10 Reacties
4 jaar geleden
Gewoon even zeggen ‘schat ik heb nood aan een knuffel, wil je me een geven?’ En mss bij zeggen dat het de hormonen zijn 😊 is normaal toch dat je nood hebt aan verbinding en nabijheid? Heb dat ook wel. Je doet dit samen he.
4 jaar geleden
Als ik een knuffel nodig heb ga ik heel irritant in zijn looppad staan en dan krijg ik een knuffel. Als hij een knuffel nodig heeft gaat hij heel irritant in mijn looppad staan en krijgt hij een knuffel. Daarna vervolgt de gewone gang van zaken weer, juist omdat het even een knuffel 'on the go' is. Misschien dat je liever een knuffel krijgt dan er zelf ook moeten vragen, maar dan krijg je die knuffel in ieder geval wel. Gewoon in de weg gaan staan dat hij niet om je heen kan, dan moet hij je wel knuffelen!
4 jaar geleden
Wij drinken sowieso elke ochtend voordat we opstaan samen een kopje koffie in bed zodat we even bewust aandacht hebben voor elkaar zonder verdere afleidingen. Ook als we naar het werk gaan, we zetten de wekker dan gewoon een half uurtje vroeger. Voor ons is dat het ideale moment, want op de bank kijk je toch vaak tv of ben je bezig met je telefoon of andere dingen. Je kunt dan ook even lekker knuffelen (of seks hebben) met elkaar. Wij doen dit al sinds het begin van onze relatie en voor ons werkt het heel goed. Misschien is het een idee om zoiets in jullie eigen aangepaste vorm te doen? Dan weet je vriend wat er van hem 'verwacht' wordt en heb jij je knuffelmomentje. Mijn vriend wil altijd 'anticiperen', dus voor hem werkt zo'n vaste structuur en dan vindt hij het ook fijn. Maar als ik zoiets spontaan voorstel dan krijgt hij dat echt niet geregeld 😂
4 jaar geleden
Ik kan wel momenten hebben dat ik aandacht wil van mijn man, maar dat communiceer ik dan. Zeg je tegen je man op dat moment waar je behoefte aan hebt? Want ik snap wel dat hij er naderhand niet zoveel mee kan.
4 jaar geleden
Ik herken het niet maar eh, misschien samen de dag starten en samen uit bed gaan? Dan loopt de een iig niet een half uur voor op de ander. Dat is wat ik denk dat er is namelijk… als ik al een half uur uit bed ben, al koffie heb gehad en dan komt m’n man uit z’n bed rollen, dan heb ik ook andere ideeen bij wat we op dat moment gaan doen. Ik heb dan behoefte aan andere activiteiten (op pad gaan) en ben dan niet meer in de opstaan stand (rustig aan doen).
4 jaar geleden
Reactie op MarijkeYoshi
Ik kan wel momenten hebben dat ik aandacht wil van mijn man, maar dat commu ...
En dit ook. Als je behoefte hebt aan een knuffel kan je die toch ook actief initiëren?
4 jaar geleden
Ik heb dat juist helemaal niet. Vind alles en iedereen irritant inclusief mijn partner 🤣 en kan zijn ochtend geur niet verdragen. Arme partner want hij is echt een gouden vent ❤️❤️❤️ Zwangerschap en onze relatie zijn niet de beste combinatie en daardoor houden we het heel bewust bij twee kindjes. Maar vooral uitspreken waar jij behoefte aan hebt en ook uitspreken dat je heel verdrietig bent! Dan kan hij misschien 5 minuutjes eerder op staan.
4 jaar geleden
Ik snap je wel 😘, heb dit gewoon uitgesproken tegen mijn vriend. Ook het gevoel van eenzaamheid, die heb ik namelijk ook en soms kan ik mijn vinger er ook niet op leggen waarom.
Heb ook tegen mijn vriend gezegd dat ik ook niet altijd weet waarom ik me zo voel maar dat de hormonen goed z'n werk doen 😅.