136 Reacties

6 jaar geleden

Hoi Mona, ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee. Wel heeft een naaste vriendin van mij dit meegemaakt (eerst een miskraam en tweede keer bij 20 weken moest zij de zwangerschap afbreken omdat t niet goed zat/niet levensvatbaar was). Zij maakte ook een onzekere tijd door toen bleek dat zij weer zwanger was. Ik mocht haar pas feliciteren als de kleine er daadwerkelijk was. Inmiddels is haar dochter geboren en gaat alles goed. Zij mocht door het verlies van haar eerste kindje vaker een echo ondergaan en dat vond ze echt ontzettend fijn. Daarnaast praatte ze er echt ontzettend veel over, met vrienden en familie. Dat haalde voor haar soms ook wat druk van de ketel. Ze probeerde positief te blijven en rustig aan te doen. Ik hoop voor jullie dat jullie deze keer een zwangerschap tegemoet gaan zonder complicaties en dat jullie een gezond kindje mogen verwelkomen.

6 jaar geleden

Reactie op Happymommy-24

Hoi Mona, ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee. Wel heeft een naaste v ...
Bedankt voor je reactie. Wij krijgen wekelijks een echo en als ik me druk maak mag ik extra komen. Ik heb dat nog niet gedaan probeer de weken uit te zitten. We hebben vanaf de positieve test elke wk een echo gehad. Ons artsen team staat vast. Krijgen geen vreemde artsen meer en er wordt geluisterd naar waar wij behoefte aan hebben. Toch wordt met name ik van links naar rechts gesleurd in mijn hoofd. Wij zullen pas blij zijn als we het veilig in onze armen hebben.

6 jaar geleden

Beste Mona, Ik ben ook een sterren moeder. Bij ons is hij met 26 weken stilgeboren wegens slechte doorbloeding van moederkoek. Ben momenteel ook zwanger nu al 20 weken. Ik kan me zo in leven in hoe je voelt, want ook voor mij is het net zo spannend. Loop soms op mijn teentjes door angst. Leef letterlijk per week, iedere week is mooi meegenomen denk ik iedere keer. Wat mij erg helpt om dit deels door te komen is de gesprekken met mijn psycholoog. Ik heb meerdere malen emdr behandelingen gehad. Dit is erg fijn, je hebt ter plekke meteen veel baat bij. Het helpt je sterker te staan en goed met je emoties om te gaan. Ik ga niet zeggen probeer van te genieten, want dat is het laatste wat je eigenlijk doet weet ik uit ervaring helaas.😔 Strenge controlles zijn erg fijn voor je geruststelling. Deze heb ik ook iedere week. Praat er veel over met je partner en met je dierbaren. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles naar jullie wens verloopt en je kleintje gezond en wel in je armen mag vast houden.❤😘

6 jaar geleden

Reactie op Danoontje

Beste Mona, Ik ben ook een sterren moeder. Bij ons is hij met 26 weken stil ...
Oh wat heftig dat je ook de pech hebt on sterren mama te zijn. Ik loop idd ook bij een psycholoog dit helpt goed. Ik heb sinds kort het boek "altijd een kind te kort" dit is een handboek voor mama's na verlies van een kindje en bij een volgende zwangerschap. Ik heb hier vanavond in zitten lezen en im moet zeggen dat het rust brengt. Vooral die herkenbaarheid en het gevoel gesnapt te worden is fijn. Ik hoop dat jullie over een week of 20 een mooi wondertje vast kunnen houden. 😘

6 jaar geleden

Reactie op Mona34

Oh wat heftig dat je ook de pech hebt on sterren mama te zijn. Ik loop idd ...
Dankjewel lieve Mona,😘 ben al blij als hij 15 weken vol kan houden. Het is zo spannend allemaal! Wat goed ik hoor daar inderdaad heel vaak fijne verhalen over van lotgenoten. Hoop dat je ook wat kunt ontspannen. Neem je tijd en pak je rust, als jij je goed voelt dan komt de rest ook allemaal van zelf. Pas goed oo je zelf en veel sterkte nogmaals met alles!❤❤

