16 Reacties

5 jaar geleden

Denk afscheiding? En als het zoetig ruikt kan dit wellicht al wat vruchtwater zijn, dat kan je namelijk ook in delen verliezen.

5 jaar geleden

Ja kan urine zijn of afscheiding. Een dun inlegkruisje (tegen urine verlies) kan helpen

5 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Denk afscheiding? En als het zoetig ruikt kan dit wellicht al wat vruchtwat ...
Ik dacht eerst ook aan afscheiding. Maar afscheiding droogt op toch? Dit niet. Het ruikt inderdaad best zoetig.

5 jaar geleden

Ja kan urine zijn of afscheiding. Een dun inlegkruisje (tegen urine verlies ...
Ik ben gevoelig voor een blaasontsteking. De VK gaf aan dat ik dat beter niet kan gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op Suikerspin

Ik dacht eerst ook aan afscheiding. Maar afscheiding droogt op toch? Dit ni ...
Ik ben nog maar 9 weken en ik merk dat ik dat natte ook wel is heb maar dat dit ook heel erg ligt aan wat voor ondergoed ik draag en dan droogt het niet heel erg op ofzo. Als het inderdaad zoetig ruikt zal ik toch je vk ff bellen en dit duidelijk aangeven, je hebt namelijk kans dat het dan misschien wel bijna zo ver is! Super spannend ieder geval!!

5 jaar geleden

Reactie op Suikerspin

Als het daadwerkelijk ruikt naar iets zoets en het helder is, dan moet je even je VK bellen. Dan is het vruchtwater. Je kan dit ook testen door op de achterkant van je hand te blazen (alsof je je hoofd op wil blazen). Als je dan lekt/druppelt heb je kans op vruchtwater. Overigens is alles tijdens zwangerschap echt "natter". Het hoeft niets te betekenen

5 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Ik ben nog maar 9 weken en ik merk dat ik dat natte ook wel is heb maar dat ...
Ik denk dat ik een inlegkruis ga gebruiken zodat ze het kan zien. Bedankt voor je tip. En een mooi zwangerschap toegewenst!!

5 jaar geleden

Klinkt misschien een beetje vies maar sinds ik zwanger ben zweet ik echt veel meer en dat merk ik ook aan mijn ondergoed. Misschien dat dat het kan zijn?

5 jaar geleden

Reactie op Suikerspin

Ik denk dat ik een inlegkruis ga gebruiken zodat ze het kan zien. Bedankt v ...
Voor heel even zou je dat kunnen doen maar zal daar niet hele dagen mee rond gaan lopen ivm kans op schimmel of blaasontsteking. Thanks! Jij ook nog met de laatste loodjes en misschien wel succes, wie weet ga je 1 deze dagen wel bevallen 馃槣

5 jaar geleden

Ik had dit bij mn eerste zwangerschap heel erg met 32 weken. Maar dat bleek een teken te zijn van een vroeggeboorte. Het was geen urine en geen vruchtwater. Maar aangezien jij al 38 weken bent..

5 jaar geleden

Reactie op Suikerspin

Alle vloeistoffen drogen uiteindelijk op? Je afscheiding kan een stuk wateriger zijn, heb ik ook. En ja dan lijkt het alsof het niet opdroogt maar dat komt doordat je blijft lekken

5 jaar geleden

Herkenbaar dit probleem. Ben nu 39 weken. Maandag hebben ze dit getest en bleek ook geen vruchtwater te zijn. Lopende afscheiding en/of urine (kan ook geurloos zijn). Wissel zelf ook 4-5 keer van ondergoed en soms gebruik van inlegkruisjes, anders moet ik op de dag een wasmachine onderbroeken opzetten ;-) Eventueel zou ik dit bij een volgende afspraak aangeven en dat ze het toch even nakijken. Succes!

5 jaar geleden

Ik ben ook 38 weken en ik heb dit al echt eventjes,ik denk van week 25 al, geen vruchtwater, gynaecoloog heeft dit gecontroleerd. Gewoon afscheiding dus,die waterig is. Ik voel het ook niet vrijkomen. Ik leg een maandverband in. Zo hoef ik niet elke keer van onderbroek te wisselen. Ik heb er mij verder nooit vragen bij gesteld.

5 jaar geleden

Ik had er zelf ook last van tijdens mijn zwangerschap. Bij mij kwam het door dat de kleine man al flink was ingedaald durfde ook niet veel weg te gaan. Ik heb toen tena lady gebruikt hoef je niet steeds schone ondergoed aan te doen en vangt meer vocht op dan de inleg kruisjes. Hou het wel in de gaten naar je bevalling ik heb na mijn bevalling er nog last van gehad. Daarvoor zit ik nu bij de fysio...

5 jaar geleden

Ja ik heb dit vanaf een kleine week voor mn bevalling ook gehad. Het was geen vruchtwater, maar ook geen urine en het bleef maar stromen. Je zou ook kotex kunnen gebruiken, dat zou beter ademen vanwege minder/geen plastic. 'S nachts ben ik maar gewoon met een handdoek tussen mn benen gaan slapen. Ik ben uiteindelijk met 35+4 bevallen.

5 jaar geleden

afgelopen donderdag kreeg ik dit ook. Broek werd helemaal nat.. tijdens mijn werk. Verloskundige gebeld want het bleef maar lopen. Met spoed naar het ziekenhuis. Uiteindelijk werd daar geconstateerd dat mn vliezen gebroken waren en dat de bevalling zich aandiende. Omdat ik pas 25 weken ben, ben ik direct per ambulance overgebracht naar een academisch ziekenhuis en kreeg ik de eerste wee毛nremmers. Wij zouden ons meisje waarschijnlijk gaan verliezen.. Zeer traumatisch. In het academisch ziekenhuis konden ze niks vinden wat kon duiden op dat ik aan het bevallen zou zijn. Ben toch opgenomen geweest omdat het andere ziekenhuis met al die signalen kwam. Ik ben zo enorm geschrokken en heb iedere keer nachtmerries 馃槥馃槩.