40 Reacties

2 jaar geleden

Zoon is geboren met 39.1 op P49. Was 49 cm en 3340 gr. Maat 50 paste prima, maat 56 ook al wel, maar nog wat ruim. Hij heeft uiteindelijk 2 weken gepast in maat 50. Ik zou hooguit een of twee rompers in maat 44 kopen. Ik denk dat maat 50 echt wel gaat passen, maar mocht dat toch wat groot zijn, heb je in ieder geval een passende romper voor de warmte. Het is niet erg als het shirtje/broekje wat groter is. Mocht het dan echt veel te groot zijn, is het zo gekocht. Online de volgende dag in huis, maar oma's schijnen het ook heel leuk te vinden om er op uitgestuurd te worden 😄

2 jaar geleden

Onze dochter was ook p50 en ben bevallen met 37+3. Zij was 3070 gram en paste maat 50. de merken die klein vallen zoals noppies paste gelijk goed, andere was een beetje ruim maar zou geen kleinere maat nemen

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat de p50 lijn is? Ik ben zelf 26-6 weken, maar heb hier nog nooit van gehoord

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat de p50 lijn is? Ik ben zelf 26-6 weken, maar heb hier nog ...
Je hebt een groeicurve waarop de groei van de baby wordt bijgehouden. Je hebt hierin een boven en onderlijn en een gemiddelde lijn. De gemiddelde lijn is de p50 lijn. Oftewel, 50% van de babies is kleiner (en 50% is groter). Zit je op bijvoorbeeld p80 dan is 80% van de babies kleiner…

2 jaar geleden

Hier een keizersnede met 37+6 weken. Ons meisje zat op P38, was bij geboorte 50 cm lang en woog 3122 gram. Ze past perfect in maat 50.

2 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Je hebt een groeicurve waarop de groei van de baby wordt bijgehouden. Je he ...
Bedankt voor de uitleg. Ik was afgelopen maandag nog voor een echo. En daar werd gezegd dat de baby gemiddeld is.

2 jaar geleden

Hier beide tevoren in week 38 en beide in maat 50. Waren 3380 gram en 3430 gram

2 jaar geleden

Mijn dochtertje was 2766 gram en 48 cm en heeft geen maatje 44 aan gehad. 50 zat de eerste weken wel ruim, maar ach, beetje omslaan kom je een heel eind. ☺️

2 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid met 38.5. Mijn zoontje was 48 cm en 3320 gram. Maatje 50 was de eerste weken nog te groot, zelfs omgeslagen zag het er niet uit. Ik zou misschien gaan voor een kleinvallende 50 (even opzoeken) of een 46/48. Ik dacht dat 44 alleen voor prematuurtjes was, misschien had mijn zoontje er ook in gepast hoor! Maar ik had geen 44

2 jaar geleden

Onze zoon is met 36 weken geboren en heeft altijd maat 50 aangehad. Wel wat te groot, maar eigenlijk met 8 weken begon hij ook al 56 te dragen. 🤷‍♀️ ze groeien er zo in. Zeeman valt bijvoorbeeld wel groter dan echte merkkleding zoals Noppies. Je kunt op zoek gaan naar de kleine maat 50.

2 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid met 38.5. Mijn zoontje was 48 cm en 3320 gram. Maatje 5 ...
Bestaat er ook maatje 46 / 48? Nooit geweten. 😅 #babydummy

2 jaar geleden

Mijn dochter was 47 cm en 3035 gram bij de geboorte 37+5. Maat 50 was aan de grote kant. Ik had 1 pakje maat 44. Primark heeeft maat 50 die best klein valt. Ook had ik bij wehkamp paar boxpakjes maat 50 besteld, die gingen ook wel.

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Bestaat er ook maatje 46 / 48? Nooit geweten. 😅 #babydummy
Wist ik ook niet hoor! Bol.com verkoopt het van Amelius en volgensmij zijn er nog een paar merken..

2 jaar geleden

Wist ik ook niet hoor! Bol.com verkoopt het van Amelius en volgensmij zijn ...
Oh en mamaloes heeft maar 48!

2 jaar geleden

Misschien een mooi geboortepakje in een kleine maat. De rest zou ik gewoon 50/56 doen. Ze groeien zo snel! En anders kan je altijd je man of een naaste op pad sturen voor kleren

2 jaar geleden

Ik word ook met 38 ingeleid! Had geen idee dat 50 dan wellicht te groot zou zijn… Die van ons zit ietsje onder het gemiddelde… Dus voor de zekerheid toch ook maar een kleiner pakje kopen dan 😬

2 jaar geleden

Reactie op rxnn

Ik word ook met 38 ingeleid! Had geen idee dat 50 dan wellicht te groot zou ...
Het is echt zo verschillend. Ik beviel met ruim 39 weken en hij was dysmatuur. Volgens de groeiecho's zou hij rond de 3 kilo zijn. Schattingen via de vk zitten er nog vaker naast. Meestal kan maat 50 prima vanaf 38 weken denk ik. Maat 44 is zo gekocht bij de Hema mocht het nodig zijn. Zou dat niet op voorhand aanschaffen als de schatting rond de 3 kilo is.

2 jaar geleden

Dank voor alle reacties dames. Veel wisselende suggesties. Alle kindjes zijn natuurlijk ook anders. Ik wacht de echo/controle van week 36 nog even af en haal dan afhankelijk van de info toch een pakje 44 voor de zekerheid!

2 jaar geleden

Ik wordt ook ingeleid met 38 weken en ik heb 1 pakje maat 44 en 1 maat 50 bij me. Bij de meting met 36 weken werd ze 2300gram geschat.

2 jaar geleden

Onze zoon is met 38+1 gehaald en was toen 3280g en 50cm. We gingen niet uit van een 'vroeggeboorte' dus mt50 als kleinste in huis en die kon hij prima aan. Sommige broekjes/truitjes omrollen aan de pijpen/mouwen.