65 Reacties
één maand geleden
Ach mama je bent niet aan het falen. We herkennen het helemaal zat zijn allemaal wel denk ik. Het is gewoon heel erg zwaar! Ik weet niet of het je eerste kindje is maar meeste eerste kindjes komen ook pas tussen week 40 en 41 weken. Strippen is zeker ook niet falen. Strippen werkt ook niet tenzij je lichaam er klaar voor is. Er tegen op zien of je niet, fijn voelt het niet maar zeer doen vond ik het nou ook weer niet doen.
Bij mijn dochter heb ik de laatste 2 weken voor de bevalling nooit meer voorweeën gehad en de beruchte slijmprop heb ik ook nooit gezien dus dat zegt niet altijd zoveel. Hou nog even vol. Die laatste dagen voelen zo erg lang maar je kleintje zal er snel zijn. Heel veel success met de laatste lootjes en met je bevalling! ❤️
één maand geleden
Je bent écht niet aan het falen. Jeetje wat rekenen wij vrouwen onszelf niet allemaal aan zeg!
Mijn gynaecoloog vertelde dat sommige vrouwen nou eenmaal een langere “draagtijd” hebben. Wij mensen hebben er een label opgeplakt en 40 weken als een soort gemiddeld uitgangspunt genomen. Maar als je daar overheen gaat of juist weken daarvoor bevalt, faal je niet! Elke vrouw doet het anders.
Vroeger bevielen vrouwen soms met 43 of 44 weken! Maar tegenwoordig vinden we dat hoog risico. En dat klopt ook wel enigszins want risico’s nemen iets toe.
Ik ben met 42 weken ingeleid. Dit wilde ik zelf, ik had mogen wachten van mijn verloskundige.
Dat is geen falen :) dat is gewoon een keuze maken. In mijn familie bevallen alle vrouwen “laat”. Dat zit gewoon in onze genen. Het fijne is dat je baby nog meer af is en wat minder kwetsbaar.
Dus focus je daarop: jouw kindje ontwikkeld nog lekker door in jouw veilige buik.
En bereid je voor op scenario’s. Mocht je ingeleid worden, hoe wil je dan dat dit gebeurd? Want ook dan heb je gewoon keuzes :) mijn tweede inleiding was een droom bevalling.
één maand geleden
Neem jezelf absoluut niets kwalijk! Het komt zoals het komt, maar dat is heel moeilijk om nu te bedenken met al die hormonen.
Ik ben 2 weken overtijd gegaan en vooral na het strippen (bij mij gebeurde nog steeds niks) heb ik elke dag alleen maar kunnen huilen. Heb alles op whatsapp uitgezet qua vinkjes en laatst gezien, want werd helemaal knettergek toen van alle berichtjes. (Die natuurlijk superlief bedoeld zijn, maarja die vreselijke hormonen hé).
Verder ging ik af en toe nog wel eventjes de deur uit (met partner), want van alleen binnen zitten wordt je ook niet beter.
Uiteindelijk ging bij mij niks vanzelf en is het na inleiding een keizersnede geworden. Voelde op dat moment ook als falen, maar nu die kleine hier vrolijk rondkruipt en de hormonen gezakt zijn, kan het ik allemaal wel relativeren.
Geef je emoties de ruimte, praat erover en probeer wat afleiding te zoeken.
Heel veel succes met de laatste loodjes, je kan bijna je kindje gaan ontmoeten🌹
één maand geleden
Dat is natuurlijk totaal geen falen. Een voldragen zwangerschap mag gewoon tot 42 weken duren!
Ik zelf heb doorgelopen tot 41+4, toen wel ingeleid omdat ik grwoon geen risico wilde lopen (terwijl alles nog goed was hoor).
Ik had wel dat ik na de 40 weken wel echt in de wachtstand stond, daarvoor helmaal niet en deed nog echt alles en genoot ontzettend van het zwanger zijn.
Na de 40 weken kon ik er iets minder van genieten, omdat ik toen toch een beetje aan huis gekluisterd zat en alles was klaar. Toen duurde de dagen wel wat lang...
Ik heb het verder nooit gezien als falen, zo voelde dat absoluut niet voor mij.
Maar op een gegeven moment vond ik het spannend worden, ook al mag je gewoon tot 42 weken doorlopen. Daarom besloten voor een inleiding te gaan (na 1x strippen) en ik kijk er helemaal goed op terug!
één maand geleden
Lieve mama, er zijn al heel veel lieve woorden geschreven en daar sluit ik mij helemaal bij aan.
Jouw lijf kan dit. Jouw kindje bepaalt zelf wanneer het zijn of haar tijd is. Je mag hierop vertrouwen. Zolang de conditie van jou en de baby nog goed is, hoef je in de regel je lijf niet te helpen. Je lichaam regelt dit zelf. Wat je zelf wel kan doen is zorgen voor ontspanning. Want een lijf wat gestrest is, gaat niet baren. Dat is een mooi overlevingsmechanisme van de natuur. Ga stukjes wandelen, geniet van de herfst zon, zoek afleiding. Succes met de laatste loodjes 🍀
één maand geleden
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap bevallen met 37 weken en heb een heel ander perspectief:
Wát een power! Hoe geweldig dat jij je kindje al deze tijd alles kan geven wat het nodig heeft.
