9 Reacties

5 jaar geleden

Ons kindje groeit op p3, dat is reden tot zorg. P33 lijkt me vrij normaal. Ja beetje wat kleiner, maar we zetten niet allemaal 8 ponders op de wereld 😊 Zolang jullie baby niet afvlakt qua p waarde en lekker op zijn eigen lijn blijft.

5 jaar geleden

Nee joh. P33 is prima. Het leuke aan gemiddeld is dat er ook bovengemiddelde en ondergemiddelde kinderen zijn. Belangrijk is wel dat de baby zijn eigen lijntje ongeveer blijft volgen. Als jij 5 weken terug een p90 kind zou hebben (geschat) en nu p33, dan zou dat reden KUNNEN zijn tot zorg of actie.

5 jaar geleden

P50 is precies gemiddeld dus p33 is inderdaad kleiner dan gemiddeld. Het betekent letterlijk dat 33 procent van de baby's kleiner is dan jouw baby en 67% is groter dan jouw baby. P33 is verder niet zorgelijk!

5 jaar geleden

P.s. de gynaecoloog vònd dat niet kleiner dan gemiddeld, het IS kleiner dan gemiddeld. De Pwaarde wil niet meer zeggen dat P50 precies gemiddeld is (50% van de babies zijn groter, 50% kleiner).

5 jaar geleden

Moet daar niet altijd op rekenen dat het correct is die metingen, ze zeiden tegen mij super groot kindje p80... zal zeker boven de 4 kg wegen blablabla... ik mij zorgen maken want wou bevallen zonder epidurale en dacht een joekel van een kind ai ai hoe zal dat gaan... nuja 38+3 bevallen was maar 3kg410 en 48 cm🤷‍♀️...

5 jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

Moet daar niet altijd op rekenen dat het correct is die metingen, ze zeiden ...
Dat klopt natuurlijk ook! Ik zou een baby krijgen van 3800 gram, weet de p niet meer. Het werd een p93 baby van 4400 gram 😜

5 jaar geleden

P33 is prachtig. Alles tussen de P5 en P95 is prima. Tenzij de curve afbuigt zoals al eerder werd gezegd

5 jaar geleden

Ja het is kleiner dan gemiddeld. Maar zoveel mensen zoveel verschillen. Hier ook een wat kleinere baby, maar wij zijn niet groot, en onze ouders en grootouders ook niet. Had dus niet anders verwacht. Als de gynaecoloog heeft niet heeft aangegeven dat het zorgwekkend is, dan is het ook niet zorgwekkend ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Mlis

Dat klopt natuurlijk ook! Ik zou een baby krijgen van 3800 gram, weet de p ...
Haha serieuze baby dat🙈 1ste kindje? 😘