18 Reacties

3 jaar geleden

Wil je alleen de betere verhalen horen? 😝 Ik ben met de eerste ingeleid en hoop dit bij de 2e niet nog een keer hoeft te gebeuren. Maar al met al is het het allemaal waard natuurlijk. Elke bevalling is anders ook met inleiden. Ik heb wel een weeenstorm gehad met rugweeen maar aan de andere kant heeft de bevalling zelf ook maar 6 uurtjes geduurt. Ik had maar 2 schoonheidshechtinkjes en m'n borstvoedingsavontuur is heel soepel en probleemloos verlopen 😄

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Wil je alleen de betere verhalen horen? 😝 Ik ben met de eerste ingeleid e ...
Haha nee hoor, alle ervaringen ben ik benieuwd naar. Ik hoop gewoon dat ze iets positiever uitvallen dan wat ik ik tot nu toe gelezen heb 🤭 6 uurtjes valt idd wel mee! Thx for sharing

3 jaar geleden

Hoewel het lang duurde voordat de bevalling op gang kwam heb ik het niet als negatief ervaren. Ballon 1 werd geplaatst om half 4 dinsdagmiddag na 24 uur was deze nog niet uitgevallen, en werd er een nieuwe ballon geplaatst. Deze viel om half 9 woensdagavond uit. Rond 1 uur snachts begonnen langzaam de weeën. S ochtends is eerst de ruggenprik gezet en toen de vliezen gebroken dn kwam de bevalling op gang. Geduld heb ik wel moeten hebben maar ik hield steeds het doel voor ogen, ik was op weg naar de ontmoeting van mijn leven, mijn zoontje. Heel veel succes!

3 jaar geleden

Ik ben bij de eerste ingeleid. Bevalling duurde maar vier uur dus was eigenlijk zo klaar. Ik vond het wel een stuk pijnlijker dan bij de tweede (natuurlijke bevalling) en wil bij de derde ook weer heel graag natuurlijk bevallen. Maar geen trauma, weinig bloedverlies en prima hersteld:)

3 jaar geleden

Hier is de inleiding van de tweede ook echt meegevallen. Mijn eerste bevalling was spontaan en ook prima. Spontaan gebrokene vliezen na dagje rommelen en toen gelijk echte weeën die wel echt pittig waren en ongeveer 11 uur later na half uur persen en knip werd ze geboren. Tweede inleiding was ballon plaatsen in de middag en nogmaals in de avond. Vervelend maar zeker niet pijnlijk. De nacht niks gedaan en het kwam ook niet op gang. Om 6:30 vliezen gebroken en langzaam het infuus ophogen. Vanaf 8:30 werd het pittiger. Om 10:00 was het niet zo leuk meer en had ik 5 cm. Van houding veranderd en na voor mijn gevoel minuut of 20 dacht ik…. Dit is niet leuk. Toen was mijn ontsluiting al volledig. Terug in bed en mocht iets over 10:30 persen. 3 persweeën en 6 minuten later was hij er zonder knip met een klein scheurtje en super snel herstel. Dus zeker positief gevoel!

3 jaar geleden

Oh succes natuurlijk zondag! ☺️☺️

3 jaar geleden

Mijn ervaring is als volgt… Hier ingeleid met 38weken ivm zwangerschapsdiabetes ( ze zeiden ‘groot kind’ ) 17nov ballon gehad, heeft nachtje gezeten ( geen prettige ervaring ) 18nov ballon eruit en vliezen gebroken.. ( niet wetende dat ik ook even mn lijf de tijd had kunnen geven om weeen aan te maken zeg maar ) Aan de weeenopwekkers en voor het middag uur zat ik al bijna op de hoogste dosering. Ik heb helaas wel weeenstormen gehad die niet weg te puffen waren en mijn ontsluiting is heel lang blijven steken.. Rond 17:00 heb ik een ruggenprik gevraagd en na een uur wachten en 2x mis te worden geprikt zat hij ‘half’ Rond 21:00’uur nog pas op 5cm ontsluiting, gyn gaf aan als het na 23:30 ( start nachtploeg ) niet veranderd zou zijn we over zouden gaan op keizersnede Eigenlijk al klaar voor de OK kwam nachtploeg checken Bleek volledige ontsluiting Na lang ingepraat te hebben op me ( ik was moe, uitgeput, had pijn, was er klaar mee ) Toch besloten om te gaan persen Op 19nov om 02:01 is onze dochter vaginaal geboren. 49cm, 3340 gram Groot kind? Nee, dat is voor mij ook 1 van de voornaamste reden me absoluut niet meerr in te laten leiden. Borstvoeding is idd nooit op gang gekomen ( en ik heb echt ALLES geprobeerd ). Moet zeggen dat ik met hechting geen problemen heb ondervonden. Onze dochter is echt een heel makkelijk en lief kind ( is nu 15mnd ), en qua ontwikkeling en alles merken we niks anders aan haar dan een bv kindje ofzo.. Nu zwanger van nr2 en dus al aangegeven absoluut niet ingeleid te willen worden. Maar goed dat heeft puur met mn eigen negatieve ervaring te maken

