17 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoe lang je eigen benen zijn. Ik heb een periode in een 108 gereden, maar dat is achterin wel erg krap. Ik ben kort (1,60 m). In mijn Mazda 2 (iets grotere auto) kon mijn man (1,80 m) niet rijden als de maxi cosi achter de bestuurdersstoel stond 😟

5 jaar geleden

Ik zou je wel iso fix adviseren. Zeker als het jouw auto is en je dus ook vaak met ze oppad gaat als je alleen bent. Geloof mij, je maakt je leven er zoveel makkelijker mee. Zeker met een tweeling, alles is 2x zo zwaarder dan met een eenling. Gedoe met de gordels van de autostoel en dat x2... daarnaast is het ook veel veiliger, alleen daarom is het al aan te raden. Daarnaast gaat je tweeling kinderwagen passen in de auto? Je hebt twee reiswiegbakken en dan een groter onderstel. Kindjes mogen maar ook maximaal 2 uur per dag in de autostoel zitten ivm de houding, langer is niet ergonomisch verantwoord. Dan ben je dus altijd verbonden aan een bepaalde tijd en dat geeft je veel stress. Bij de fabrikant zou je kunnen informeren hoe en wat, ook qua kinderwagen onderstel of dat in de kofferbak past. Ik zou voor een grotere auto gaan met een tweeling...

5 jaar geleden

Ik heb een Peugeot 108 en ik denk eerlijk gezegd dat het krap wordt. Hoe lang ben je? Want ik ben zelf redelijk klein (1.60) dus dan zou het misschien nog kunnen. Sowieso is het qua ruimte krap. Onderstel van de wagen doe ik achterin, dan is dat redelijk vol. Zitgedeelte van de kinderwagen gaat op de passagiersstoel en de luiertas op de plek achter de bestuurdersstoel. En ik heb er maar 1 😉.

5 jaar geleden

Ik zou het er niet op gokken. Ikzelf heb een bmw 1 serie. En ben 173. Maar de maxi cosi gaat echt niet achter de bestuurdersstoel passen.

5 jaar geleden

Zelfs in mijn mercedes c klasse was t krap, heb nu zelfs n e klasse station aangeschaft past tenminste alles in de auto en zelfs nog 3 boodschappentassen. Dus n 108 wordt wel erg krapjes gok ik 😁

5 jaar geleden

Je kan gewoon bij een Peugeot dealer een proefrit aanvragen toch? En dan de maxi cosi meenemen of even naar huis gaan om te proberen

5 jaar geleden

Vanaf 2014 zitten in alle modellen isofix punten, maar in een Peugeot 108 word het een beetje krap als je wat langer bent. Dan zal je jouw stoel leuning echt rechtop moeten zetten.

5 jaar geleden

Ja dit is erg afhankelijk hoe groot je zelf bent en waar de stoel moet staan. Ik heb zelf een opel karl en achter mijn bestuurderstoel zou net de maxicosi (rock) kunnen, wel bevestigd op de isofix-base. Maar ik ben 1,60m groot en heb korte benen dus ik zit best kort naar voor. Maar dan kan er nooit iemand anders even mee rijden 😅. Hiervoor had ik een 108 en ik heb het idee dat mijn opel ietsje meer ruimte heeft achterin dan de 108.

5 jaar geleden

Proefrit aanvragen bij een dealer in de buurt en proberen. En zou je eventueel geen slag groter mogen nemen? Zelf hier met de aygo van mijn moeder en mijn eigen colt geen probleem. Maar ben zelf niet al te groot en korte pootjes. Mijn man is bijna 2m die kan dat niet want dan moet de stoel helemaal naar achteren.

5 jaar geleden

Ik ben gisteren toch bij de lease maatschappij geweest en met mijn lengte (1,67 m) past het. Ik wilde een dealer in de buurt hier niet mee lastig vallen omdat ik geen aankoopintentie heb. Misschien handig om te weten, ik wil ze kunnen vervoeren als dat onverwachts nodig is, vandaar mijn op opmerking ‘just in case’ (als mijn man in de file staat en ik ze op moet halen oid). In principe is de auto die we gebruiken als ‘hoofdvervoer’ voor degene die ze op die dag vervoert / thuis is, in die auto hebben we wel IsoFix zitten ivm veiligheid / gemak. Voor die paar keer dat dit (hopelijk) in de Peugeot 108 zal vervoeren vind ik het aanschaffen van IsoFix voor mijn auto (vooralsnog) te kostbaar. En er zal dus ook geen noodzaak om de wagen mee te nemen in de Peugeot 108.

5 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Ik ben gisteren toch bij de lease maatschappij geweest en met mijn lengte ( ...
Voor een volgende keer, de dealers hebben daar echt geen problemen mee. Wij hebben ook gewoon proefritten gemaakt en gezegd dat het om een zakelijke lease auto gaat. Ze weten ook wel dat die verplicht onderhouden moeten worden bij merk dealers, dus als jij blij met ze bent, je bij hun terecht komt en ze er dan toch aan verdienen 😊

5 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Voor een volgende keer, de dealers hebben daar echt geen problemen mee. Wij ...
Dit is wel echt fijn om te weten! Dankjewel ☺️

5 jaar geleden

Hai, dat past prima! Helemaal als je 5 deurs hebt

5 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Ik ben gisteren toch bij de lease maatschappij geweest en met mijn lengte ( ...
Heb je dan de Maxi-Cosi's op de opvang staan? Of koop je 4 autostoelen? Geen aanval maar een vraag.

5 jaar geleden

Reactie op Prikplant

Heb je dan de Maxi-Cosi's op de opvang staan? Of koop je 4 autostoelen? Ge ...
Wij mogen de maxi cosi’s op de opvang achterlaten idd ☺️

5 jaar geleden

Ik heb een Renault Clio, oud model dus klein autootje. Ik had hier geen probleem mee, ik ben zelf 1.65 ongeveer

5 jaar geleden

Het valt mij best tegen hoe groot die dingen zijn 😅 Wij hebben een SUV en bij ons zou het niet kunnen achter de bestuurdersstoel. Wij zijn ook wel allebei erg lang (185+)