65 Reacties
één maand geleden
Ben zelf bevallen bij 42+1 en 41+1 en de kindjes waren kerngezond. Ze hadden het nog gezellig knus daar binnen denk ik!
één maand geleden
Dit is absoluut geen falen. Bij een 1e zwangerschap komen de meeste baby's iets na de uitgerekende datum. De baby is er nog niet klaar voor en zit nog goed in jouw buik!
Bij mijn 1e bevallen met precies 41 weken, de dag waarop ik gestript zou worden maar een aantal uur ervoor is ze uit zichzelf gekomen met een fijne en snelle bevalling. Zei en mijn lichaam waren er klaar voor.
Dinsdag ben ik 40 weken en verwacht ergens tussen de 40 en 41 weken te bevallen van nummer 2, ondanks dat ik hoopte op een bevalling bij 39 weken.
één maand geleden
Er is niet iets zoals overtijd zijn met 40+5 weken he.. net zoals mijn zoontje met 39+1 niet te vroeg is geboren. Hierboven omschreef iemand het mooi, vanaf 37 tot 42 weken is de uitgerekende periode. Pin je niet te veel vast op die datum, je kindje komt als hij/zij er klaar voor is! Al lijkt me het wachten super moeilijk hoor, heb dat dus zelf niet echt ervaren. Maar verwijt jezelf en je lijf vooral niks, die is nog hard bezig met jou babytje een veilig thuis geven ♥️.
één maand geleden
Lieve mama,
Dit is toch helemaal niet erg.
Mijn twee zoontjes zijn allebei geboren precies op de dag 41 weken wel ook met behulp van strippen.
Ik heb me daar nog geen enkele keer zorgen over gemaakt.
Het komt goed 🍀🥰
één maand geleden
Hier twee kindjes bij a 42 weken gedragen. Je lijf is gewoon heel goed in zwanger zijn :) haha. Ik ken het gevoel, maar het gaf mij vertrouwen dat ze lekker aan het groeien waren. Onze verloskundige zei ook altijd dat de meeste baby's gemiddeld met 40+5 geboren worden en er dus ook echt nog heel wat baby's na de 40+5 kwamen :) een ding is zeker, het duurt niet lang meer! Heb vertrouwen
één maand geleden
Blijkbaar zit je kindje zo lekker dat 'ie geen haast heeft 🥰 Dat is toch allesbehalve falen? Mijn meisje kwam op exact 41 weken (na strippen, anders was ze wellicht nog even blijven zitten?). Ik moet zeggen dat ik destijds erg ongeduldig ben geweest, maar ik heb het nooit gezien als falen. 40 weken/de uitgerekende datum is slechts een richtlijn hè, niet vergeten. Eigenlijk zou er gesproken moeten worden van een uitgerekende periode tussen 37 en (ongeveer) 42 weken. Succes nog even! 💕
25 dagen geleden
Dan zou ik 3 keer gefaald hebben 😅 ze zitten gewoon veelste lekker daarbinnen. En inderdaad wat de rest ook zegt het is maar een berekening. Maaar ik snap zeker dat je je kindje graag zou willen gaan ontmoeten en dat het niet zo lekker meer zit. Veel succes nog en straks lekker genieten als de baby er is 😊🤩
24 dagen geleden
Hier 40 weken zwanger van de tweede. Bij mijn eerste begon de bevalling met precies 39 weken. Ik zou het inderdaad zeker niet als falen zien, wat andere dames al zeggen: de kleine zit gewoon nog lekker in je buik. Ik snap wel je frustraties hoor. Mijn lichaam is ook echt wel op, veel pijntjes, slecht slapen. Voel me dan ook schuldig naar mn oudste. Nog eventjes volhouden! 💪🏼💛
24 dagen geleden
Het is zeker geen falen maar ik begrijp de enorme onrust in deze periode. Ik zit nu op 41+3 van de eerste en ik heb nog nul ontsluiting of krampen. Blijkbaar hebben onze babies het gewoon heel fijn! Lang kan het in ieder geval niet meer duren. Af en toe een stukje lopen buiten, beetje tekenen, kleine dingen in huis doen voor de afleiding en mijn dagen zijn zo weer om. Nog even volhouden ♥️
24 dagen geleden
Mijn kindje kwam met 41+5 en ik hoorde toen alleen verhalen van inleiden en dat ze nu wel snel moest komen. Alle checks waren nog goed. Na de geboorte hoorde ik alleen maar positieve verhalen over de langere termijn! Zo had ze wat meer reserves en waren de reflexen heel goed. Dat had ik voor de bevalling ook wel willen horen! Dus als het je lukt: probeer te vertouwen dat het goed komt! Je kindje komt echt wel en langer in je buik is vaak alleen maar goed! 💪
24 dagen geleden
Ik ben met 41+3 bevallen na 2e keer strippen, zonder voortekenen. Hou vol, het kan nu niet lang meer duren en falen is het zeker niet, juist mooi dat je lichaam in staat is zo lang je kindje te dragen, al snap ik ook goed dat je het wachten zat bent! Succes met je bevalling !
24 dagen geleden
Reactie op 71124
Ben ik de enige die dan denkt/hoopt dat ze dan niet te groot worden ivm de ...
Mijne waren niet te groot, vanaf 39/40 weken groeien ze niet zoveel meer
24 dagen geleden
Zo herkenbaar! Die laatste loodjes zijn echt zwaar, zeker na de 41 weken.
Mij hielp het heel erg geboorte affirmaties te luisteren. Gewoon op Spotify. Is een beetje zweverig, maar gewoon lekker op hebben staan terwijl je iets doet zoals tekenen. Vooral de zin "jouw kindje komt wanneer het er klaar voor is" hielp heel erg, zeker als je dat steeds weer hoort.
Daarnaast is het gewoon heel chill in je buik he. Soort tropisch zwemparadijs met de ultieme all inclusive: ademen en eten wordt voor je gedaan😉
Succes! Komt goed! Luister naar je gevoel over wat je wanneer wil. 🍀💪
24 dagen geleden
Je kindje heeft het juist (te) goed bij jou! Hij komt echt wanneer hij/zij er klaar voor is! Dat strippen vond ik niet fijn maar het was niet pijnlijk ofzo dus zou me daar echt niet druk om maken. En het kan ieder moment bij mij waren er al anderhalve week voorweeen maar verder ook geen voortekenen. Maar wachten duurt lang! Sterkte! Je kunt die eventuele paar extra dagen dan ook nog wel aan ook al voelt het van niet ( ik was ook pas bij 41+2 aan de beurt dus ik weet hoe het voelt! )
23 dagen geleden
Reactie op 71124
Verloskundige heeft het wel gehad over strippen bij de volgende afspraak. I ...
Bij mijn eerste ben ik ook gestript maar dit hielp niet. Uiteindelijk hebben ze de weeën opgewekt. Ik vond zelf het strippen niet echt erg. Daarna wel wat bloed verlies gehad door het strippen maar dit was haast niets.