3 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid met 41+3 en ik mag echt niet klagen over hoe mijn bevalling is verlopen! Maandag en ballon gekregen en dinsdag om 19.00 aan het infuus. Begin duurde wat lang, na 4 uur, en al best wel flinke weeën, nog maar 1 cm ontsluiting erbij🙄 Toen ging het snel, 1 uur later al 3 cm erbij, en kwartier later weer 1 en nog een uur later mocht ik gaan persen. Mijn zoontje lag in sterrenkijker houding dus het persen ging wat moeizaam. Met 1.5 uur was hij er❤️ Van begin inleiden tot geboorte heeft hij mij maar 7.5 uur geduurd. Geen weeën storm gehad, niet veel bloed verloren en maar lichtjes uitgescheurd (waar ik echt 0,0 last van heb gehad, ook het herstel niet!). Borstvoeding kwam wel lastig op gang en ben na 3 dagen gestopt (maar had mij ook voorgenomen niet tot het gaatje te gaan in het te laten lukken). Komt echt goed! Succes, en voor straks, veel geluk met je kindje!❤️

3 jaar geleden

Ik ben ingeleid op 38 weken wegens beginnende zwangerschapsvergiftiging. ‘S morgens om 7u begonnen met infuus met weeënopwekkers. Ieder halfuur verhoogd, tot aan het maximum, maar ik heb geen enkele wee gekregen en mijn ontsluiting bleef vastzitten op 3cm. Uiteindelijk om 16u nog altijd niets van beginnende weeën, dus hebben ze toen een keizersnede gedaan. Volgende bevalling gaan ze dus niet meer inleiden omdat mijn lichaam de weeënopwekkers niet accepteert

3 jaar geleden

Ik ben ingeleid op 37+5 met een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Op woensdag een ballonnetje gekregen en donderdagochtend melden om 6.30 uur en om 09.00 uur aan de weeënopwekkers. Vanaf 13.00 uur voelde ik pas echt de weeën en om 17.20 uur mocht ik beginnen met persen. 17.55 is onze zoon geboren! Ja ik had ook een weeënstorm, maar ik heb mijn bevalling als enorm positief en fijn ervaren! Had een mini hechting en was binnen een week volledig hersteld ☺️

3 jaar geleden

Ik ben bij de eerste ook ingeleid met 41weken, weeën zijn vanzelf op gang gekomen, geen weeën storm gehad. Bevalling vanaf eerste wee ongeveer 14 uur geduurd, wel met ruggenprik die meteen goed gezet was. Geen problemen met hechting gehad. Bij de tweede wel een weeën storm gehad zonder in te leiden, dus het hoeft allemaal niets te zeggen, wel binnen 1 uur bevallen😅

3 jaar geleden

Hier bij ons tweede kindje ingeleid. Wel een weeën storm gekregen, maar binnen 5u was hij daar! Dus dat viel goed mee!

3 jaar geleden

Zou het zo weer overdoen! Prima bevalling gehad!

3 jaar geleden

Ik ben dinsdag ingeleid. Was toen 40+1. Ik heb het zelf niet als extra vervelend of vreemd ervaren. Echter kon ik helaas tussen de weeën op den duur niet meer ontspannen, omdat ik een chronisch slokdarm probleem heb en al weken slecht had geslapen. Daarom uiteindelijk gekozen voor een ruggenprik, wat echt heel fijn was. Uiteindelijk is onze kleine lieverd 23 februari geboren om 00:35 dmv een keizersnede, omdat de ontsluiting de hele dag bleef steken op 4cm en er dus geen vordering in zat. Sinds gisteren 12:00 thuis en moet zeggen dat het herstel erg vlot gaat. Daarom dus ook snel naar huis al. Wond doet soms zeer, maar kan gewoon pijnloos zitten en liggen. Het is vooral heel erg genieten met de kleine. Ik wens je veel succes en vooral heel veel plezier met je wondertje straks

3 jaar geleden

Ik ben ingeleid met 41+3 ik had al voldoende ontsluiting dus in de ochtend melden en toen zijn mijn vliezen gebroken en is het infuus aangesloten. Ze hebben toen de weeën opwekkers ieder half uur verhoogd maar wel altijd na mij een tijdje geobserveerd te hebben zodat ik niet in een weeenstorm terrecht zou komen. Ik was om 7 uur in het ziekenhuis en om kwart over 3 is onze zoon geboren na een uur persen, zou de bevalling zo weer doen ook geen pijnstilling gehad. Daarna nog naar de ok door dat mijn placenta niet losliet, maar dat gebeurd natuurlijk niet bij iedereen.

3 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid en heb mijn bevalling als heel positief ervaren. Heb wel weeënstorm gehad, maar epidurale was hemels. Van het eerste vaginale tabletje tot de geboorte was 15 uur.

3 jaar geleden

Ingeleid met 39 en bevallen met 39+4. Heb er 24 uur over gedaan getelt vanaf de eerste wee. Gestript, ballon, vliezen breken en weeen opwekkers. Meerdere weeenstormen en 14 uur op 4 cm blijven hangen. Uiteindelijk met 2 keer persen was hij eruit en niet uitgescheurd. Mijn kind en lichaam hadden er absoluut nog geen zin in. Vond het zeer traumatisch…

3 jaar geleden

Ik heb het niet als slecht ervaren. Ik ben 23/12 binnen gegaan voor een controle op langdurig gebroken vliezen waarna ik ben ingeleid om 12u30 aan het infuus lag en begon met 2 cm. Ze kwamen om de 4 uur kijken hoe het zat met de ontsluiting ik heb tot 19u/ 19u30 gezeten met 2/3 cm maar tussendoor wel de weeënopwekkers verhoogd hele tijd waardoor de weeën wel op gang kwamen maar mijn ontsluiting wilde niet en met 2/3 cm ook om een ruggenprik heb gevraagd omdat ik zulke heftige rugweeën had die gewoon niet op te vangen zijn.. Uiteindelijk 24/12 om 7u37 bevallen van een prachtig meisje .