12 Reacties

4 jaar geleden

Klinkt als een blaasontsteking, op naar de huisarts!

4 jaar geleden

Urineweg infectie inderdaad. Tijdens de zwangerschap voelt het (heel irritant!) anders aan. De klachten kunnen zo vaag zijn. Wacht er niet te lang mee.

4 jaar geleden

Oké bedankt voor jullie reacties! Dan bel ik die morgen even. Ik heb er nooit eerder last van gehad dus ik heb geen idee wat ik moet voelen.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad, maar er kwam nooit iets uit de urinetesten en kweekjes. Ik kon wel goed uitplassen als ik mijn buik wat omhoog tilde en naar achter leunde. Baby lag blijkbaar wat ongunstig 😅

4 jaar geleden

Ik zou inderdaad een blaasontsteking uitsluiten, als dit niet zo is kan het ook zijn doordat je baarmoeder groeit en je baby tegen je blaas an ligt dat het een vervelend gevoel geeft dit had ik ook in mijn zwangerschap

4 jaar geleden

Ik had hier heel erg veel last van bij mijn eerste zwangerschap. Het kwam door de de druk van mijn baarmoeder op mijn blaas en de ligging van de baby. Wat heen en weer schommelen op het toilet hielp een beetje en als ik de druk echt niet meer kon uithouden ging ik plassen onder de douche. Nu ben ik 20w zwanger en begin er ook weer last van te krijgen.

4 jaar geleden

Misschien een rare vraag, maar heb je na het plassen ook een “spierpijn” gevoel in je buik? Want ik herken je verhaal namelijk wel een beetje.. maar krijg na het plassen echt een beetje buikpijn haha

4 jaar geleden

Reactie op DWB

Misschien een rare vraag, maar heb je na het plassen ook een “spierpijn” ge ...
Ik herken dit eerder van de blaasontstekingen die ik elke keer heb.. zou zeker even je urine laten checken!

4 jaar geleden

Even je urine laten testen op een blaasontsteking! Bij mij komt er elke keer niks uit de urinekweek, maar ligt de baarmoeder/baby blijkbaar gewoon ongunstig tegen mijn blaas. Het helpt als ik een beetje naar voor en achter beweeg op het toilet of na het plassen even ga staan en dan weer opnieuw ga zitten.

4 jaar geleden

Ik had 2 weken geleden ook het gevoel dat ik niet kon uitplassen. Ik dacht steeds dat ik erg nodig moest, maar eens op het toilet kwam er niet veel. Getest, geen blaasontsteking. Ik kreeg de tip van de vroedvrouw dat ik bij het plassen mijn buik wat moet optillen, op die manier krijgt je blaas wat meer ruimte.

4 jaar geleden

Ik dacht hetzelfde als jullie zeggen, dat m’n baarmoeder op m’n blaas drukt. Maar helaas wel blaasontsteking, de huisarts heeft een kuurtje voorgeschreven & urine staat op kweek.

4 jaar geleden

Reactie op DWB

Misschien een rare vraag, maar heb je na het plassen ook een “spierpijn” ge ...
Nee daar heb ik geen last van. Wel dat m’n baarmoeder een poosje hard is na het plassen.