16 Reacties

vorig jaar

Ik vond de luieremmer en het droogrek voor flesjes (ik kolfde fulltime) echt de ideale cadeau van onze lijst 🙈 Maar ik moet ook wel toegeven dat wij eigenlijk veel zelf gekocht hadden en zo van die dingen erop hadden staan van ‘het is leuk dat we het krijgen, maar is niet noodzakelijk’. Maar deze bleken bij ons toch wel heeeeeeeel handig te zijn haha

vorig jaar

Reactie op ShanaDeckers

Ik vond de luieremmer en het droogrek voor flesjes (ik kolfde fulltime) ech ...
Hahaha zalig! Het zijn die dingen waar ik naar op zoek ben 😏😏

vorig jaar

Wij hebben er vooral dingen op gezet die we niet meteen nodig hadden, vb: autostoel, matras voor in bed (we starten met co-sleeper), speelmat, lepels, speelgoed…

vorig jaar

Tripp Trapp!

vorig jaar

Om gerust te zijn kochten we toch al de basisspullen zoals meubels en verzorgingsproducten idd. Wat we nu dagelijks gebruiken zijn fleswarmer, sterelisator, bed- en parklakentjes, sterrenprojector, hoes en aeromoov-matje voor maxi Cosi, bewaarpotjes voor papjes enz. Voor binnenkort hebben we ook muffy hoorbescherming, muggennet, luchtbevochtiger, hoofdkussen, sabbelzakjes,…

vorig jaar

Voldoende reservelakens, extra hoezen voor het verschoonkussen, een grote speelmat en zeker genoeg reserve geboorteknuffeltjes 😁 verder een droogrek voor de flesjes, potjes voor de groentepap en hier de babycook ook veel gebruikt bij de 2 kindjes!

vorig jaar

Zeker in ‘t begin kan je ook niet genoeg tetradoeken hebben

vorig jaar

Ons zoontje is net een week oud. Onmisbaar: tetradoeken in allerlei formaten, vuilnisbakjes waar je verschoont (wij hebben geen speciale luieremmer en tot nu toe ook niet nodig gehad), droogrek voor flesjes is onze volgende aankoop (ik kolf fulltime), kleenex naast gewone vochtige doekjes, wasmandje specifiek voor de baby zodat je vuil kleertjes enz meteen er in kan gooien en wassen, babynestje (maak ik met mijn borstvoedingskussen en een hoeslaken), newbornset voor tripp trapp (wij hebben katten en hier zit hij op veilige hoogte in en hebben wij de handen vrij om te eten enz). Wij hebben vanuit het ziekenhuis ook nog snel extra rompers in maat 50 gekocht want maatje 56 was bij ons echt te oversized. Binnenkort kijken we ook echt uit naar de contrastboekjes voor tummy time. Wij hebben geen hoes voor ons verschoonkussen. We zouden dit anders soms 3 keer per dag moeten vervangen dus we gebruiken gewone badhanddoeken of tetradoeken. Een badcape staat ook op onze lijst en kijken we ook naar uit. Na een badje wil je zo snel mogelijk het hoofdje afdrogen en hem inwikkelen en zo’n badcape is dan superhandig. Ah en een voetenzak voor in de maxi-cosy. Meteen kunnen gebruiken bij het vertrek uit het ziekenhuis.
Ik som ff wat dingen op die ik nog niet heb zien passeren 😉 Muts. slaapzak, wantjes (kan ook voor als je koude slaapkamers hebt), cameraatje glow in the dark fopspeen voor snachts Superhandig xd, grote verzorgingstas met sorteervakken, flessenwarmer met oplader voor onderweg,

vorig jaar

Doomoo cocoon nestje!

vorig jaar

Heel veel dingen zijn zo persoonsafhankelijk... Luieremmer bijvoorbeeld hebben wij niet en missen we niet (we hebben wel een specifiek vuilbakje voor pampers en ledigen dit dagelijks). Droogrek gebruiken wij nog amper. Nestje ook nooit gebruikt. Waar ik zo wel aan denk wat we dagelijks gebruiken: voedingskussen (hebben er zelfs 2: 1 voor boven en 1 voor beneden), doek voor in maxi cosi, slaapzak, kleine knoeidoekjes, lepeltjes voor papjes, kleine potjes voor papjes in te bewaren, eetstoel... Wipper Babybjörn balance vind ik ook wel een aanrader. Ik vind vaak dat je in een babywinkel veel (te veel) geld betaald tov sommige andere winkels. Tetradoeken kocht ik bijvoorbeeld in de Action of Kruidvat en betaalde daar rond de 1 euro per stuk. Slaapzak met mouwen kocht ik overlaatst in promo voor 10 euro... Ik heb heel veel van mijn uitzet 2dehands gekocht en dan betaal je echt maar een fractie van wat het nieuw kost (en vaak is het zo goed als ongebruikt 🙈).

vorig jaar

Eigenlijk koop je al heel veel dingen op voorhand, maar wij vonden de geboortelijst vooral handig voor de grote dingen die je niet direct nodig hebt: - autostoel - eetstoel - bedje + matras - babyfoon (wij hebben die de eerste weken nog niet gebruikt omdat mijn zoontje altijd overdag op ons of in de woonkamer sliep) - goede meegroeislaapzak - reisbedje (is ook heel handig om als box te gebruiken als je ergens naartoe gaat!) - draagzak (wij hadden de eerste weken een draagdoek, en pas daarna stapten we over op draagzak) - fietskar/fietsstoel Of voor reservedingen: - extra textiel zoals hoezen voor verschoningskussen, borstvoeding kussen, overtrekken voor bedje/cosleeper, boxkleed, voetenzak. Handig om van deze dingen een reserve te hebben. En leuke dingen: - speelgoed (bijvoorbeeld een leuke speelmat, boekjes, bad speelgoed, grappige washandjes, zwembadje voor buiten voor in de zomer...) - gehoorbeschermer, zonnebrilletje, zonnehoedje - extra accessoires voor dingen die je al hebt, zoals bijvoorbeeld een inlegger voor de maxicosi voor in de zomer of een extra hoes voor de autostoel. Die dingen heb je niet per se nodig, maar zijn wel fijn om te hebben en vaak ook best prijzig.

vorig jaar

Een slaapzak met een opening in zodat je deze kan aanlaten in de maxi Cosi is ook echt een aanrader voor als je Savonds ergens bent en je kindje slaapt al! Kan deze lekker in de slaapzak blijven en thuis ook verder het bedje in! :) Wij hadden ook al veel spulletjes voor in de verdere toekomst. Eetpotjes, bordjes, bestekjes, verschillende bekers, een babycook, thermospotje voor eten in mee te nemen. Al van die slabbetjes met mouwen voor als ze zelfstandig beginnen eten. Veeeeeeel zeverslabbetjes! Al wat speelgoed voor als ze ouder zijn. Wc bril verkleinen en opstapje voor toilet, ..

vorig jaar

Reactie op chiaraW

Een slaapzak met een opening in zodat je deze kan aanlaten in de maxi Cosi ...
Wat voor een slaapzak is deze mer een opening? Heb je toevallig een link naar een voorbeeld? Groetjes

vorig jaar

Reactie op Pollepel123

Wat voor een slaapzak is deze mer een opening? Heb je toevallig een link na ...
Het linkje lukt op 1 of andere manier niet, maar wij hebben deze van Pericles. En op foto zie je hoe het er dus uit ziet. Dan kan je de sluiting van de maxi Cosi hier doorsteken waardoor je kindje gewoon in het slaapzakje kan blijven zitten