6 jaar geleden

Reactie op Danoontje

Dankjewel lieve Mona,😘 ben al blij als hij 15 weken vol kan houden. Het is ...
Dank je wel. Jij ook. Laat me weten als het geboren is. Ik ben zo blij voor andere als ze een gezond kindje hebben ontvangen. Liefs mona

6 jaar geleden

Reactie op Mona34

Dank je wel. Jij ook. Laat me weten als het geboren is. Ik ben zo blij voor ...
Natuurlijk, ach lieverd🥰 hetzelfde heb ik ook! Wordt erg blij om te horen als het goed is gegaan. Laat mij ook weten oke? 😘 Het is jullie van harte gegund🙏 Komt helemaal goed, we gaan er voor💪

6 jaar geleden

Helaas heb ik er ook ervaring mee. Afgelopen juni is onze zoon na een zwangerschap van 38 weken, stilgeboren. Nu zijn we opnieuw zwanger. Nog heel pril, namelijk 8 weken en 4 dagen. Met 6+3 een echo gehad. Daar flikkerde een hartje! Wat waren we opgelucht! Nu kom ik amper de dagen door. Zo ontzettend bang dat het weer stopt. Kindje is zo ontzettend gewenst. Ik probeer vooral te werken, wat te beweging en ontspanning te zoeken. Hoe ga jij hier mee om?

6 jaar geleden

Hier heb ik laatst ook een topic over geopend en hoe erg ik zelf ook worstel met mijn nieuwe zwangerschap. Sterkte voor ons allemaal 🙏🏻

6 jaar geleden

Heyhey hier ook mee gemaakt.. met 39+1 weken 26 juni overleden in me buik en met 39+4 weken geboren. Me zwangerschap was al super zwaar. En voelde met 37 weken al minder leven. Paar keer aan de ctg gezeten wat gewoon goed was en een echo zag er ook gewoon goed uit.. toen op dinsdag klopte zijn hartje nog en woensdag was ie overleden😢😢😢 ik voelde niks al een tijdje en ik dacht het zal wel aan mij liggen komt wel weer goed maar nee hoor💔.. en de bevalling was ook een hel heeft lang geduurd. En me placenta moest er ook uit via de . Ok . Ik zei ik wil noooooooit meer kinderen maar dat veranderde al snel. De wens is nog groter dan ooit.. we wouden de natuur zijn werking laten doen. Maar toen kwamen we 2 maanden later er achter dat er nog een restje placenta achter gebleven was. Dus weer een ingreep gehad. En vrijwel daarna zijn we blijkbaar zwanger geraakt.. we dachten 6 weken te zijn toen we voor de echo kwamen maar waren al over de 9 weken (opluchting zeg) .. nu 11 weken en overmorgen de termijn echo maar ik ben dooooooodsbang dat ik nooit een gezond of levend kindje ter wereld kan brengen. Of dat van de nipt test een verkeerd uitslag komt .. ik probeer echt positief te zijn maar het is zoooooo moeilijk . Ik probeer er zoveel mogelijk over te praten soms helpt het maar meestal maar even.. we lopen ook bij een maatschappelijkwerker hopelijk helpt dat een beetje. En met de intake kijken of we een plan kunnen maken.. En ik lees het boek. Altijd een kind te kort. Vind wel fijn om te lezen dat de gedachtes die ik heb normaal zijn dat ik niet de enige ben die zo denkt. En ik wil zoveel mogelijk blijven lezen over dingen met betrekking tot stilgeboren kinderen en zwangerschappen erna en mensen hun ervaringen.. Succes iedereen en sterkte❤

