58 Reacties

4 jaar geleden

Hoi Sabine, waarom denk je dat je partner cocaïne gebruikt?

4 jaar geleden

Als het echt zo is? Wegwezen. Ik heb jarenlang een drugsverslaafde ouder gehad. Zonder in detail te treden. Je kan het je kind echt niet aandoen. Het is verschrikkelijk.

4 jaar geleden

Oeh jeetje, waarom denk je dat hij dat gebruikt? Meid, ik zal dan idd voor jezelf gaan kiezen en er op tijd bij wezen.. 🌸🌼

4 jaar geleden

Hoihoi, ik denk zelf dat je toch het beste met hem in gesprek kan gaan. Ook omdat je het niet helemaal zeker weet.(tenminste dat maak ik er op uit) Jullie zullen straks wel meer belangrijke dingen gaan bespreken als jullie een kindje krijgen. Dan is goede communicatie erg handig 😘 Of is het een lastig onderwerp voor hem? Uiteraard willen jullie samen het beste voor jullie kleintje. Dan kun je zoiets natuurlijk niet gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op babybaby21

Hoi Sabine, waarom denk je dat je partner cocaïne gebruikt?
Omdat hij sowieso al 15 jaar verslaafd is aan wiet. Mijn moeder heeft een keer poeder gevonden op de badkamer en ik regelmatig gesnuif uit een andere kamer hoor. Verder weet ik dat die het wel eens vaker heeft gedaan en merk ik het aan zijn gedrag.

4 jaar geleden

Ach meid, vreselijk. Wegwezen.. ik heb het ook meegemaakt.. hij is zelfs 2x in zuid afrika geweest.. je blijft lang hopen dat het beter gaat maar dat gaat het niet.. denk alsjeblieft om jezelf en de kleine

4 jaar geleden

Omdat hij sowieso al 15 jaar verslaafd is aan wiet. Mijn moeder heeft een k ...
Dan sluit ik me aan bij bloom190, ik denk dat je pas stappen kan gaan zetten wanneer je het gesprek aangaat. Heel veel succes

4 jaar geleden

Geen ervaring mee.. Zolang ze niet zelf inzien dat ze moeten stoppen kun je als brugman lullen. Liegen en bagatelliseren gaan hand in hand bij verslaafden, hou daar rekening mee :) en echt goed verslaafden blijven hun hele leven verslaafd (ook als ze geen drugs meer doen. Het blijft alles of niets want recreatief drugs gebruiken zit er niet meer in). Ik zou zeggen: als het klopt wat je vermoed, kies ten alle tijden voor jezelf en je kleine. Veel sterkte ❤️

4 jaar geleden

Oei, hebben jullie hier wel eens eerder over gepraat voordat je zwanger werd? Was dat gepland? Lijkt me geen leuke omgeving voor een kind om op te groeien 😩

4 jaar geleden

Probleem is vaak dat mensen die verslaafd zijn aan coke dit niet gaan toegeven zonder dat ze geen kant meer opkunnen en moeten bekennen. Hele lastige situatie en niet wenselijk gezien je zwangerschap. Je kan hem niet zomaar loslaten want tis wel de vader van je kindje maar als hij niet eerlijk is en niet geholpen wilt worden moet je (hoe heftig ook) voor jezelf en kindje kiezen. Probeer wel eerst wat je kan anders kan het een schuldgevoel creëren voor iets waar jij niks aan kan doen. Sterkte 🌹

4 jaar geleden

Ik ben ook 3 jaar samen geweest met een coke verslaafde. Gelukkig niet zwanger toen dus ik zit niet helemaal in het zelfde schuitje. Als je niet zwanger was geweest had ik gezegd: wegwezen. Maar ik snap dat je het een kans wil geven nu je zwanger bent. Stel hem een ultimatum. Je gaat hulp zoeken binnen nu en een week, doe je dat niet ben ik samen met de kleine weg. Of kan hij bij zijn ouders terecht? Dat zou nog beter zijn, dat hij uit huis gaat en terug kan komen als hij hulp heeft gezocht. Vaak zitten e vermoedens juist, dus ga niet met hem in discussie of hij wel of niet gebruikt. Grenzen stellen en 1 duidelijke boodschap geven! Niet te veel woorden aan vuil maken.

