11 Reacties

3 jaar geleden
Geen idee of het wat doet.
Maar ik moest er sensodyne op smeren.
Dat had voor mijn geen effect.
Dus terug naar de tandarts en toen heb ik een behandeling gekregen van de tandhals.
Een of ander vies goedje wat er langs gesmeerd werd.
En dat moest ik er dan minimaal 1 uur op laten zitten.
Stinken en smaakte niet fijn.
Daarna brokkelde het langzaam weg.
En na 24 uur trok de pijn weg.
Heb dat meermaals gehad tijdens de zwangerschap.
Er is dus echt wel iets aan te doen.

3 jaar geleden
Benzyl alcohol zit in heel veel producten 😉 Ook vaak in parfum, deodorant, geurdoekjes etc.

3 jaar geleden
Poets je met de hand of elektrisch? Goed poetsen met een goede elektrische tandenborstel lost veel tandvlees problemen op. Ook is zowel te hard of te zacht poetsen niet goed, een tandenborstel die aangeeft wanneer je met de juiste kracht poetst is ook een handig hulpmiddel. Verder kun je spoelen met een mondspoeling met fluoride, zonder alcohol. Zelf heb ik vaak problemen met m'n tandvlees gehad waardoor ik ook gevoelige tanden kreeg, sinds ik met de Oral B iO 8 poets heb ik hier geen last meer van gehad, ook niet nu tijdens m'n zwangerschap.

3 jaar geleden
Zie dat het ook in ijzerpreparaten zit en daar zeggen ze dit over:
Benzylalcohol
Preparaten met hydroxocobolamine kunnen benzylalcohol bevatten als conserveermiddel. Gezien de geringe mate van blootstelling is er geen schadelijk effect van benzylalcohol te verwachten voor het ongeboren kind bij normaal gebruik van deze preparaten. Indien beschikbaar kan een preparaat zonder benzylalcohol worden gekozen, maar dit is vanuit teratologisch oogpunt niet noodzakelijk.
Dus dat kleine beetje in tandpasta (of wat het ook is) zal geen kwaad kunnen ;)

3 jaar geleden
Ik ben toevallig een B12 ‘spuiter’ dus wss wat meer op de hoogte. Benzylalcohol eenmalig/ tweemalig is zeker veilig. Het is zo, dat wanneer je dit vaak gebruikt (zoals bv 2x per week B12 spuit) het zich ophoopt in het lichaam. Daarom wordt er in het geval van B12 aangeraden over te stappen naar een ander merk (wat ik zelf heb). Maar een beetje in je lichaam brengt geen verzuring teweeg en kan prima gebruikt worden 🤗