6 jaar geleden

Reactie op Cisca

Helaas heb ik er ook ervaring mee. Afgelopen juni is onze zoon na een zwang ...
Wat heftig hoeveelste van juni ? Onze zoon ook.. 26 juni en ik was 39 weken.. ook weer zwanger nu 11 weken. Wat een heftige periode he en dan zo snel zwanger.. zo dubbel allemaal en zo'n rollercoaster ook kwa hormonen en lichamelijk enz.. omdat het gewoon een voldragen zwangerschap is geweest. Hoe gaat het nu met jullie ? Veel liefs 💖

6 jaar geleden

Reactie op Danoontje

Beste Mona, Ik ben ook een sterren moeder. Bij ons is hij met 26 weken stil ...
Ik heb ook het boek altijd een kind te kort. Wel fijn indd de erkenning. En fijn dat je al op de 20 weken zit.. heeel veel sterkte en succes💖 hoop dat dit keer alles goed komt🍀

6 jaar geleden

Reactie op Regenboogje

Ik heb ook het boek altijd een kind te kort. Wel fijn indd de erkenning. En ...
Dankjewel lieve Regenboog❤, het is een hel voor mij! Ben pas weer achter gekomen met 20 weken echo dat 1 van de aders wat langs mijn liezen loopt wat aan de verhoogde kant zit. Ondanks het slikken van ascal dat dit heeft kunnen gebeuren, ik kan het niet bevatten. Ik hoop oprecht om 14 weekjes nog vol te houden en daarna wil ik heel snel ingeleid worden. Mijn hart kan het echt niet meer aan nogmaals de bodem van verdriet mee te maken😭 Jeetje wat heftig jou verhaal, ik heb zo met je te doen en leef met je mee. Ik herken alle gevoelens die je beschrijft. Het is erg lastig om weer vertrouwen te krijgen in je zelf. Ik heb ook 0 vertrouwen in mezelf voordal iedere keer door een slechte moederkoek. Ben er helemaal klaar mee, het is net dat onze wens groot is anders was ik nooit deze achtbaan ingegaan. Heb je ook gesprekken met een therapeut eventueel of dat niet? Ik heb dat namelijk wel en het helpt echt heel erg goed bij mij. Het is jullie allemaal van harte gegund.🙏❤ Hoop oprecht dat we ooit een topic kunnen maken waarin we onze vreugde net zo met elkaar kunnen delen😔 Veel sterkte!!🌹🌹

6 jaar geleden

Jeetje dames, wat een heftige verhalen. En wat zullen jullie gevoelens tegenstrijdig zijn idd. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik reageer omdat ik jullie graag een hart onder de riem wil steken. Wat een respect voor jullie. Ik ga heel hard hopen en duimen voor jullie. Dat jullie over een tijdje allemaal mogen stralen van geluk met jullie prachtige kindjes. Kop op!

6 jaar geleden

Reactie op Danoontje

Dankjewel lieve Mona,😘 ben al blij als hij 15 weken vol kan houden. Het is ...
Dank je wel. Begin gerustgestelder te worden. Vanmorgen weer echo gehad. Maandag 12 wk en dan door naar de 20. Kleine stapjes vooruit. Maar vanmorgen het hartje gehoord en het beweegt al dus dat stemt me positief. Liefs mona

6 jaar geleden

Reactie op Mona34

Dank je wel. Begin gerustgestelder te worden. Vanmorgen weer echo gehad. M ...
Wat super goed nieuws Mona, ik ben erg blij om dit te horen. Nu op naar de 20 weken en de weken daarna. Hopelijk gaat alles naar je wens. Ik heb morgen gesprek met gyn over mijn moederkoek en de ader wat beetje verkrampt zit. Ben ook erg benieuwd of ik deze zwangerschap geheel kan dragen of volhouden. Vertrouwen zit er 0% in, wat tot nu toe wel gerustellend is dat hij wel goed doet. Goed van je te horen, laat me weten hoe het verder gaat oke? Rustig aan 😘❤

