7 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, ik heb zelf chronische blaasontsteking met nierstuwingen. Ik ben 29 weken zwanger en loop bij de gynaecoloog. Nierstuwingen voel je vaak in je onderrug, als het een niersteen is dan gaat het met vlagen. Als de niersteen beweegt in je urineleider dan krijg je een koliek aanval. Zelf kan ik gelukkig direct bij het ziekenhuis terecht en geloven ze me na 3 jaar dat ik voel wanneer het niet goed zit😅 ik heb wel eens een vriendin gehad die niet werd gelooft door haar huisarts en zei is naar de huisartsenpost gegaan toen ze pijn had om een andere huisarts te zien. Die heeft haar toen meteen opgenomen na een echo van haar nier gemaakt te hebben.

5 jaar geleden

Hoi hoi, Ik heb dat zelf ook gehad, maar ik was toen al vrij ver in de zwangerschap. Was destijds denk ik al 32 weken. Ik kreeg een echo in het ziekenhuis en daar kwamen ze toen achter. Hun advies was om buscopan in te nemen. Binnen enkele dagen was het toen over. Misschien dat dit kan helpen?

5 jaar geleden

Hoe gaat het nu met je ?

5 jaar geleden

Ja dat heb ik gehad bij mijn eerste zwangerschap. Ging over na een week of 7 van de zwangerschap. Het was een stevige pijn en dan zat ik echt te vloeken en te tieren. Als ik op de wc ging zitten en ging drukken, dan werd het minder. Het is volgens mij gewoon de baarmoeder die groeit. Op een gegeven moment hield het op en heb een gezond kind gekregen. Het is alleen heel vervelend.

5 jaar geleden

Hi, Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap, vanaf week 28 ongeveer. Dit heb ik met paracetamol toen lang vol kunnen houden. Met 38 weken in het ziekenhuis en mijn bevalling is ingeleid met 38,5 week, omdat er kans was of permanente nierschade als ik niet zou bevallen. Nu ben ik 14 weken zwanger van de tweede en begin ik er weer last van te krijgen. Tot nu toe nog korte aanvallen van pijn steken links onderin mijn rug. Precies op dezelfde plek als vorige keer. Ik hoop dat ik het vol ga houden zonder al te veel pijnstilling, maar heb ook al veel verhalen gehoord van vrouwen die in en uit ziekenhuis moeten voor infuus met buscopan. Je hebt deze pijnstilling ook in pillen schijnbaar.

5 jaar geleden

Misschien heb je een blaasontsteking en is die doorgeslagen naar een nierbekkenontsteking? Dat moet zsm behandeld worden als dat zo is en kan echt hartstikke pijnlijk zijn en de kans is groter als je zwanger bent. Als het voelt alsof je dokter je niet serieus neemt zou ik meteen een andere dokter zoeken want dat is echt niet fijn. Sterkte!

5 jaar geleden

Het duurde inderdaad lang voordat ik serieus werd genomen en er werd ook gezegd: door de zwangerschap rekt je baarmoeder uit en dat veroorzaakt die pijn. Nou, had nog nooit van een zwangere vriendin gezien dat ze niet meer wist hoe ze moest staan of lopen dus dat was het echt niet. Heb uiteindelijk de niersteen uitgeplast :) Hoop het niet meer mee te maken