38 Reacties
2 jaar geleden
ik heb zelf na 3 weken wachten besloten om het weg te laten halen. bleek een MA c
van 9 weken bij de termijnecho bij bijna 12 weken.
na 3 weken dus curettage gehad omdat ik er emotioneel en lichamelijk klaar voor/mee was.
er gebeurde gewoon echt niks vanzelf.
sterkte ❤️
2 jaar geleden
Allereerst veel sterkte gewenst.
Ik heb ruim 6 weken gewacht en had af en aan wat bloedverlies. Maar het zette niet door. Dus uiteindelijk ben ik voor medicatie gegaan, want de rek was er wel een beetje uit bij mij.
Bij iets meer dan 50% begint het spontaan binnen 2 weken, dus wellicht is dat een redelijke termijn om het af te wachten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
2 jaar geleden
Sterkte!
Ik heb twee weken gewacht. Toen op mijn verzoek nogmaals een echo om te kijken of er echt niets meer mogelijk of gegroeid was. Toen orale en vaginale tabletten genomen. Toen kwam het binnen een uur op gang en ik heb nog wel 3 weken daarna gevloeid.
2 jaar geleden
sterkte! wat verdrietig..!
ik heb met 7.3 weken een miskraam gehad. Begon met bloeden en pas 2 weken later kwam echt het vruchtje af.
ik heb echter wel na een dikke week bloedverlies gekozen voor cytotex. heb hier twee keer een dosis van gehad. Pas 4 dagen erna kwam het vruchtje eruit.
bij mij in het zkh waren ze helemaal geen voorstander van een curretage. ze zeiden dat mn lichaam dit zelf kon.
ik wilde toen heel graag een curretage maar ben achteraf blij het niet te hebben gedaan. vooral omdat er nog een kinderwens was.
2 jaar geleden
Heel veel sterkte 💖
Op dit moment gaan wij door ongeveer t zelfde. Met 10,5 echo gehad, vruchtje was gestopt met groeien rond 9.3. Dit hebben we te horen gekregen op 31 januari.
Nu 2 keer in t ziekenhuis geweest.
Eerste afspraak ( 9 februari )had ze inwendig gekeken.. toen gebeurde er nog niks. Ze zag ook niks los komen 😔
We hebben besproken wat de opties zijn. Afwachten was t beste. Als dat voor ons mentaal ook ging. Tot nu toe wel.
16 februari ben ik eindelijk begonnen met bloeden. Dus ik had goede hoop.
23 februari weer afspraak gehad. T vruchtje zit er nog steeds. Dit dacht ik al want was geen stolsels verloren.
We hebben nu besloten nog een weekje te wachten (1 maart).
Als het dan nog niet gebeurd is gaan we voor medicatie.
Zit alleen op t randje. Moet dus waarschijnlijk een nachtje in het ziekenhuis blijven.
2 jaar geleden
Reactie op Unicorn-24
Heel veel sterkte 💖
Op dit moment gaan wij door ongeveer t zelfde. Met 10 ...
dan zijn we 4 weken verder.
Nu kunnen we niet echt rouwen en door.
Gynocoloog zei ook er zijn geen goede of foute keuzes.
Heel veel sterkte nogmaals 💖
2 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad. Kreeg de keuze. Eerst besloten om af te wachten. Na twee weken begon het bloedverlies. Uiteindelijk besloten om toch nog langer af te wachten. Ik wilde heel graag dat mijn lichaam het zou doen. Toen ik eenmaal besloten had om nog langer af te wachten kwam het een paar dagen later spontaan opgang. Dus uiteindelijk na ruim drie weken nadat we het op de echo constateerden is het spontaan opgang gekomen. Ik ben blij dat ik dit heb durven doen. Het rouwproces heeft daarna nog even tijd gekost. Maar inmiddels ben ik een paar maanden terug bevallen van een kindje en denk ik er bijna niet meer aan. Ik heb geleerd dat je mag vertrouwen op je lijf. Die zwangerschap heb ik heel veel onrust en angst gekend. Alsof ik een soort voorgevoel had van dat het mis zat. Terwijl ik bij mijn afgelopen zwangerschap veel vertrouwen had. Mijn gevoel zat goed en dat klopte ook.
2 jaar geleden
Hier vertelde de verloskundige dat het meestal vanzelf op gang komt met 12 weken. Ik hoorde met 7+3 dat het een MA was en precies 12 weken kwam de miskraam op gang.
2 jaar geleden
Reactie op babymama2022
Hier vertelde de verloskundige dat het meestal vanzelf op gang komt met 12 ...
Hoelang duurde het voordat het er toen uit was bij jou? Ik ben nu 12 weken en sinds gisteren ook voor t eerst bloedverlies maar echt nog 2 drupjes dus weet niet of ik daar dan op wil wachten of gewoon door wil met medicatie
2 jaar geleden
Reactie op mickey23
Hoelang duurde het voordat het er toen uit was bij jou? Ik ben nu 12 weken ...
