10 Reacties

4 jaar geleden
Wij hebben voor de pebble gekozen om het feit dat je de maxi cosi er dan inderdaad uit kan halen en bijvoorbeeld even op het frame van de kinderwagen kan zetten. Maar dat is omdat het past bij onze levensstijl. Dit lijkt ons makkelijk als je even de winkel in moet schieten bijvoorbeeld. En de ene zal de baby maar de opvang brengen en de ander halen. Nu hoeven we nog niet meteen 2 autostoelen aan te schaffen voor beide auto’s, maar kunnen we ze maxi cosi bij de opvang laten.
Denk dat je dus even na moet denken over hoe je leven is en waar je de baby mee naartoe zal nemen. Hoe zien je dagen eruit? Op basis daarvan kun je vast inschatten wat voor jullie het handigst is!

4 jaar geleden
Reactie op Kiwinasje
Wij hebben voor de pebble gekozen om het feit dat je de maxi cosi er dan in ...
Dank voor je reactie! Ik ga deze week inderdaad maar eens even bedenken bij elk moment of ik het op dat moment handig vindt om de maxi-cosi snel mee te kunnen nemen en op de wagen te klikken!
Toen ik mn moeder net vertelde dat je een maxi-cosi (met adapters) op het onderstel van de wagen kan zetten was haar eerste reactie; Ohhh dat is echt heel handig! Dus ik neig ook naar de pebble..

4 jaar geleden
Het grootste voordeel vind ik dat wanneer je kindje in de auto in slaap is gevallen je de maxi cosi zo op de wagen zet en je op die manier je kindje niet wakker hoeft te maken als je op plaats van bestemming bent. Met een vast stoeltje in de auto moet je je kindje eruit tillen en bijv in de draagdoek doen of op de wagen met de bak. Als je een kleine auto hebt kan het een voordeel zijn dat je de grote bak niet mee hoeft te nemen omdat je de maxi cosi hebt, alleen onderstel en adapters dus. Als je twee auto’s hebt is de pearl minder handig omdat het ene groot zwaar ding is om even over te plaatsen naar een andere auto.
Dit zijn verschillende overwegingen die ik zou maken.

4 jaar geleden
Een Maxi Cosi is handig maar ook best zwaar.. Even op de wagen klikken is natuurlijk wel heel handig als ze in slaap gevallen zijn. Alleen mogen ze niet zo lang erin. Wij zijn gegaan voor de Coral, puur voor het lichtere dragen van de kortere stukjes bv met babyzwemmen. De adapters liggen ongebruikt in de auto.. De Pearl hebben we voor de oudste vanaf 10/11 maand gebruikt, prima stoel lijkt me heel fijn die 360 mogelijkheid. Achteraf had ik de groep 0 misschien wel overgeslagen, maar de Coral is echt wel een aanrader mocht je wel uit de auto willen tillen (moet ie op de wagen dan heb je natuurlijk alsnog dat hele.ding)

4 jaar geleden
Ik heb de oudere pebble en 2way pearl gebruikt voor 2 kinderen. Ik zou de Pearl nemen voor eerste jaar tot anderhalf jaar. Het is niet aangeraden om dat systematisch als zitje of op de kinderwagen te gebruiken, voor het kindje, maar het is wel veel praktischer. Bijv. Je kan de baby klaarmaken, in de maxi cosi zetten in de hal, je gaat ng de luiertas halen en een jas aandoen,... Je hebt toch eve. De handen vrij. In de eerste periode doe je meestal ook geen winterjassen aan dus de maxi cosi zelf en de voetenzak zijn de bescherming tegen wind en kou. En als ze eindelijk in slaap liggen in de auto wil je ze niet wakker maken 😉

4 jaar geleden
Wauw wat fijn, al deze nuttige en inhoudelijke reacties! Maakt mijn keus al een stuk makkelijker en ik neig steeds meer naar eerst een ‘klassieke’ maxi-cosi, dus de pebble!
M’n slapende kindje wil ik inderdaad liever niet wakker maken, word ik zelf ook niet blij van 😋 En aangezien hij/zij in de winter geboren gaat worden lijkt het me inderdaad fijner om de kleine al binnen goed in te kunnen pakken in de maxi-cosi en dit niet nog bij de auto te hoeven doen met een open deur waardoor het kindje aan meer kou wordt blootgesteld.
Het gaat inderdaad om dit soort kleine stukjes, als we gaan wandelen oid dan gaat de kleine natuurlijk gewoon lekker in de wagen!

4 jaar geleden
Hoi allemaal, wij hebben de maxi cosi pebble 360 gekozen met de family base 360. Het vervolg stoeltje voor peuter is dan de pearl 360. Voelt weer beetje dubbel, aangezien de pearl 360 ook vanaf geboorte te gebruiken is... Nu ga ik dus weer twijfelen. Hoe staan jullie daar in?

4 jaar geleden
Reactie op Dina-Marie
Hoi allemaal, wij hebben de maxi cosi pebble 360 gekozen met de family base ...
Wij zijn voor nu voor de pebble gegaan. Ten eerste om het gemak; binnen je kindje inpakken en alleen nog maar in de base klikken & voor kleine stukjes kun je het stoeltje op de kinderwagen klikken.
Ten tweede ook met het oog op de toekomst; als het ons gegund is en alles met ons eerste kindje goed gaat willen we uiteindelijk voor een tweede kindje gaan. Ons eerste kindje zal dan in de pearl zitten en voor het tweede kindje kunnen we dan weer de pebble gebruiken!

4 jaar geleden
Wij zijn gegaan voor de Coral (zonder 360, want dat kon toen nog niet). Onze zoon is geboren in oktober en wij wilde hem ook graag binnen inpakken ipv van met baby en dekentjes door de regen en kou te lopen. Ook leek ons het eruit halen van het 'binnenbakje' erg handig. Beste keus ever!
Ik heb dit zo vaak gebruikt! Even snel naar de winkel, supermarkt, dragen van auto naar huis/bezoek. Veel lichter dan de hele maxicosi en kleiner.
Daardoor hebben we de maxicosi eigenlijk niet vaak op het onderstel van de kinderwagen gehad. Als we echt langer weg gingen, ging altijd de bak mee.
Inmiddels is zoon 11 maanden en staat de maxicosi eigenlijk altijd in de auto. Nu is hem naar de auto dragen makkelijker (vooral minder zwaar) dan met maxicosi. Ik mis de 360 graden draaien niet. Nu gaat de maxicosi helemaal niet meer op de wagen, we hebben de complete kinderwagen ook altijd in de auto liggen.
We zijn nu wel langzaam aan het kijken naar een vervolgstoel. Deze wil ik wel graag met 360 graden draaien, omdat deze stoelen groter zijn. Nu is voor ons het dilemma: kopen we een stoel die op de base past (de pearl of smart) en dan niet 360 graden kan draaien of gaan we voor een compleet nieuw systeem? Voor ons wordt het nu nadenken, willen we nog een 2e (die we dan op korte termijn willen, als dat lukt). Dan gaan we zeker voor een compleet nieuw systeem en schuiven de coral door. Dat is natuurlijk uitstel van executie, maar dan is de twijfel wel weg.