19 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op babysnoep
Lieverd.. ik heb ook altijd B/C gehad. Maar toen ik borstvoeding ging geven ...
Oh echt?! Dus na de bevalling kan het nog in ene gebeuren? Fijn!!! Dank je voor je geruststelling mop
5 jaar geleden
Reactie op Mandy2708
Je melkproductie komt pas op gang na de geboorte😉 maakt echt niks uit of j ...
Nou dit is niet helemaal waar, ik had bij beide zwangerschappen vanaf week 20 al melk wat er uitstroomde.
5 jaar geleden
Hoi!
Ik heb normaal gesproken een kleine cup a en geef al mijn derde kindje borstvoeding. Van de week nog een topic geopend omdat ik zo'n overproductie heb, dus maak je geen zorgen.
Ik heb vriendinnen met een cup f/g bij wie te weinig op gang is gekomen en ze het hebben moeten opgeven en ik net mijn kleintjes geef zo 9 maanden borstvoeding zonder problemen!
5 jaar geleden
Maat AA hier en ik geef gewoon volledig borstvoeding. Ik twijfelde heel mijn zwangerschap ook of het zou lukken. Vooral aan het eind. Maar zodra mijn kindje mijn melkproductie activeerde ging het als een speer
5 jaar geleden
Ik ken je twijfel, gelukkig zegt het inderdaad niks. Had eerste weken mega pijn in m'n borsten dus ik dacht nou die gaan groeien! Maar draag nu nog steeds dezelfde bh's, ze zijn hooguit ietsje voller geworden 😅 ben heel benieuwd of ze inderdaad na de bevalling nog ineens gaan toenemen zodra de productie op gang is hahah. Al ben ik best wel pro kleine borsten, dus zou helemaal mooi zijn als ze subtiel blijven én gaan voeden 😌
5 jaar geleden
Iedere borst bevat kliefweefsel, klein of groot. Het formaat zegt niks over wel of geen borstvoeding kunnen geven
5 jaar geleden
Maat zegt weinig. Het verschilt gewoon enorm per vrouw en baby of borstvoeding geven lukt of niet.
Bij sommigr zwangere vrouwen lekken de borsten (of 1 ervan) al tijdens de zwangerschap, bij anderen niet.
Ik heb normaal maat 80b. Na de bevalling eventjes ontploft tot mega-borsten, maar dat verdween ook weer vrij snel. Toch de eerste 4 maanden volledig bv gegeven en daarna nog een paar maanden deels.
Als bv geven moeilijk gaat in het begin, gelijk hulp vragen van de kraamhulp! Het begin kan best moeizaam zijn, ook dat hoeft niet te betekenen dat het niet gaat lukken.
En mocht het uiteindelijk echt niet gaan, is dat ook geen ramp en heb je het in elk geval geprobeerd. In NL is hele goede kunstvoeding te koop in de supermarkt of bij de kruidvat.
5 jaar geleden
Ligt niets an grootte van borst. Ligt er aan hoeveel melkkliertjes je heb. Met de juiste mensen om je heen (borstvoedingscoach, Lactatiekundige en juiste kraamverzorgster) gaat borstvoeding lukken!
5 jaar geleden
Oh echt?! Dus na de bevalling kan het nog in ene gebeuren? Fijn!!! Dank je ...
Ja zeker! Het kwam bij mij moeilijk op gang in het begin door complicaties van de bevalling maar na +/- 3 dagen. Kanonnen hahaha. Ik stond op die ochtend en kon me tenen niet meer zien! En me man keek als ik het goed kan herinneren zo : 😲
5 jaar geleden
Reactie op babysnoep
Ja zeker! Het kwam bij mij moeilijk op gang in het begin door complicaties ...
🤣🤣🤣🤣
5 jaar geleden
Ik heb mega mega kleine borsten (cup a). Uiteindelijk na bevalling kleine B geworden. Plus ik heb ook nog eens mega kleine ingetrokken tepels. En heb toch succesvol twee jaar bv gegeven. ♥️♥️ grootte zegt niets over de productie. 😇