22 Reacties

vorig jaar

Ja, het mag bij normaal kortdurend gebruik. Max. 3x per dag en niet langer dan een week. Ik gebruikte het in mijn zwangerschap alleen 's avonds voor het slapen. Soms kan het ook helpen om de boel even goed open te krijgen met xylometazoline en juist dan te spoelen met zout water.

vorig jaar

Ik zou hiervoor eens naar de huisarts bellen. Ik dacht dat het niet mocht. Staat normaal ook in de bijsluiter. Veel beterschap!!

vorig jaar

Reactie op JuKaMi

Ik zou hiervoor eens naar de huisarts bellen. Ik dacht dat het niet mocht. ...
Het advies is onlangs aangepast en mag nu kortdurend gebruikt worden

vorig jaar

Handig om geen medisch advies hier te vragen. Ik zie vaak tegenstrijdige informatie of soms zelf misinformatie of bangmakerij. Zelf gebruik ik het overigens wel 😅 maar vooral om mijn bloedneus sneller te laten stoppen.

vorig jaar

Het makkelijkst is de bijsluiter lezen of het de apotheker vragen. Het mag gewoon, normale dosering

vorig jaar

Ik gebruik btw wel de kinderversie, dat is 0.25 of 0.50 procent. Werkt net zo goed bij mij

vorig jaar

Kijk inderdaad vooral op de website van lareb, daar staat betrouwbare informatie. En verder kan je nog een neusdouche proberen (bijv. de rhinohorn), daarmee spoel je je neus en neusholtes met zout water. Kan geen kwaad en bij mij lucht het enorm op

vorig jaar

ik heb het bij beidde zwangerschappen bijna de volledige 9 maanden gebruikt ivm zwangerschaps rhinitis. Het ‘mag’ officieel niet. Maar ik vond goed kinnen ademen toch ook wel prioriteit.

vorig jaar

Reactie op xxTessa

Ik gebruik btw wel de kinderversie, dat is 0.25 of 0.50 procent. Werkt net ...
Ja die gebruik ik ook

vorig jaar

Ik ben helaas behoorlijk ‘verslaafd’ aan de neusspray. Ik probeer het wel te houden bij alleen voor het slapen. Heb het met mn VK besproken en ze zegt natuurlijk beter van niet en probeer alsnog af te bouwen of evt bij de huisarts naar alternatieven te kijken. Maar ze zegt ook, weet wel dat het heel plaatselijk werkt. Dus ze deed er echt niet heel dramatisch over.

vorig jaar

Ja mag, maximaal een week en liefst zo min mogelijk. Ik probeer het alleen voor de nacht te gebruiken. Ik heb ook zo’n Physiomer neus douche ding gehaald

vorig jaar

Mag gewoon, wel max een week aanhouden (dit is overigens ook wanneer je niet zwanger bent). Ik heb het ook tijdens de zwangerschap gebruikt toen ik grieperig was, ik gebruikte het zelf voor de zekerheid alleen als het écht nodig was dus voor het slapen gaan bijv. Beterschap!

vorig jaar

Zelf gebruikte ik wel alleen de zoutoplossing, toen ik zwanger was van mijn zoontje mocht alleen die. Zoals ik hier lees is het advies aangepast, maar zal gewoon zelf even de bijsluiter lezen. Verder werkt het bij mij om dampo verkoudsheidsbalsem op te smeren, dan kan je ook beter ademen.

vorig jaar

Ikzelf ook helemaal vol en hoofdpijn. Blegh.. zoutoplossing werkt idd niet. Nu kan je die neusspray voor volwassenen gebruiken maar ik gebruik die voor kinderen vanaf 2jr. Zit de helft Minder xylometozoline in en werkt (voor mij prima).

vorig jaar

Gisteren aan de arts gevraagd voor de zekerheid. Ik mag het 3 keer per dag gebruiken voor maximaal 7 dagen. Ben 31 weken zwanger.

vorig jaar

Zelf gebruikte ik wel alleen de zoutoplossing, toen ik zwanger was van mijn ...
Dampo zijn de adviezen dus ook weer over verdeeld 🫣 mij is het afgeraden te gebruiken

vorig jaar

Ik heb het beide zwangerschappen gebruikt. Werd gek van dichte neus. Wel de 0.5 variant

vorig jaar

Reactie op Yikes

Dampo zijn de adviezen dus ook weer over verdeeld 🫣 mij is het afgeraden t ...
En ik mocht het juist weer wel gebruiken, alleen geen groot oppervlak. Ik vind echt dat zulke adviezen gelijk getrokken moeten worden

vorig jaar

Reactie op xxTessa

En ik mocht het juist weer wel gebruiken, alleen geen groot oppervlak. Ik v ...
Ja ik raak er afentoe ook helemaal van in de war😵‍💫 Net als maagzuur remmers. Hier zeggen ze geen omeprazol, en verder krijgt werkelijk iedereen omeprazol voorgeschreven als de rennies/gaviscon etc niet helpen.