10 Reacties

6 jaar geleden

Ik zou de naam dan niet doen. Genoeg andere mooie namen en het is het niet waard om daarover misschien ruzie te krijgen met je broer.

6 jaar geleden

Ik word altijd een beetje “dwars” van dat soort uitspraken. In mijn omgeving doen vriendinnen (die helemaal niet zwanger zijn) ook wel eens zoiets, alsof ze alvast een naam voor in de toekomst willen claimen en daarmee zeggen: die mag jij dus niet meer kiezen. Nu heb ik ze nog geen naam horen noemen die ik leuk genoeg vind, maar ik zou me niet zomaar laten weerhouden. Broertje is misschien een ander verhaal🙈 maar waarom zou iemand die dat nu eenmaal zo verkondigt een soort alleenrecht op die naam moeten krijgen?

6 jaar geleden

Waaarom zegt je broertje überhaupt 'zijn' naam!? Wie het eerst komt wie het eerst maalt, hoor. Je had 'm zelf bedacht, dus je jat 'm niet. En misschien krijgt hij wel nooit een zoon. Heb je gelijk gereageerd toen hij het zei? Van: nou, die staat anders wel op ons lijstje dus ik beloof niets! Of heb je toen niets gezegd? Want dat maakt de situatie lastiger.

6 jaar geleden

Nou. Ik stond aan de andere kant van de lijn. Al drie jaar hadden we een naam in gedachten en heel onze omgeving wist ervan. Het was voor ons een erg belangrijke naam omdat die meteen een schot in de roos was voor ons beide. Alsof het altijd zo moest zijn. Dus ja, ik heb dat tegen mijn zus toen ook gezegd en gevraagd hem niet te nemen. En ja, die zat ook in haar top 3 en zij was ook geshockeerd dat wij dat durfden vragen. Toch heeft ze die naam tien weken geleden genomen terwijl ze wist dat ik zwanger ben en die naam op nr 1 stond. Zij had er nog andere... Ik neem het haar op zich niet kwalijk dat ze de naam genomen heeft want als zij hem even graag hoort... eerst is idd eerst. Maar ze heeft er zelfs de moeite niet voor genomen om er even samen over te praten, ze heeft hem gewoon genomen terwijl wij ons kindje al 3 maanden zo noemden en dat wist zij. Nou. Ik kan je wel vertellen dat dat er serieus heeft ingehakt. Niet omdat ze hem genomen heeft, al is het verdriet om de naam nu ontzettend groot en na tien weken nog steeds. Maar wel om de manier waarop en het feit dat ze gewoon maar haar zin heeft gedaan zonder rekening te houden met mijn gevoelens en vooral hormonen. Als ik niet zo vergevingsgezind was ingesteld dan had dit me mijn relatie met mijn zus kunnen kosten. Ik heb echt zwarte sneeuw gezien hierdoor. Dus 1 raad: praat erover. Voor de relatie met je broer... tenminste als je die belangrijk genoeg vindt!

6 jaar geleden

Reactie op Doriane

Nou. Ik stond aan de andere kant van de lijn. Al drie jaar hadden we een na ...
Ik snap het ook wel! Ik had moeite met het vinden van een meisjesnaam, ik ben alleenstaand dus overleg veel met mijn zus. Ik had een naam gevonden maar ze zei dat deze erg lijkt op de naam die zij en haar partner in gedachte hebben. Ze gaf wel ook aan dat ik natuurlijk zelf mag kiezen, maar het zat mij toch niet lekker om dan die naam te kiezen. Ik uiteindelijk een nieuwe naam gevonden, waar ik zo blij mee ben, dus beide blij 😊

6 jaar geleden

Reactie op Mamabear1

Ik snap het ook wel! Ik had moeite met het vinden van een meisjesnaam, ik b ...
Inderdaad, praat erover, de band met je broer is ook zo belangrijk! Misschien vinden jullie een oplossing waar jullie je beide in kunnen vinden. Succes!

6 jaar geleden

Reactie op Doriane

Nou. Ik stond aan de andere kant van de lijn. Al drie jaar hadden we een na ...
Wauw, dit lijkt wel mijn verhaal. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Tranen met tuiten en inderdaad niet vanwege de naam, maar dat diegene zoveel laks kan hebben aan mij door er niet even over te praten.