4 jaar geleden

Tja weet je.. als hij het probleem niet ziet of wil erkennen dan kan je niks beginnen.. En als je gaat praten, praat dan als hij nuchter is want anders praat je met zijn verslaving en dat is sowieso onbegonnen werk.. Heel veel sterkte

4 jaar geleden

In gesprek gaan lijkt me het beste. En uiteindelijk zou het voor mij alles of niets zijn… Clean gezin of alleenstaande moeder zonder contact met je snuivende ex. Klinkt hard, maar dat is de enige weg naar geluk wat mij betreft. Succes!

4 jaar geleden

Dan was hij dit waarschijnlijk al voor je zwangerschap?Had je hier niet beetje beter over na moeten denken dan?

4 jaar geleden

Uit eigen ervaring met een 10 jaar durende relatie met een verslaafde: geen gesprek, geen alternatieven maar daden. Vertrekken en niet meer omkijken. Ze zijn zoveel slimmer dan jij met manipuleren, liegen en jouw schuldig te doen voelen. Dit ligt niet aan jou, jij hebt nergens schuld aan en jij moet nu kiezen voor jezelf en je baby. Hij zal altijd kiezen voor de verslaving, het wegsteken en als het uitkomt: jou manipuleren en de schuld geven. Als ik dat had gedaan, was ik geen 10 jaar gemanipuleerd en duizenden euro's kwijt... En dan een persoonlijke mening: mijn ex gebruikte bijna 20 jaar wiet, elke dag. Al zijn verslavingen waren moeilijk om mee om te gaan maar dat zijn persoonlijkheid veranderde was nog erger. Hij was niet meer die lieve, attente man maar een opvliegende, luie profiteur geworden. Na afkicken is dit nooit meer weggegaan. Zijn begeleider vertelde me dat hersenen echt beschadigd raken en de persoonlijkheid verandert na jarenlang gebruik. Maw: het wordt waarschijnlijk nooit meer beter. Steek er geen energie in!

4 jaar geleden

Jeetje, wat een lastige situatie! Heb je je vermoedens al met hem besproken? Is er iemand met wie je hierover kan praten? Je hebt nu niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf, maar ook over jullie kindje. Dat maakt het nóg belangrijker om de juiste beslissing te nemen. Het lijkt me echt belangrijk om in gesprek te gaan en duidelijk je grenzen aan te geven. Als hij jouw grenzen niet respecteert, is het misschien wel tijd om weg te gaan…

4 jaar geleden

Dan was hij dit waarschijnlijk al voor je zwangerschap?Had je hier niet bee ...
Wat een nare opmerking, zeg. Achteraf weet iedereen altijd alles beter. Volgens mij is het belangrijk om haar advies te geven om nu verder te kunnen, niet om haar verwijten te maken. Daarnaast, ook al was hij toentertijd al aan de cocaïne, wil dat nog niet zeggen dat TS hiervan op de hoogte was en op basis daarvan een weloverwogen beslissing heeft kunnen maken. Vind deze reactie een beetje kinderachtig.

4 jaar geleden

Wat een nare opmerking, zeg. Achteraf weet iedereen altijd alles beter. Vol ...
Je neemt me de woorden uit de mond. Vind het ook een erg nare reactie, als ze het had geweten had ze er vast wel beter over nagedacht hoor. Sabinelizanne: ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Een verslaafde zal jou altijd de schuld geven waarom hij verslaafd is (als hij het al wil toegeven). Als ik zeg wegwezen, is het makkelijker gezegd als gedaan. Kan je hier met zijn omgeving over praten? Of zij eventueel vermoedens / bevestiging hebben dat hij daadwerkelijk cocaïne gebruikt?

4 jaar geleden

Met hem in gesprek gaan is het beste als je dat allemaal niet prettig vind al dat gebruik dan moet je keuzes maken als hij het wel normaal vind! Je hart volgen is het beste in dit geval. Mijn vriend is ook verslaafd aan blowen gaat die verder met iets anders dan is die mij en de kids kwijt en dat weet die dus aan hem of die echt om ons geeft of aan ze eigen.

4 jaar geleden

Ik lees hier veel mensen die zeggen vertrekken en ik denk dat dit ook de verstandigste optie is. Ik denk alleen ook dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik heb zelf geen ervaring, maar misschien hulp inschakelen en een professional erbij betrekken om het gesprek aan te kunnen gaan? Of om een soort interventie te hebben?