24 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het gewoon uitspreken als meesen. Als je voor Mason gaat kan je hem altijd nog mace noemen als roepnaam of bijnaam, dus dan heb je beetje van beide. Ik denk dat de associatie met pepperspray enkel word gemaakt als je het leest. Als je het hoort klinkt het hetzelfde als Mees, en ik denk dat niemand daarbij ooit aan de pepperspray heeft gedacht😅

4 jaar geleden

Reactie op Oktober2020-24

Ik zou het gewoon uitspreken als meesen. Als je voor Mason gaat kan je hem ...
Dit dus. Mason vind ik ook wat mannelijker en daarbij stoerder klinken

4 jaar geleden

Mason valt inderdaad niet meer in de categorie aparte namen ;-) ik zou als je dit mooi vind gaan voor Mason, afgekort krijg je dan vanzelf Mace. Verder heb ik daar echt nul associatie bij met pepperspray ofzo. Voor wbt de uitspraak; Mason is voor mij echt op z’n Engels, dus bijna meejson. (Moeilijk fonetisch te schrijven 😂)

4 jaar geleden

Ik zou voor Mason gaan. Afgekort kan je hem dan altijd Mace noemen.

4 jaar geleden

Voor de uitspraak 'meesen' zou ik een 'n' achter Mace zetten. Dus Macen, is ook direct iets aparter.. Mason wordt denk ik door de meeste mensen uitgesproken als 'meeson'.

4 jaar geleden

Ik zou voor Mason gaan. Afgekort kan je hem dan altijd Mace noemen.
Ja dat idee hadden we inderdaad ook, dan heb je toch een beetje beide haha. ik twijfel vooral aan de spelling van Mace; ik vind de Engelse spelling mooier maar minder praktisch. Iedereen zal mees schrijven denk ik.

4 jaar geleden

Voor de uitspraak 'meesen' zou ik een 'n' achter Mace zetten. Dus Macen, is ...
Ja macen vond ik ook leuk.. maar associeer je dat niet met de Mac Donalds : we gaan even Macen 🙈

4 jaar geleden

Heel veel kinderen heten nu mason, Mace vind ik meer meisjesachtig. Macen vind ik mooi!

4 jaar geleden

Ik vind macen raar geschreven, dan zou ik eerder kiezen voor mason als je dat mooi vind

4 jaar geleden

Ik zou voor Mason gaan, is al een tijdje populair maar al die andere Masons ga je toch niet allemaal tegenkomen.

4 jaar geleden

Ik zou Mason zeggen, maar is dat erg? Als hij dan zegt het is Mesen qua uitspraak dan weet ik her voor de volgende keer toch? Rare spelling zou ik niet doen. Mace ook wel leuk, Engelse betekenis niet zo belangrijk? Maar ja, mijn zoon heet Mink, ook leuk in het Engels 😂

4 jaar geleden

Ik zou voor Mace gaan, komt veel minder voor dan Mason 😁

4 jaar geleden

Ik zou gaan voor Mees ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Shera85

Ja macen vond ik ook leuk.. maar associeer je dat niet met de Mac Donalds : ...
Ohh nee daar heb ik totaal niet aan gedacht. Wat ik ook nog zat te denken, de uitspraak kun je grotendeels wel zelf 'regelen'. Ik ken bijvoorbeeld 2 Michelle's, een wordt door iedereen uitgesproken als 'Miesjel' en de ander als 'Miesjellu' enige is waarschijnlijk bij een voorstelrondje maar mijn ervaring is dat er altijd meerdere een eerste keer hun naam qua uitspraak verduidelijken en daarna zal (bijna) iedereen het goed zeggen.

4 jaar geleden

Ik vind Mason heel mooi. Zo heet mijn zoontje :)

4 jaar geleden

Reactie op Shera85

Ja macen vond ik ook leuk.. maar associeer je dat niet met de Mac Donalds : ...
Als ik Macen die zou ik Meken uitspreken, vind dit Macen echt raar trouwens.

4 jaar geleden

Reactie op Shera85

Ja dat idee hadden we inderdaad ook, dan heb je toch een beetje beide haha. ...
Vind zelf de Engelse ook mooier. Ben zelf ook totaal niet van Nederlandse namen

4 jaar geleden

Mason! Zo heet mijn zoontje. Vaak noemen we hem ook wel Mees/ Mace dat klinkt hetzelfde natuurlijk. Of Meesje haha. Nog steeds heel blij met deze naam !

4 jaar geleden

Ik zou gaan voor Mace! Echt een supermooie naam en heb het idee dat die momenteel minder populair is. Maar vind Mason ook een leuke naam; ik zou dat uitspreken op z’n Amerikaans.

6 maanden geleden

Mijn zoontje heet Mason met als uitspraak mees-en