5 Reacties

5 jaar geleden

Vandaag 22 weken zwanger en slaap ook heel slecht. Veel wakker en onrustig slapen. Ik probeer wel veel te lopen in de avond en met muziek in slaap vallen wil nog wel eens helpen. Ik lees even mee voor tips.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb ook heel slecht geslapen mijn hele zwangerschap lang. En dan zeiden mensen tegen mij 'slaap nog maar goed nu het nog kan!' en dan dacht ik uhu.. 馃檮 ik wil je niet ontmoedigen maar bij mij is het zo gebleven tot de allerlaatste dag. Probeer genoeg rust te nemen, dat is ook al veel waard en het is niet hetzelfde als slapen maar het helpt wel. Als de kleine man hier geen lastige nacht heeft, slaap ik dus serieus momenteel zelfs beter dan toen ik zwanger was 馃き Ik hoop echt voor je dat het betert want ik weet hoe vermoeiend het is 馃拫

5 jaar geleden

Ik heb ook echt enkele weken dramatisch geslapen en dan had ik de meest rare nachtmerries. Morgen ben ik 30 weken en behalve dat ik nu soms oefenweeen heb slaap ik wel weer goed!! Ik heb er zelf voor gekozen om er nooit iets voor in te nemen of een speciale thee te drinken, maar deze zijn natuurlijk altijd een optie.

5 jaar geleden

Herkenbaar! Ik ben altijd al een "moeilijkere slaper" geweest, maar sinds de zwangerschap is het hopeloos. Het begon met het ziek zijn waardoor ik vaak lange nachten op bed zat met een emmer op schoot. Toen die periode eindelijk voorbij was begonnen de hevige dromen (nachtmerries) en vervolgens het slaapwandelen. Ook deze periode zakte maar bleef ik een erg lichte slaper. Ik word overal wakker van en moet erg vaak naar het toilet. Overdag slapen past niet bij me. Ik ben hier te onrustig voor en ook ik herken wat je schrijft over de spanning voor de naderende nacht. Nu ben ik zo goed als 35 weken en raak ik aardig vermoeid. De verloskundige stelde me voor een nacht in het ziekenhuis door te brengen waar ze je een injectie geven zodat je 茅茅n volledige nacht kunt doorslapen. Dit om uitputting te voorkomen. De huisarts kon helaas niets betekenen. Verdere tips die ik kreeg: - zoek een geschikt hoofdkussen - tussen de middag min. 1uur rusten. Luieren op de bank is ook een vorm van rusten. - kamer overdag goed luchten en snachts niet te warm maken, - geen spannende films, boeken ed voor het slapen, - let op wat je eet en drinkt voor het slapen ivm suikers, vocht en cafe茂ne, - evt extra kussens in bed ter ondersteuning van het lichaam, - voor het slapen kort je zorgen uiten naar je partner toe om evt pieker gedachten van je af te zetten, - warm bad voor het slapen Je zou het eens bespreekbaar kunnen maken met de verloskundige. Je bent gelukkig niet de enige waar dit probleem zich voordoet en wellicht kunnen zij je helpen. Succes!

5 jaar geleden

heel herkenbaar! wat bij bij mij erg helpt is de voedingskussen waar ik mee slaap.. die geeft me iedergeval een stabiele ligging in bed waardoornik wel lekker in slaap kom en lig ( buiten al het wakker worden om ) 馃槄