44 Reacties

5 jaar geleden
Wij hebben echt een grote kledingkast en deze zit met alle spulletjes (vitamines, lakens, handdoeken, luiers, speelgoed etc.) al flink vol en dan heb ik ook nog een (kleine) inbouwkast en commode. Persoonlijk vind ik een grote kast dus heel fijn, omdat nu alle spullen in de babykamer staan. En alles is opgeborgen, daar wordt mijn nesteldrang heel blij van😅.
Ik kan me voorstellen als je een kleinere ruimte hebt dat je dan ruimte in je eigen (kleding)kast gaat maken.

5 jaar geleden
Wat is groot en wat is klein?
Wij hebben gewoon een normale kledingkast die je bij een babykamer ziet staan. Dit is klein neem ik aan?
In het begin lag hij helemaal vol met rotzooi, maar als je gewoon goed opruimt en de kleertjes die niet meer passen naar de zolder oid brengt, dan is zo'n kast groot genoeg hoor. Dekens en lakens en alles wat je niet meer gebruikt naar de zolder.
Onze kast is nu best leeg. Maar ik leg er ook geen hele voorraden luiers ofzo in. Die leg ik in de kelder.

5 jaar geleden
Wij hebben een kleine kast ivm beperkte ruimte (1 deur breed, ipv 2) 🤞 hopelijk kunnen we alles er in kwijt.... inderdaad goed bijhouden wat niet meer past opbergen en grote voorraad luiers e.d. elders opslaan

5 jaar geleden
Hier ook gelijk een grote kast (150x220) gekocht. We hadden de ruimte en scheelt zo toch hoop geld. En nu kan ze er gelijk mee door tot jaar of 18. (Mits de kast niet eerder uit elkaar valt)

5 jaar geleden
Wij hebben een niet al te dure maar wel leuke babykamer set besteld deze komt met een paar dagen binnen. De kledingkast is 180 cm hoog, 105 cm breed - dat is bewust geen grote kast. Hoe groter de kast hoe meer ik zal kopen 😉- en dat is niet nodig gezien ze zo snel groeien! Over een paar jaar kijken we wel weer verder wat er vervangen moet worden. We proberen niet te kijken naar iets wat 12 jaar mee moet ofzo. De kleine ontwikkelt ook een eigen smaak op een gegeven moment.

5 jaar geleden
Wij hebben een kleine kast ivm beperkte ruimte (1 deur breed, ipv 2) 🤞 hop ...
Gaat goed hoor. Mijn man en ik hebben zo'n kast gehad tot we het huis uit gingen 😜
Ik denk dat je voor een baby meer plaats nodig hebt dan voor een volwassen man.

5 jaar geleden
Als je de ruimte hebt, zou ik zeker voor een grote gaan! Heerlijk toch, als de kleine straks ouder is, kan daar ook het speelgoed in bijvoorbeeld!
Ik had dozen barbiespullen en poppenkleren in mijn kast liggen haha
Misschien dat je m nu nog niet vol krijgt, baby kan prima met een kleine kast. Maar dat is niet zo erg toch? Hij kan er maar vast staan denk ik dan 😄

5 jaar geleden
Wij hebben een Ikea pax kast. 1 meter breed. 1 kant met lades/planken en 1 kant hang.
Daarnaast nog een commode met 3 grote lades en beide zitten redelijk vol 🙈.
Ik heb van zoveel vriendinnen de tip gekregen om gelijk een goede kast te kopen. Zonde om nu een kleine kast te kopen en dan na een jaar weer een nieuwe omdat het niet meer past.
Moet er wel bij zeggen dat ik echt veel kleertjes enzo heb. Misschien als je niet alles wat je maar ziet gelijk koopt dat je niet zo veel ruimte nodig hebt 😂

5 jaar geleden
Reactie op FleurR
Als je de ruimte hebt, zou ik zeker voor een grote gaan! Heerlijk toch, als ...
Voor speelgoed kopen wij een aparte vakkenkast voor haar, daar kunnen van die leuke mandjes in😊 Maar das een persoonlijke keuze natuurlijk! 💜

5 jaar geleden
Reactie op AniqueS
Wij hebben een Ikea pax kast. 1 meter breed. 1 kant met lades/planken en 1 ...
Maar 1 meter breed is een kleine kast toch? Of heb je nog kleinere?
Want die van mij is ook 1 meter en heb geen kleinere gezien eigenlijk.

5 jaar geleden
Wij hebben direct een pax kast gekocht. 2x 50 cm en dan 2.36 M hoog.
Daar kunnen we dan in ieder geval een hele lang tijd mee doen.

5 jaar geleden
Maar 1 meter breed is een kleine kast toch? Of heb je nog kleinere?
Want di ...
Dit is 2 x 50 cm en dan 2.36 hoog. De kasten die vaak bij een babykamer set zitten zijn qua indeling zo onhandig vind ik. Weinig stangen en planken. Wij hebben echt veel planken laden en stangen erin zitten en dat kan vaak niet met die standaard baby kamer kasten.
Had graag nog groter gewild maar helaas geen plek in de kamer

5 jaar geleden
Wij hebben nu een compleet set gekocht. Waardoor ik een andere kast niet mooie vind, maar als je optie hebt zou ik meteen een grote doen hoor. Wij weten dat we de kast in de loop van tijd waarschijnlijk nog wel moeten veranderen. 😅 wij hebben gelukkig grote commode er bij en anders nog een grote linnenkast op een andere kamer.