Het begon bij mij met menstruatieklachten: hetzelfde bloedverlies en dezelfde krampen. Alleen ik heb n beetje een uitzonderlijk verhaal, want het vruchtzakje zat vast en daardoor kreeg ik weeën. Ik verloor zoveel bloed dat ik flauwviel en met de ambulance ben opgehaald, was 3 liter bloed verloren. In het ziekenhuis alsnog medicatie gekregen. Bij m’n eerste bevalling ook veel bloedverlies gehad en trok mn baarmoeder niet meer samen na de geboorte van mn zoon. Toen leek dat toeval, nu ben ik gediagnosticeerd met een “luie” baarmoeder. Nadat het vruchtzakje eruit was, trok mn baarmoeder namelijk ook niet samen om de wond te dichten. Daardoor verloor ik teveel bloed en moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven. Dus ja het duurde vrij kort (alles binnen 24 uur) maar mijn verhaal is denk ik niet representatief 🙃
2 jaar geleden
Wij gebben met de 11 weken echo dat het gestopt was met 9 weken, dit is inmiddels 6 weken geleden.
Vervolgens hebben we nog ruim 2 weken gewacht, toen medicatie gekregen. Heeft niet geholpen, vorige week weer medicatie geprobeerd maar ook zonder resultaat. Uiteindelijk gaan we nu toch voor een curettage. Met mijn Asherman achtergrond is dit het laatste wat ik wil maar heb ik geen verwachting dat het nog vanzelf komt.
2 jaar geleden
Reactie op Noukie12
Succes morgen! Ik ga morgen in gesprek met de gynaecoloog maar waarschijnli ...
Hoe was jouw afspraak? Bij mij eigenlijk heel fijn. Hele lieve gynaecoloog en vond dat ze heel lief waren bij het kijken naar baby, nog foto meegekregen. Ze zagen wat vocht rond t hoofdje en ingewanden, wat kon komen doordat t al even overleden is maar kan ook indicatie zijn dat er idd in de aanleg iets niet goed was.
Orale pil nu ingenomen en woensdagochtend het vervolg.
2 jaar geleden
Reactie op mickey23
Hoe was jouw afspraak? Bij mij eigenlijk heel fijn. Hele lieve gynaecoloog ...
Mijn afspraak wat ook fijn. Ook een aardige gynaecoloog gehad die alles rustig uitlegde en nog een laatste echo gemaakt heeft. In heb ook tegen het einde van de middag de eerste orale pil genomen. Morgenavond de andere vier pillen.
2 jaar geleden
Reactie op Noukie12
Mijn afspraak wat ook fijn. Ook een aardige gynaecoloog gehad die alles rus ...
Fijn! Ik mocht niet morgen al aan de pillen maar echt wachten tot woensdag. Ben
benieuwd hoe snel t allemaal gaat. Ik had sinds zaterdag al mini beetje bloedverlies en sinds vanochtend ook al wat kramp. Bloedverlies zet nog niet echt door maar de krampen wel constant maar nog doable nu. Zou fijn zijn als t alvast wat op gang komt van die pil maar reken maar nergens op
2 jaar geleden
Reactie op mickey23
Fijn! Ik mocht niet morgen al aan de pillen maar echt wachten tot woensdag. ...
Fijn dat je een goede afspraak had! Ik heb voor de zekerheid net nog even de apotheek van het ziekenhuis gebeld met de vraag over het tijdstip van innemen. Dit mocht ergens tussen de 24 en 36 uur na de pil van gisteren. Dat is fijn want dan betekent het dat ik er niet ‘‘s nachts om 05:00 uur voor hoef op te staan. Ik ga m’n tabletten dus voor het slapengaan inbrengen. Verder had ik vandaag ook lichte krampen maar echt niet hevig. Ben benieuwd hoe het vanavond, vannacht en morgen zal verlopen.
2 jaar geleden
Reactie op Noukie12
Fijn dat je een goede afspraak had! Ik heb voor de zekerheid net nog even d ...
Hoe was je nacht? Ik had gister 3 uurtjes gewoon weeen van die eerste pil maar niet echt iets noemenswaardigs losgekomen en daarna verder rustige nacht gehad dus heel bijzonder. Nu net 4 tabletten ingebracht, afwachten vandaag!
2 jaar geleden
Reactie op mickey23
Hoe was je nacht? Ik had gister 3 uurtjes gewoon weeen van die eerste pil m ...
Lief dat je het vraagt. Mijn nacht was best oké: vier uurtjes na het inbrengen van de tabletten is het bloedverlies echt op gang gekomen met daarbij krampen. Ik kon hierdoor niet slapen maar de krampen waren meer zeurderig en niet zoals weeën: hevig. Dat viel dus mee. Vanaf toen een aantal keer ruim bloed en stolsels verloren (in de eerste 2 uur na het begin). Toen even drie uur kunnen slapen, toen weer ruim bloedverlies en vanochtend was het bloedverlies een heel stuk minder en de krampen ook.
Tot zo ver valt het me mee.
Hopelijk geldt dat voor jou ook vandaag.
Ben benieuwd of het bij jou ook zo ongeveer verloopt.
Succes.