22 Reacties

4 jaar geleden
Je krijgt flessen en een opvang bak. Ze komen deze 1 keer in de week ophalen. Er zit een goedje in de bakken om de urine goed te houden. Dit kan als je misselijk bent niet heel fijn zijn maar dan gewoon je neus even dicht als je urine erin gooit! Verder is het een kleine moeite met groot gebaar! Goed dat je mee doet! En succes met je zwangerschap

4 jaar geleden
Ik heb ook meegedaan en daar zeker geen spijt van. Af en toe was ik het wel even zat om voor elk plasje die stinkende container te moeten openen maar het is een unieke kans om een goed doel te steunen!

4 jaar geleden
Dag van positieve test gelijk ingeschreven omdat ik perse wilde meedoen, zelf fertiliteitstraject gehad.
Maar na paar weken was ik t wel erg zat. Het is een kleine moeite, maar met elke plas is het een extra handeling.
Soms skipte ik een dagje om de volgende dag weer volle moed plasjes op te vangen. Geen spijt gehad!

4 jaar geleden
Zelf ook mee gedaan met liefde. Dankzij moeders voor moeders nu zelf mama. Maar de laatste 2 weken was ik het ook zat🙈

4 jaar geleden
Reactie op AVB19
Dag van positieve test gelijk ingeschreven omdat ik perse wilde meedoen, ze ...
Haha ik had op het eind ook echt geen zin meer. Maar ik had altijd zulke grote hoeveelheden dat ik op 1 dag soms wel 2 containers kon vullen. Zelfs met 1 plas xo'n hele opvangbak vol kunnen plassen haha..

4 jaar geleden
Ik vond het zelf echt vervelend om te doen, elke keer in zon bak plassen. Ondanks dat het ergens een kleine moeite is. Maar heb me er telkens overheen gezet, want vind het verder dus wel echt een kleine moeite. Heb niet iedere plas gedaan om het haalbaar te houden voor mijzelf en een weekje eerder gestopt. Dat kan en mag ook gewoon.

4 jaar geleden
Ik heb het ook gedaan. Het was een kleine moeite. Maar die stank van die flessen was wel een minpuntje 😅
En toen ik de flessen een keer in het zicht had gezet (zette ze normaal in de achtertuin) zag m’n buurvrouw ze en wist ze dat ik zwanger was 😅 ze was zelf net bevallen en herkende de flessen 😂

4 jaar geleden
Tip; knijper op je neus bij de fles vullen. Dan heb je beide handen vrij om de dop er af te draaien. Deed het 1x met 1 hand, andere hand hield mijn neus dicht, en toen viel de fles om... Met knijper is het allemaal prima te doen, vond ik tenminste.

4 jaar geleden
Ik ben net begonnen bij moeders voor moeders. En heb tot nu toe een hele fijne ervaring met ze.
Je krijgt eerst een gesprek en tijdens het gesprek kun je alles vragen. Na het gesprek krijg je de eerste krat met 4 flessen die je kunt vullen ze hoeven niet vol.
Met de bijgeleverde opvang kannetje kun je makkelijk je urine opvangen. Ik de flessen zit een middels wat best sterk ruikt ze hebben mij als tip gegeven open draaien en even 10 min buiten laten staan dan is de ergste geur eruit en kun je zonder problemen ze vullen met je eigen urine.
Ze worden op een vaste dag elke week gehaald dan krijg je 2 kratten met elk 4 flessen. Dit doen ze tot ongeveer week 20 van je zwangerschap.
Succes met je zwangerschap.

4 jaar geleden
Ik vond het leuk om te doen. Deed het alleen op de dagen dat ik thuis was en ook niet elk plasje. Oke de flessen ruiken niet zo fijn maar als ik daar wensmama's mee kan helpen doe ik dat graag. Ga bij de 2e weer meedoen.

4 jaar geleden
Goede ervaringen. 1 keer een miskraam gehad en werd gelijk de flessen opgehaald en kreeg een bon voor een bloementje te kopen. Vond ik lief. Daarna 2 keer 2 jaar ziekenhuis bezoek om zwanger te worden. Dus ook die kant van het verhaal mee gemaakt. Zo bij met al die moeder toen. Daarom bij derde spontane zwangerschap gelijk weer mee gedaan.

4 jaar geleden
In t begin was ik super enthousiast en ving ik alles thuis op, na een paar weken raak ik t wel beetje zat en moet me er echt even overheen zetten haha ook al lijkt t idd kleine moeite. Snap zelf alleen niet waarom je 8 van die containers krijgt want heb met moeite maar 1 fles vol na een week😯🙈

4 jaar geleden
Ik was zo opgelucht toen eindelijk de laatste flessen opgehaald werden! Door HG waren die flessen echt een hel. Maar ik wou wel doorzetten, want elk beetje helpt toch weer een (wens) mama.. .! De chauffeurs hielden altijd goed rekening met waar ze de flessen neer mochten zetten, de 1e 12 weken ook netjes in een groene zak ivm discretie (ookal weet iedere mama precies wat er in zit😂) en op het einde krijg je een heerlijke zachte cape voor de baby!💓 Ook de zwangerschapstest met mooi doosje die je bij de start krijgt is geweldig, omdat deze niet vervaagd.

4 jaar geleden
Ik heb mn eerste zwangerschap mee gedaan. Fijn om te kunnen helpen, goede afspraken over waar te zetten voor het omwisselen. Ik deed alleen mee in de zomer dat ze een overschot hadden en daardoor een pauze inlasten, dus heb denk ik maar tot week 12 meegedaan ipv 16.
Vond het wel erg lastig om met de misselijkheid de flessen te vullen.
Deze keer niet mee gedaan, peuter van 2,5 rondlopen en al blij als ik even rustig op het toilet kan zitten zonder er nog van alles bij en ik was deze keer ook veel erger misselijk.
De omslagdoek die ik de 1e gekregen heb, ligt nu ook weer klaar voor de kleine na de bevalling. Zo fijn zacht zijn die!

4 jaar geleden
Ik heb er zelf ook aan meegedaan en zeker geen spijt van gehad. Het is ontzettend bijzonder om anderen te kunnen helpen met zoiets unieks. Wel was ik er in de laatste week wel klaar mee🙈

4 jaar geleden
Ik doe sinds twee weken ook mee. Het is goed geregeld, iedere week worden de kratten opgehaald en nieuwe klaargezet. Er wordt een fijne uitleg gegeven door de informatrice. Je krijgt een zwangerschapstest die niet vervaagd en een fijne badcape als bedankje.
Wat betreft het opvangen van de urine, ik moest er even handigheid in krijgen. Nu adem ik door mijn mond als ik de urine in de fles kiep en dat scheelt een hoop😊.
Ze vertelde dat één traject van urine opvangen ongeveer gelijk staat aan de medicatie benodigd voor een fertiliteitstraject.
Succes 😊