65 Reacties
17 dagen geleden
Reactie op Anne0961
Ik begrijp je vraag over nog even wachten. Ergens zou ik dat willen maar o ...
Aah ok! Gelukkig dat je niet perse op ziet tegen het inleiden in ieder geval. Inderdaad ga je snel je kleintje ontmoeten, hoe dan ook 🥰🥹
Vaak zijn gynaecologen (en verloskundigen ook) heel begripvol als je uitlegt dat je er erg tegen op ziet. Vooraf is er vast een gesprekje van hoe het gaat verlopen. En wat ik ook fijn vond en heb aangegeven is dat ze voor elke handeling zeggen wat ze gaan doen, hoe het voelt en of dat ok voor mij is. En je kunt een woord als 'stop' afspreken als je wil dat hij of zij even stopt met wat ze aan het doen zijn. Het is spannend, maar komt vast goed. Vooral goed aangegeven wat jij wil en voelt. Oh en zeg dit ook tegen je partner, dan kan die het doen als het voor jou moeilijk is, of even stop zeggen en bij jou checken 👌
17 dagen geleden
Oh en ontsluiting voelen heb je al gehad lees ik. Dat is echt vervelend inderdaad! Bij een ballon gaat er een stuk minder naar binnen, niet een hele hand maar een dun staafje. Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar kan me voorstellen dat het minder heftig is. You can do it!
En ik vond het ook wel tof om mee te maken dat als je als je bijna bij het einde bent van de geboorte, het je geen drol meer kan schelen dat je zo open en bloot ligt. 😆
Laat je weten hoe het was/gaat?