Ik snap dat je je kleine graag wil zien maar ik vind het juist het tegenovergestelde van falen wat jij nu kan. 🍀
één maand geleden
Falen is het absoluut niet, maar ik begrijp de teleurstelling in je lijf. Dit had ik toen bij mijn eerste zwangerschap mijn vliezen spontaan braken bij 34 weken. Ik was zo teleurgesteld in mijn lijf, want in mijn ogen hoorde het niet zo te gaan.
Hoe dan ook gaat je kindje geboren worden. Ik geloof wel dat het gebeurt wanneer het moe gebeuren. Probeer rust te houden in je hoofd en je lijf. Visualiseer dat je er klaar voor bent om je kindje te verwelkomen. Heb vertrouwen dat jullie dit samen gaan doen.
Misschien gaat het wel langzaam beginnen nu. Ik had nu, bij mijn 2e zwangerschap, 2 dagen voor mijn bevalling ook ineens pijn in mijn onderrug en voelde me heel oncomfortabel. Ik hoop dat het voor jou ook een voorteken is.
één maand geleden
Je faalt zeker niet! Probeer het zo te zien, jouw baby heeft het zo goed in jouw buik, hij zit daar nog prima!
41 weken zwanger is gewoon echt zwaar, en ik snap dat je er enorm aan toe bent om je kindje te ontmoeten.
Probeer wat te ontspannen, misschien wat wandelen als dat nog gaat,lekker warm douchen, een leuke film kijken op de bank.
Jouw baby komt wel, je doet het supergoed!
één maand geleden
Hoezo falen? Ik snap hem niet. Je bent toch nog geen 42 weken? Je kindje heeft het nog lekker en fijn bij jou in de buik. Dat is geen falen. Dinsdag ben je pas 41 weken. Met 42 weken is er pas een inleiding. Geef het de tijd. En zoek eens op tepelstimulatie om de bevalling op te wekken
één maand geleden
Lieve meid, een uitgerekende datum is niet een streefdatum hoor? Het is niet dat je baby te gaar wordt als hij wat langer in je oventje blijft zitten, het is juist een teken dat je baby nog niet af is. Jouw baby bepaalt wanneer hij geboren wordt en jouw lijf faciliteert dit alleen maar.
Misschien is het interessant om je eens te verdiepen in hoe de uitgerekende datum destijds tot stand is gekomen, dan zie je ook dat het echt maar een wilde gok is. Je kan beter spreken van een uitgerekende periode (tussen de 37 en 42 weken). Passeren die 42 weken, dán ben je pas overtijd.
De laatste weken zijn gewoon pittig, zowel mentaal als fysiek. Maar dat hoort er wel gewoon een beetje bij. Je bent nu dus 40+5 zwanger, het is echt super ultra normaal dat je kindje dan nog niet geboren is hoor.
Sterkte met de laatste loodjes, you can do it! 💪🏻
één maand geleden
Je faalt zeker niet. Veel (eerste) kindjes worden na de 40 weken geboren. Is alleen maar een teken dat je baby het nog goed heeft daar binnen.
Strippen is ook niks ergs aan. Klein beetje vervelend, zie het als de natuur een handje op weg helpen. Bij mijn eerste ook met 41 weken gestript en 24u later ben ik bevallen.
Succes met de laatste lootjes.
één maand geleden
Het is geen falen. Maar juist een teken dat alles nog goed werkt en de baby geen noodzaak voelt om al te komen.
De meeste baby's komen tussen 40 en 41 weken. De kans is groot dat het nog spontaan begint voor je 41 weken bent.
Ik ben 4x bevallen waarvan 3x met 41.1 en 1x 40.6 weken.
één maand geleden
Goed dat je je gevoel uitspreekt en erkent. Alleen is 41 weken heel normaal! Ikzelf ben ingeleid met 41+5 omdat strippen niet lukte (alles zat nog potdicht) en het leek er niet op dat de kleine in enkele dagen zou komen. Hoewel ik het wel jammer vind dat mijn lichaam het niet zelf heeft gedaan, zie ik het maar zo dat mijn lichaam nog een te lekker huisje was voor mijn dochter.
Er kunnen echt honderden redenen zijn waarom een bevalling (nog) niet uit zichzelf start en veel kan je lichaam echt niks aan doen. Het is oké als je wat hulp kan krijgen en voor je het weet verlang je terug naar de rustige dagen voordat je een baby'tje had (geloof me, ik was die wachtweken ook echt goed zat, maar achteraf gezien had ik er toch meer van willen nemen 😅)
25 dagen geleden
Maar je kindje heeft het zo te lezen gewoon heel goed in je buik. Hoe kan je dat als falen zien 😊 ik las dat slechts 5% van alles vrouwen bevalt op de uitgerekende datum. Als ik kijk hoe die van mij werd bepaald is het echt een pure gok op een slordige meting. Je kindje komt wanneer die er zelf klaar voor is en soms helpen ze er een handje bij als je kindje het te leuk vindt in je buik. Komt goed, voor je het weet zit je lekker te knuffelen ❤