6 jaar geleden

Ja en ik heb er nu door dit nog eens te lezen veel over zitten tobben. Weet je wat het is? Jouw broer heeft misschien een bepaalde reden om dat te vragen. Dat was bij ons toch zo. Het had gewoon enorm veel betekenis voor ons, met eender welke andere naam had ik dat nooit gedaan. Enige doel van dat te vragen was ofwel om te vermijden dat ze die naam zou nemen als ze er nog anderen even graag zou horen, ofwel om erover te praten als ze die even graag zou willen. Dan hadden wij ons tenminste niet verder zo aan die naam gehecht. Ik snap ook wel dat het anders is omdat ik op het moment van haar zwangerschap en haar bevalling wel zwanger was, maar met een goed gesprek doe je echt niets mis. Je broer zal het appreciëren en jou dat alvast niet kunnen verwijten voor de rest van zijn leven. Het klinkt allemaal misschien zwaarwichtig maar dat is het ook als je zo enorm veel van een naam houdt. En nog eentje om mee rekening te houden misschien: hoeveel mensen uit zijn omgeving weten dat die naam voor hem zo belangrijk is? Bij ons wisten echt heel veel mensen dat, alsook de reden waarom. Toen mijn zus bevallen was hebben heel veel mensen zich tegen haar gekeerd en haar verwijten gemaakt owv de manier waarop ze het had aangepakt. Inclusief onze ouders. Dus denk gewoon eens na over dat gesprek 😊 naar mijn mening kan je dan nog steeds de naam nemen want daar staat geen patent op en neen, jouw broer zal het vast niet leuk vinden. Maar dan heb je het tenminste wel netjes aangepakt. Veel succes!

6 jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Ik weet van mijn broertje dat zij die naam ‘gewoon’ hebben gekozen, omdat zij deze mooi vinden. Er zit geen diepgaande gedachte achter iod. Zo hebben ze een meisjenaam en jongensnaam laten vallen, gewoon omdat deze mooi bij elkaar passen. Bij ons stond deze naam eigenlijk ook altijd op 1 (ook zonder diepgaande gedachte hoor, jongensnamen vonden we lastig maar deze bleef een favorietje) Ik blijf het lastig vinden, omdat het voor mij nu voelt alsof hij deze namen heeft geclaimd (terwijl ze niet zwanger zijn en misschien wel nooit een jongen krijgen). Ik zou erg erg van balen als wij deze naam nu laten schieten en hij uiteindelijk 3 meiden krijgt bijvoorbeeld... Mijn reactie op zijn opmerking was wel iets in de trend van; je weet maar nooit wat we kiezen..

6 jaar geleden

Reactie op AnoukAnouk

Bedankt voor de reacties. Ik weet van mijn broertje dat zij die naam ‘gewoo ...
Hallo, Bij ons hebben vrienden het ook gezegd van niet ‘onze’’ naam e! Die staat vast bij ons. Terwijl we niet weten welke naam het is. Nog maar net samen zijn en niet zwanger.. Ze weten het geslacht ook niet maar denken een jongen. Ik zou daar geen rekening mee houden. Wij zijn als eerste zwanger van de vriendengroep en naar namen van vrienden kijk ik echt niet. De naam kies je zelf want het is voor het leven. Als dit echt ‘DE’ naam is voor jullie zou ik die persoonlijk nemen. Anders ga je mss idd spijt van krijgen. Intussen ben ik al 27weken ver en hebben nog geen naam.. iemand inspiratie? We komen maar niet overeen. Achternaam is moeilijk dus hadden graag een makkelijke naam gekozen. We hebben een totaal andere smaak. Mijn favorieten zijn Lewis en Vic. De eerste is altijd DE naam geweest die ik voor een jongen wou maar intussen ben ik meer overgestapt naar Vic! Stoer, makkelijk, kort en krachtig! Mijn vriend is eerder meer voor Oliver, James, Lowie, kobe, Juul,.. Lewis vind hij mooi maar had hij met zijn ex in gedachten voor ooit.. terwijl ze zelf een zoontje heeft genaamd Lewis 😊 Alle inspiratie is welkom..