48 Reacties

2 jaar geleden
Nee dat kan niet ieder lichtsnoer zijn, want elektriciteit en water is een heel slechte combi.
Denk je in de richting van kerstlampjes? Die voor binnen kunnen sowieso niet, die voor buiten denk ik ook niet als je ze in het water hebt. Als je het in de kamer rondom je ophangt dan zouden die voor buitengebruik wel moeten kunnen denk ik.
Als je iets wil voor in het water zul je denk ik moeten kijken naar speciale zwembadverlichting of zo.

2 jaar geleden
Kan gewoon alles zijn, want de lichtjes gaan tussen het bad en de wegwerphoes die in het bad komt in 😉

2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Kan gewoon alles zijn, want de lichtjes gaan tussen het bad en de wegwerpho ...
Oh top! Dat wist ik dus niet. Ik begreep de mooie foto’s al niet. En is dit dan niet brandgevoelig?

2 jaar geleden
Ik zou hier echt geen risico mee nemen. Ook niet tussen hoes en bevalbad.

2 jaar geleden
Ik zou hier echt geen risico mee nemen. Ook niet tussen hoes en bevalbad.
Dit.
Denk dat je verloskundige je dit ook extreem zal afraden.
Wat is ook het nut? Toch niet dat je mooie plaatjes kan schieten?😅

2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Dit.
Denk dat je verloskundige je dit ook extreem zal afraden.
Wat is ook ...
In de hoek waar wij ons bevalbad zetten hebben we weinig licht. Vandaar dat ik hier aan moest denken. Sommige verloskundigen leveren de lampjes bij het bad. Maar die van ons niet. Ik was dus vooral benieuwd om wat meer gezellig licht te hebben

2 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/p/kenn-onderwater-lichtshow-8-standen-led-onderwater-lamp-underwater-lightshow-waterdicht-zwembadverlichting-badspeeltje-drijvende-discolamp/9300000111196054?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Je hebt ook veel van dit soort varianten. Wel geen snoer, maar geeft wel leuk licht effect?
Je zou miss ook van die glowsticks kunnen kopen. Die verlichten de boel ook wel een paar uur.

2 jaar geleden
Je kan die kerstlampjes van ijzerdraad met batterijen doen. Je doet het onder de hoes dus het komt sowieso niet in aanraking met water. Geen idee of je die lampjes nog ergens kan krijgen..

2 jaar geleden
Reactie op lscalora
Oxytocineverhogend*
Maak je een grap? Zo nee ben ik wel benieuwd naar de bron😅

2 jaar geleden
In de hoek waar wij ons bevalbad zetten hebben we weinig licht. Vandaar dat ...
Zou de gezellige licht naast het bad doen ipv erin.

2 jaar geleden
Bij het lezen van dit topic heb ik gemixte gevoelens. De onbevangenheid die je nog kan hebben bij een eerste bevalling ten opzichte van de angst die ikzelf ervaar naar aanleiding van de ervaring van de eerste, waardoor zaken als deze niet eens bij mij opkomen.
Heerlijk die onbevangenheid en zeker vasthouden, hoewel je er goed aan doet ook mentaal voorbereid op andere scenario's 🍀

2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Maak je een grap? Zo nee ben ik wel benieuwd naar de bron😅
Een grap? De aanmaak van oxytocine wordt gestimuleerd als je je prettig voelt. Als zij zich prettig voelt en goed kan ontspannen dan kunnen die lichtjes inderdaad de aanmaak van oxytocine stimuleren. Als je er meer over wil weten, raad ik je aan om zelf even op zoek te gaan naar meer informatie mbt de aanmaak van oxytocine tijdens een bevalling.

2 jaar geleden
Reactie op AvO1992
Een grap? De aanmaak van oxytocine wordt gestimuleerd als je je prettig voe ...
Dit is een hele andere toelichting (en oorzaak) waardoor lampjes oxytocineverhogend zouden zijn. Zo werd dat in de eerste reactie niet gesteld (dat was ook een andere forummer trouwens)
Ik ben goed op de hoogte hoe alles werkt dus deze toon is absoluut onnodig.

2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Dit is een hele andere toelichting (en oorzaak) waardoor lampjes oxytocinev ...
Je hebt helemaal gelijk dat dit een andere toelichting is. Daarom is het verstandig om eerst na te vragen voordat je oordeelt of een aanname doet. Ik leg je iets uit omdat je ernaar vroeg (bron?).
En als we het over de toon hebben, die van jou ervaar ik als ontzettend denigrerend (is dit een grap?).
Ik ga het hierbij laten. Ik wens je oprecht een fijne dag toe!

2 jaar geleden
Reactie op Wonder9
Bij het lezen van dit topic heb ik gemixte gevoelens. De onbevangenheid di ...
Maar dat is jou angst :-). Helemaal niet nodig die te ventileren in een topic waarin gewoon informatie over lichtjes wordt gevraagd en zich aan het voorbereiden is op haar bevalling.
Ik vind de toon van sommigen hier echt heel erg naar. Als iets niet jouw ding is, is het niet je ding en scroll je lekker voorbij.
En als het nut wel is voor de mooie foto’s dan is dat haar persoonlijke keuze. Haar bevalplan dames, niet de jouwne!

2 jaar geleden
Reactie op MrsFlamingo
Maar dat is jou angst :-). Helemaal niet nodig die te ventileren in een top ...
Het valt mij vooral op hoeveel vrouwen hier bezig zijn met de esthetiek van bevallen. Alles moet instagramwaardig zijn, maar een bevalling is noodzakelijk en functioneel. Uiteraard is het heel bijzonder en mooi en tuurlijk moet je je goed bij voelen maar om je druk te maken over wat je aan hebt (hoe dat eruit ziet op fotos en dus niet functioneel) of hoe de kamer eruit ziet. En nu electriciteit in een bad, ik vind dat behoorlijk ver gaan.
Maar je hebt gelijk you do you.
Overigens dacht ik eerst dat TS zich wellicht zorgen maakte over de zichtbaarheid voor de verloskundige op het kind als het bad te donker zou zijn.