dagen had gewacht, had je in het ziekenhuis gelegen. Hiermee als zwangere nooit wachten. Overigens is het na een kuurtje weer helemaal oké!

4 jaar geleden

Bellen inderdaad! En twee flessen pure cranberry sap kopen en opdrinken van ...
Cranberrysap is vooral appelsap en werkt niet. Aldus mijn uroloog :) Cranberry capsules en d-mannose en verder gewoon veel drinken..

4 jaar geleden

Reactie op JufM

Ik zat 3 weken terug in deze situatie. Ik moest naar de huisartsenpost, daa ...
Bij mij is het na 15 kuren nog niet oké.. werkt helaas niet altijd zoals het zou moeten

4 jaar geleden

Ik had hetzelfde met 6 weken zwanger, mocht acuut langskomen op de HAP! Gewoon bellen ;)