24 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou het gewoon uitspreken als meesen. Als je voor Mason gaat kan je hem altijd nog mace noemen als roepnaam of bijnaam, dus dan heb je beetje van beide. Ik denk dat de associatie met pepperspray enkel word gemaakt als je het leest. Als je het hoort klinkt het hetzelfde als Mees, en ik denk dat niemand daarbij ooit aan de pepperspray heeft gedacht😅
4 jaar geleden
Mason valt inderdaad niet meer in de categorie aparte namen ;-) ik zou als je dit mooi vind gaan voor Mason, afgekort krijg je dan vanzelf Mace. Verder heb ik daar echt nul associatie bij met pepperspray ofzo.
Voor wbt de uitspraak; Mason is voor mij echt op z’n Engels, dus bijna meejson. (Moeilijk fonetisch te schrijven 😂)
4 jaar geleden
Voor de uitspraak 'meesen' zou ik een 'n' achter Mace zetten. Dus Macen, is ook direct iets aparter..
Mason wordt denk ik door de meeste mensen uitgesproken als 'meeson'.
4 jaar geleden
Ik zou voor Mason gaan. Afgekort kan je hem dan altijd Mace noemen.
Ja dat idee hadden we inderdaad ook, dan heb je toch een beetje beide haha. ik twijfel vooral aan de spelling van Mace; ik vind de Engelse spelling mooier maar minder praktisch. Iedereen zal mees schrijven denk ik.
4 jaar geleden
Ik vind macen raar geschreven, dan zou ik eerder kiezen voor mason als je dat mooi vind
4 jaar geleden
Ik zou voor Mason gaan, is al een tijdje populair maar al die andere Masons ga je toch niet allemaal tegenkomen.
4 jaar geleden
Reactie op Shera85
Ja macen vond ik ook leuk.. maar associeer je dat niet met de Mac Donalds : ...
Ohh nee daar heb ik totaal niet aan gedacht.
Wat ik ook nog zat te denken, de uitspraak kun je grotendeels wel zelf 'regelen'. Ik ken bijvoorbeeld 2 Michelle's, een wordt door iedereen uitgesproken als 'Miesjel' en de ander als 'Miesjellu' enige is waarschijnlijk bij een voorstelrondje maar mijn ervaring is dat er altijd meerdere een eerste keer hun naam qua uitspraak verduidelijken en daarna zal (bijna) iedereen het goed zeggen.
4 jaar geleden
Reactie op Shera85
Ja macen vond ik ook leuk.. maar associeer je dat niet met de Mac Donalds : ...
Als ik Macen die zou ik Meken uitspreken, vind dit Macen echt raar trouwens.
4 jaar geleden
Reactie op Shera85
Ja dat idee hadden we inderdaad ook, dan heb je toch een beetje beide haha. ...
Vind zelf de Engelse ook mooier.
Ben zelf ook totaal niet van Nederlandse namen
4 jaar geleden
Ik zou gaan voor Mace! Echt een supermooie naam en heb het idee dat die momenteel minder populair is.
Maar vind Mason ook een leuke naam; ik zou dat uitspreken op z’n Amerikaans.