6 jaar geleden

Reactie op Cisca

Helaas heb ik er ook ervaring mee. Afgelopen juni is onze zoon na een zwang ...
Nog gecondoleerd,ook nog zo vers. Ook gefeliciteerd met dit prille geluk! Het is een achtbaan maar ik krijg gelukkig op mijn verzoek wekelijks een echo. Nu zou er 2 wk tussen gaan zitten maar ik heb vanmorgen aangegeven dat ik dat niet ga redden dus ze hebben een extra echo gepland. Ik heb een vast artsen team en die luisteren gelukkig heel goed naar wat wij willen en hoe ik me voel. Ze komen zelf met oplossingen on het voor mij makkelijker te maken. Ik moet zeggen dat ik deze wk wat meer rust heb gekregen. Het gevoel dat ik bij onze zoon had,dat het slecht zou aflopen heb ik nu niet m ik heb het toen al die tijd gevoeld alleen niks gezegd. Nu hebben wij artsen die ons goed kennen en door hun doorvragen vertel ik nu wel wat ik denk en voel. Daardoor kunnen ze me goed helpen. Sterkte meisje. Het is heftig een verlies en weer snel zwanger. Bedenk dat dit wondertje niet dood hoeft te gaan. Dat er meer levende dan dode kindjes geboren worden (thank god). Mssn helpt dat mee. Liefs Mona

6 jaar geleden

Reactie op Regenboogje

Heyhey hier ook mee gemaakt.. met 39+1 weken 26 juni overleden in me buik e ...
Och meisje wat heftig allemaal. Gecondoleerd maar toch ook gefeliciteerd. Ik snap dat je waarschijnlijk net als ons, voorzichtig blij bent. Heel herkenbaar dat je erg vast houd aan je sterren kindje en alles daarover wil lezen. Bij mij is deze wk de knop vanzelf omgegaan dat dit kindje er ook mag zijn en welkom is. Ik heb ruimte gemaakt door dingen weg te gooien (lees,alle medicatie dozen van 3,5jaar behandelingen). Daarmee is er ruimte in me hoofd gekomen voor dit kindje. Er worden meer levende dan dode kindjes geboren en het is nu eenmaal zo dat na verlies dat moedergevoel gesterkt wordt. Die wens is er en zal er blijven tot je kan zorgen voor een baby. Probeer de negatieve gevoelens om te draaien. Ik heb deze wk een knuffeltje gekocht. Dit kindje verdiend dat ook. Daarmee wordt dit kindje al meer echt. En we hebben het al aan heel veel mensen verteld waardoor we openlijk kunnen praten over dit wonder maar ook over bet dubbele gevoel die er soms is. Gisteren had ik een dip dag,die neem ik gewoon want ook die moet je aan gaan zodat je weer verder kan. Sterkte meisie

6 jaar geleden

Reactie op Danoontje

Wat super goed nieuws Mona, ik ben erg blij om dit te horen. Nu op naar de ...
Spannend meis. Slik je ascal? Ik moet vanaf 12 wk aacal slikken voor betere doorbloeding van de placenta omdat bij ik mijn oudste zwangerschapsvergiftiging had. Ik duim dat alles goed gaat maar laten we positief proberen te zijn. En ik denk niet dat ze je tot laatst laten lopen. Als het niet gaat dan helpen ze je gewoon. Liefs Mona

6 jaar geleden

Reactie op Mona34

Spannend meis. Slik je ascal? Ik moet vanaf 12 wk aacal slikken voor bete ...
Ja ik slik vanaf week 7 al ascal eigenlijk, drm ben ik zo verbaasd dat er weer. Als hij maar 14 of 15 weken volhoud ik laat het meteen uithalen😖 klink nu beetje gestoord misschien, maar kan echt anders niet verdragen. Schijnt dat je aders hebt onder je lies en een daarvan is dus minder goed. Ze zeggen het kan ook prima gaan zonder complicaties, maar kom dat maar geloven na zo'n geschiedenis die ik heb. Hoe voel jij je nu? Wel fijn dat je ascal gaat slikken voor de zekerheid. Hoop echt dat we hier allemaal goed uit mogen komen❤