15 Reacties
4 jaar geleden
Hoi,
kolf, luiers, billendoekjes, voeding, flesjes en verzorgingsspullen heeft het ziekenhuis, hier mag je allemaal gebruik van maken en hoef je niet mee te nemen.
Voor jezelf en de baby staan er handige meeneem lijstjes op internet. Als extra denk ik aan lippenbalsem en dextro 😄👍🏼 succes!
4 jaar geleden
Ik heb ik Assen gelegen en daar was een kolf. Vraag wel echt meerdere malen om hulp! Bij mij was er geen tijd voor dus kreeg 5 minuten uitleg en succes. Ook met borstvoeding ging dat zo. Zorg voor kleding in laagjes, dus T-shirt en vest, makkelijke kleding. Je zal veel op bed zitten/liggen. En je bent veel tijd kwijt. Voeden, kolven etc zo 1,5 uur kwijt per keer. Verder je eigen kussen, sloffen/slippers. En dingen waar jij je fijn bij voelt. Ik had gewoon mijn favoriete geurtje mee en make up op.
4 jaar geleden
AA om te drinken. Borstvoeding kost enorm veel energie, is toch handig om aan te vullen. Kolf heb ik de eerste dagen niet gebruikt. Had wel al voor €10 1 van Lidl gekocht, maar zeker niet mee naar t ziekenhuis. Na 2 weken ook een elektrische kolf aangeschaft. Voor de baby wat kleertjes + extra, en mutsjes. Ik had m’n eigen kussen mee, want zonder slaap ik niet. Kleding heb ik echt niet gebruikt. Bevalling begonnen in enkel een T-shirt. En pas met t naar huis gaan me aangekleed. Zat in bed ook nog op zo’n matje, en kraamverband gewoon tussen m’n benen. Op den duur enkel een hemdje aangetrokken. Verder lekker onder de deken
4 jaar geleden
Wat lang een week! Gaan ze uit van een heftige bevalling? Zelf vond ik het fijn om een boekje te hebben voor savonds, dan viel ik lekkerder in slaap. Ook genoeg hapjes voor tussendoor. Je krijgt namelijk drie keer per dag een "maaltijd" van het ziekenhuis, maar dat is het. Wel had ik enorme rugpijn na de bevalling (thanx borsten), en heb ik echt veel gehad aan super strakke sport BH's. Ziekenhuizen kan je kolfapparaten lenen, inclusief benodigdheden. Verder echt genoeg kleding, want je zweet je de rambam na een bevalling.
4 jaar geleden
Wat lang een week! Gaan ze uit van een heftige bevalling? Zelf vond ik het ...
Onze kleine meid wordt geboren met sticklersyndroom waardoor ze haar in ieder geval de eerste dagen goed in de gaten willen houden. Vandaar dat ik er vanuit moet gaan dat we daar een week liggen.
Sport BH's is een goeie tip, die ga ik in ieder geval nog even aanschaffen!! Dankjewel
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op TJ3001
Hoi,
kolf, luiers, billendoekjes, voeding, flesjes en verzorgingsspullen h ...
Bij ons was kolf (incl elke dag nieuwe schelpen) kraamverbanden etc en luiers, Hydrofiele doeken, handoeken voor baby baby jou etc onbeperkt aanwezig in het ziekenhuis. Flesjes hebben ze voor begin wel maar wij hebben daarna zelf flesje en speentjes in apotheek van zieke huis gehaald.
Dus voor verzorging heb je eigenlijk niks nodig. Alleen toilettas, douche spul, tijdschrift, extra lang oplaadsnoer voor telefoon (had er een van 3 meter gekocht).
Ik heb de 2 weken in ziekenhuis voedingstops van de h&m gedragen. Heb je geen bh nodig en wel een beetje gekleed ipv alles steeds aan en uit. Pyjamabroek, vest. En logeerspullen voor je partner (bij mij mocht hij ook blijven).
1e Kleertjes voor de kleine.
Bij ziekenhuis kan je vaak een parkeerkaart voor een week kopen, daarmee kan je partner (indien van toepassing) onbeperkt op en af rijden en parkeren die week, en is goedkoper dan steeds los.
