33 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Mlis
Ja hoor, was 40+3 weken zwanger en had nergens last van. 's nachts werd ik ...
Fijn om te horen! ☺️
4 jaar geleden
Ik heb tot 5 cm geen weeën gehad. Pas toen ze mijn vliezen braken kreeg ik weeën. Verder geen voortekenen
4 jaar geleden
Bevallen op 40+3 zonder voortekenen. Werd wakker van weeën en 5u later is onze dochter geboren 😄
4 jaar geleden
Goed om even te horen dat het dus gewoon nog spontaan kan gebeuren! 🙏🏼 Dat geeft de burger moed haha
4 jaar geleden
Hier ook spontaan begonnen. De vliezen braken, 2 uur later begonnen de weeën en weer 5 uur later was de kleine er.
Succes met de laatste loodjes en vooral het wachten 😉
4 jaar geleden
Ik heb nog nooit slijmprop verloren of diarree gehad etc. Ik had wat menstruatie pijntjes thats it. Alleen mijn tweede hebben ze me met rust gelaten ( geen opwekkers, daar zijn ze dol op hier in turkije zodat ze sneller naar huis kunnen🥴🥴) ik had tot 7 cm absoluut geen ondragelijke pijn ik liep lekker rond.. Wat daarna is gebeurd kan ik dus niet meer herinneren ik dacht dat ze me aan de opwekkers hadden gezet maar nu kan het toch zijn dat ik hevige weeen kreeg door water dat ze hadden gebroken. Ze was er in 3 u 20 min.
4 jaar geleden
Reactie op Mlis
Ja hoor, was 40+3 weken zwanger en had nergens last van. 's nachts werd ik ...
Bij mij precies hetzelfde, alleen uiteindelijk bevallen met 40+5 (1u ‘s nachts).
4 jaar geleden
Ja ik ben uiteindelijk met 41+4 spontaan bevallen. Afspraak bij ziekenhuis voor evt inleiding stond al gepland, maar was gelukkig niet nodig
4 jaar geleden
Hier ook spontaan begonnen. De vliezen braken, 2 uur later begonnen de weeë ...
Dankjewel! Het wachten is idd vreselijk 😭😂
4 jaar geleden
Hier ook zonder voortekenen spontaan bevallen met 41+4. 15 minuten voordat ik de auto instapte om naar ziekenhuis te rijden waar ze zouden gaan starten met inleiden d.m.v. plaatsen van ballon katheder verloor ik de slijmprop en op weg naar ziekenhuis begonnen de weeën. Dezelfde avond ben ik nog natuurlijk bevallen. Dit was mijn 2e bevalling. Bij eerste ben ik wel ingeleid en inderdaad; de natuurlijke bevalling heb ik wel als prettiger ervaren. Maar ook op eerste bevalling kijk ik uiteindelijk goed terug. Belangrijk is om als je uiteindelijk toch ingeleid wordt je je zo goed als mogelijk probeert te ontspannen en eraan over te geven (net als bij een natuurlijke bevalling). Succes in ieder geval!!
4 jaar geleden
Ja bij 40+3. Ik kon echt niet meer wachten en was het zo zat. Die ochtend was de verloskundige nog langs geweest om te kijken of ze kon strippen, maar ze zei dat de baarmoedermond echt nog niet rijp was.
Toen voor het eerst in me verlof echt de hele dag in bed gelegen. In bad geweest en gewoon niks doen. Is echt niks voor mij, maar was heerlijk. Die avond om 23uur begon het en paar uur later was hij er 💙
4 jaar geleden
Nog-niet-bevallen-groentje speaking: Ik zou eerlijk gezegd niet teveel aandacht besteden aan het feit dat je ‘overtijd’ bent. Een zwangerschap duurt ongeveer 40 weken en als dat 3 dagen langer is, is dat ineens overtijd, terwijl als je bevallen was met 39+4 dat niet als ‘vroeg’ wordt gezien. Probeer vooral je ontspanning vast te houden en vertrouwen te hebben in je lijf en baby. Ik snap zeker dat je een inleiding niet ziet zitten, probeer daar dan ook nog even niet aan te denken, je hebt nog tijd zat :)
4 jaar geleden
Reactie op happy96
Nog-niet-bevallen-groentje speaking: Ik zou eerlijk gezegd niet teveel aand ...
Nee klopt ik weet ook dat de meeste eerste baby’s zo’n 5 dagen later komen dan de uitgerekende datum. Alleen je leeft zo erg toe naar een datum dat elke dag langer echt zolang duurt voor je gevoel 🥺 En aangezien ik veel verhalen lees over symptomen voorafgaand aan de bevalling was ik gewoon benieuwd of er vrouwen waren die idd “overtijd” waren en waarbij de bevalling spontaan is begonnen en dat is gelukkig zo! Dat geeft me weer even wat meer rust en vertrouwen want ik werd idd even gek van mezelf haha. ☺️