51 Reacties

5 jaar geleden
Ik zou zeker een ander bureau kiezen! Als je al zo je kraamweek ingaat, dan zie je er waarschijnlijk zo tegen op dat het sowieso tegenvalt. Wel zou ik hen feedback geven over hoe jij deze ochtend hebt ervaren.

5 jaar geleden
Heel rap dat bureau bellen en zorgen dat ze dit herstellen. Wat een idioterie.
Zij is het visitekaartje van die kraamzorg en ik denk dat ze heel graag willen weten hoe hun werknemers omgaan met cliënten.
Totaal ongepast.

5 jaar geleden
Ik zou toch een ander bureau gaan kiezen als ik jou was... het is je kraamperiode! Daar wil je rust hebben en als dit hun visitekaartje is....
Op de websites van de kraamzorg zelf staan vaak goede reacties, probeer via google ook andere sites te zoeken waar reacties staan, die zijn vaak veel eerlijker..En volg ie gevoel!!

5 jaar geleden
Ander bureau bellen! Niet geschoten is altijd mis. Leg je verhaal uit, er zal vast begrip voor zijn.

5 jaar geleden
Dit soort onprofessioneel gedrag hoort absoluut niet (ook niet bij een intake). Ik zou een klacht indienen bij het bureau,overstappen en absoluut niet akkoord gaan met het betalen van een annuleringsboete.
Maar wel direct, dus het liefst vandaag dit nog melden. Dan heb jij in ieder geval zo spoedig mogelijk gehandeld

5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties allemaal!! Ik ben blij dat het niet aan mij ligt dat dit niet hoort 🙈🙈
Ik ga inderdaad maar even bellen zorgen dat ik daar weg kan, ik zie het echt niet zitten met dit bureau met deze ervaring.
Nu snel op zoek naar een ander bureau!

5 jaar geleden
Je hoeft niet persee naar een ander bureau. Misschien ligt het wel aan deze dame. Je kan het verhaal uitleggen en iig om iemand anders vragen

5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties allemaal!! Ik ben blij dat het niet aan mij ligt d ...
Moet je ook absoluut niet mee verder gaan. De kraamperiode niet voor jou een rustige fantastische, zo zorgeloos mogelijke tijd worden. En zo te lezen krijg je een zware kluif aan deze dame.
En of je nou een ander zou krijgen als kraamhulp of toch deze vrouw zou voor mij niet meer uitmaken. Dit is het visitekaartje dat zij rondsturen en die is alles behalve rooskleurig.
Dus ik hoop dat je het hard kunt maken en de moed bij elkaar kunt rapen om dit voor elkaar te krijgen. Lekker weggaan en echt niet akkoord gaan met de boete! 💪🏽

5 jaar geleden
Eens met de rest! Bij een ander groot bureau wordt het wellicht lastig maar je kan ook denken aan particuliere kraamzorg. Bijvoorbeeld via 1op1kraamzorg. Dan weet je wie je krijgt en ben je verzekerd van je uren. Wij hebben hier nu voor gekozen (2e kind) en mijn eerste gevoel is goed. Moet nog wel bevallen

5 jaar geleden
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn intake met de kraamzorg. Voelde absoluut niet oké. Ik heb toen gemaild naar het hoofdkantoor zeg maar, en daar aangegeven dat ik diegene niet wilde die langs kwam voor intake en een uitgebreide brief met waarom niet. Nu ben ik inmiddels precies een maand geleden bevallen, en ik had een super lieve kraamverzorgster waar alles bespreekbaar mee was. Er was goed gecommuniceerd waar wij tegen aan liepen. Misschien dat je dat kan overwegen? Aangeven dat je anders geen mooie kraamtijd tegemoet gaat als het zo moet. (Wij zouden de vrouw van intake ook weigeren aan de deur als ze wel zou komen)

5 jaar geleden
Ik was 5 jaar geleden enorm tevreden!
Wij zijn zwlf erg nuchter en houden niet van onnodig gedoe.
Ik wilde niet de volledige uren omdat mijn man thuis was en er alleen voor hem uitleg nodig was. Was geen enkel probleem! Ik kreeg ook een superfijne kraamhulp die perfect bij ons paste.
Van de 3 uurtjes dat ze er was, hebben we 2 uur zitten kletsen over van alles.
Maar goed, in 5 jaar is er dan blijkbaar veel gebeurd 🤷♀️
Ik had de eigenaresse/directrice/manager (in ieder geval geen medewerker) en die was gewoon heel relaxed.

5 jaar geleden
Reactie op Tesjudith
Bizar. Inderdaad wisselen! Mijn intake met naviva was heel fijn, mocht je e ...
Wij hebben ook gekozen voor Naviva en hele goede verhalen over gehoord van mijn broer en zus. Deze kan ik dan ook aanbevelen.

5 jaar geleden
Ik zou een klacht hierover indienen en weggaan bij dat bureau! Ook geen andere nemen. Ze mag niet dingen zelf even snel voor jouw bepalen dat gaat in overleg. Ik had de kraamvogel en daar was ik zeer tevreden over. Alles werd uitgelegd tijdens de intake en je kon vragen stellen en wat je wensen zijn. Nou alles wat ik aan had gegeven kwam ook idd 😁👍 super goed en netjes.

5 jaar geleden
Je zeurt absoluut niet. En ik begreep zelfs van mijn kraamorganisatie dat mocht er in je kraamweek geen klik blijken te zijn, het zelfs dan nog heel normaal is om om een ander te vragen. Ik zou hier absoluut niet mee verder gaan. Ik had bij mijn vorige kraamweek ook geen fijne kraamhulp en was toen niet assertief genoeg om er iets van te zeggen, maar ze maakte me zo onzeker. En dan te bedenken dat ze een stuk minder erg was dan wat jij nu beschrijft. Snel wisselen dus! Ik zit nu bij de landelijke organisatie Kraamzorg de Waarden en heb net een hele fijne intake gehad waarna ik me eindelijk klaar voel voor de bevalling. Ik hoop dat dat jou ook gegund is.