4 jaar geleden
Als je al een kolf hebt kam je die idd meenemen. Maar in het zh hebben ze die ook en kan je daarna altijd zelf nog aanschaffen als je het wil gaan gebruiken.
Belangrijk is vooral comfortabele kleding.
Verlengsnoer/stekkerdoos zodat je laptop en telefoon altijd kan opladen vanuit je bed.
Ik zou vooral niet een je hele inboedel meenemen. Je moet echt bijkomen van een bevalling (je zal er ook niet voor niets een week moeten blijven) en je bent druk genoeg met je kindje. Tussendoor neem je een keer een douche, ga je slapen of zit je een beetje op je telefoon. En mis je toch iets, dan zal je partner of iemand anders dat vast wel langs kunnen brengen.
4 jaar geleden
Hi!
Ik kreeg te horen de dagen dat ik in het ziekenhuis lag de kraamzorg minder werd. Dat is ok, maar door medische reden had ik recht op toch nog die extra dagen. Door drukte en tekort aan personeel kreeg ik die dus toch niet.
Misschien een idee om dat even na te vragen en te regelen? Misschien dat het niet nodig is maar misschien wel en dan is het er niet.
4 jaar geleden
Er staan al heel wat tips maar wat ik ook nog handig vond tijdens m’n weken ziekenhuisverblijf was een karaf of fles die ik kon laten vullen met water. Mocht je graag thee drinken dan eventueel een thermos. (Ik mocht trouwens niet uit bed en moest blijven liggen. Maar ik denk dat het voor iedere pas bevallen vrouw ook wel handig is)
4 jaar geleden
Drinkbeker met rietje! Die was ik vergeten mee te nemen en daar baalde ik zo van 😓
Ik had zo’n dorst en die glaasjes van het ziekenhuis zijn zo klein en was de heletijd aan het vissen omdat dat rietje dan weer alle kanten opvloog 😅🙈
Wat ik verder gebruikt heb zijn;
Haarelastiekjes, haarband,
Haarborstel
Tandenborstel, tandenpasta, douchegel, badslippers
Zwart shirt, pyjama, ondergoed(voedingsbh)en een lekker losse lange jurk om in naar huis te gaan. Voor de kleine 3 setjes kleding, maxi cosi en een dekentje.
Een kolf hebben ze bij het ziekenhuis die je gewoon kan gebruiken als het aanleggen niet goed lukt.
Wij moesten 3 dagen blijven en eigenlijk hebben ze alles wel in het ziekenhuis als je er om vraagt belangrijkste is kleding voor jou en je kindje. En een maxi cosi met dekentje om je kindje warm en veilig mee naar huis te nemen 💋
4 jaar geleden
Er is al heel wat genoemd maar een oplader met extra lang snoer was echt wel heel fijn. Verder je eigen favo thee (in het zkh is meestal niet veel keus). Cordring voor als je geen standaard navelklem wilt. Je eigen kussen en een slaapmasker. Net broekjes hadden ze in het ziekenhuis waar ik was bevallen niet, dit is wel heel fijn de eerste week na bevalling.
4 jaar geleden
Drinkbeker met rietje! Die was ik vergeten mee te nemen en daar baalde ik z ...
Sorry ik las er over dat je een week moet blijven! Ik zou voor elke dag dat de kleine er is een setje kleding meenemen voornamelijk rompertjes omdat ze nogal spuitluiers kunnen hebben de eerste tijd van de borstvoeding. Ik zou zeker niet allemaal eten meenemen dat kan je daar krijgen of anders nog kopen of bezoek kan wat meenemen.
Verder alles wat je fijn vind om zelf te gebruiken ze hebben wel shampoo enzo daar staan maar als je liever die van jezelf gebruikt kan die meenemen. Qua verzorging van kindje hebben ze echt alles liggen dus dat zou ik lekker thuis laten
4 jaar geleden
Ik moest 5 dagen in het zh blijven en was vooral heel blij met m’n verlengsnoer, extra veel voedingstops, bidon van 950 ml, goede hydraterende gezichtscrème + vette lippenbalsem en boxje voor muziek. Met oortjes in was ik bang de baby niet / te laat te horen. Snacks had ik mee maar geen behoefte aan. Ik kon onbeperkt boterhammen krijgen en daar had ik meer zin in dan de repen en snoepjes die ik mee had.