9 Reacties
2 jaar geleden
Op de officiële site over de NIPT staat dat wanneer je een goede NIPT hebt bij minder dan 1 op de 1000 vrouwen er toch sprake is van een van de drie syndromen. Dat is dus echt een kleine kans, maar niet 100% uitgesloten. De kans op een meetonnauwkeurigheid of een andere logische verklaring lijkt me persoonlijk groter. Maar snap je onrust wel. Kan je nog contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog om je vraag te bespreken?
2 jaar geleden
Is het neusbotje “te kort”? Wij hebben dit namelijk ook gehad met ons zoontje. NIPT test was goed en met 20 weken echo kwamen ze erachter dat het neusbotje te kort was. Ook kwam het downsyndroom ter sprake, alleen omdat de NIPT test goed was, waren ze daar niet echt bang voot. Extra echo in het Radboud gehad, waaruit bleek dat mijn zoontje gezond was/is. Schijnbaar heeft de helft van de wereldbevolking geen/te kort neusbotje. Zoals Aziaten, Afrikanen is mij verteld. Wellicht een terugslag ergens in de familie? Dit is bij ons namelijk wel zo! Mijn zoontje heeft een heel mooi neusje waar je niks aan ziet, alleen kun je hem makkelijk indrukken, wat bij mensen met neusbotje niet kan
2 jaar geleden
Reactie op merve42
Ja pff ze heeft nu voor mij een extra echo ingepland en gaf aan dat het gew ...
Ik zou het gewoon even afwachten. Ik weet in welke situatie je nu zit en dat is geen pretje. Wellicht valt het net zoals bij mijn zoontje mee en zet je gewoon een gezond kindje op de wereld!
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Lace
Op de officiële site over de NIPT staat dat wanneer je een goede NIPT hebt ...
Wil je niet ongerust maken maar wij hadden een positieve nipt uitslag: geen afwijkingen. Met 13 weken 1 klompvoetje gezien. Artsen allemaal overtuigd dat het een losstaand verschijnsel was. Toch vruchtwaterpunctie laten doen want wij wilden alles uitsluiten. Bleek trisomie 18 te zijn. Ik was 1 op de 1000 vrouwen die een goede niptuitslag kreeg waarbij het dus niet klopte.
Ik zou doen war je gevoel zegt en bij T21 zijn er vaak meerdere zaken waar je op screent. Niet alleen neusbotje.