18 Reacties

2 jaar geleden

Dat duurde helaas zo'n 4 weken

2 jaar geleden

Denk wel een week of 2-3 maar wat echt hielp was iets van een (voedings)kussen of knuffeltje onder/tegen m’n buik om wat van de zwaarte/druk weg te nemen.

2 jaar geleden

Denk wel een week of 2-3 maar wat echt hielp was iets van een (voedings)kus ...
Ja deed ik ook. En helaas duurde het weken... Brrrr

2 jaar geleden

Ik kon dit na 2 weken ofzo. Wel met pijn maar als ik eenmaal lag was het goed

2 jaar geleden

Week of 4 dat het weer wat comfortabel was

2 jaar geleden

Reactie op Inge_92

Ik kon dit na 2 weken ofzo. Wel met pijn maar als ik eenmaal lag was het go ...
Bij mij ook na iets van 2 weken

2 jaar geleden

In de kraamweek werd ik alweer op mijn zij wakker

2 jaar geleden

Ik ben maandag bevallen via een geplande keizersnede, maar kan sinds 2 dagen alweer soort van op mn zij liggen.

2 jaar geleden

Denk wel een week of 2-3 maar wat echt hielp was iets van een (voedings)kus ...
Moet er wel trouwens bij vertellen dat het na een spoedkeizersnede was die volgde op 16u weeën dus wie weet en hopelijk gaat dat (en herstel sowieso) bij een geplande keizersnede wat sneller.

2 jaar geleden

Na 4 dagen lag ik weer op m’n zij/buik 🙈 herstel ging bij mij wel heel voorspoedig en nauwelijks last gehad.

2 jaar geleden

Ik slaap enkel op mijn zij, dus met heel veel pijn en moeite en een lange nacht (12 spoedkeizersnede, uren later konden we pas gaan slapen) meteen op mijn zij...

2 jaar geleden

Moet er wel trouwens bij vertellen dat het na een spoedkeizersnede was die ...
Dat klinkt als mijn situatie, ben vorige week bevallen met een spoedkeizersnede na een bevalling van 15 uur. Dit is dag 8, en als ik op mijn zij draai heb ik het gevoel dat mijn wond uitscheurt of dat er van alles in mijn buik verschuift 🤕

2 jaar geleden

Reactie op CinA

Dat klinkt als mijn situatie, ben vorige week bevallen met een spoedkeizers ...
Zit wel verschil in hoor! In mijn geval tenminste, bij mijn zoontje een spoedkeizersnede (na 40 uur) en het duurde echt wel een week voordat ik überhaupt uit bed kon en zeker nog 3 weken echt pijn/last gehad van de wond. Nu een geplande keizersnede en na 4-5 dagen was de pijn zo goed als weg, geen pijnstillers oid meer nodig gehad na 3 dagen. Nu zit ik op dat 10 na de keizersnede en eigenlijk alleen nog last als ik rare bewegingen maak, zwaar til of te lang loop/sta, maar ook goed te relativeren.

2 jaar geleden

Afgelopen donderdag een geplande keizersnede gehad, 's nachts lag ik alweer op mijn zij. Ik moet er wel bijzeggen dat ik dat deed met behulp van de papegaai, op mijn rug liggen ook pijnlijk was en ik gemotiveerd werd door een baby naast me.

2 jaar geleden

Dezelfde nacht nog. Voelde het wel maar op mijn rug ook. En een kussen tussen mijn benen hielp mij ook.

2 jaar geleden

Ik sliep diezelfde avond alweer op mijn zij, wel met een kussen er onder

2 jaar geleden

Bij mij heeft mijn buurvrouw na 3 nachten geholpen. Zij heeft jaren in het ziekenhuis op de kraamafdeling gewerkt. Ik sliep de eerste drie nachten niet (half rechtop slapen lukte me gewoon niet) en ze heeft me volledig ondersteund door kussentjes en rolletjes neergelegd op mijn zij. Is ook een kwestie van durven zei ze en voorzichtig jezelf (laten) installeren, maar ik heb heerlijk geslapen! - handdoek in de lengte strak oprollen en gebruiken ter ondersteuning van je buik/bekken - voedingskussen tussen je benen en zeg maar vastpakken - in je rug een stevig kussen laten duwen door je partner, zodat je echt helemaal ingepakt ligt Als het goed voelt kun je het proberen!

2 jaar geleden

Moet er wel trouwens bij vertellen dat het na een spoedkeizersnede was die ...
Het herstel van een ongeplande / spoedkeidersnede duurt inderdaad langer omdat je voorafgaand ‘gewoon’ alles doormaakt van een vaginale bevalling, op de persweeen etc na.. ik heb een week in het ziekenhuis gelegen ivm een inleiding met weeenopwekkers, vliezen doorgebroken etc. Maar helaas bleek mijn bekken te smal. Ik was doodop toen ze tot de conclusie kwamen dat ik een keizersnede nodig had.. Het gevoel wat jij beschrijft herken ik, ik heb echt lang nodig gehad voordat ik op mijn zij kon liggen.. ik denk dat ik na een week pas weer wat meer durfde te bewegen.