20 Reacties

2 jaar geleden

100, dan kan je er ook dekens, luiervoorraad en speelgoed in opbergen

2 jaar geleden

Wij hebben de kasten gekocht met de gedachte dat ze er later ook wat aan moeten hebben. Met 50 cm wordt het al snel krap lijkt mij.

2 jaar geleden

Ik heb geen paxkast maar wel twee kledingkasten van de serie die we hebben gekocht. Alleen al vanwege de ruimte is het ideaal. Dus als het past zou ik voor de grote gaan! In de ene zitten de kleertjes en de dekentjes in de andere de voorraad luiers, doekjes, speelgoed enz.

2 jaar geleden

Wij hebben een commode (hemmed 8 lades) en een kast van 1,2m breed en alles zit bijna vol. Je verzamelt zo een hele boel spul (en krijgt van alles). Ik zou dus de 1m kast aanraden. Ook nog eens handig als de kleine straks geen commode meer nodig heeft en je dus een gewone grotere kledingkast hebt!

2 jaar geleden

had zelf eerst 75 besteld. later toch voor 100 gegaan.. hoe meer opbergruimte hoe beter.

2 jaar geleden

1 meter beste optie heb ik nu ook. Hij zit nu niet helemaal vol maar dat gaat zeker komen de komende weken. Ook heb ik dekens en hoeslakens erin gelegd

2 jaar geleden

Ik heb 2 kasten van 50 cm tegen elkaar staan. De ene heeft alleen maar plankjes, de andere heeft hangruimte en 2 uittrekbare lades naast nog wat plankruimte. Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd met dat tekenprogramma totdat ik tevreden was. Vanuit daar besteld en thuis laten bezorgen. Krijg je precies wat je nodig hebt

2 jaar geleden

Heb daarnaast ook nog een commode met 2 lades en legruimte. Heb zoveel ruimte dat ik het niet vol krijg haha. Ondanks dat ik 2de kindje krijg en dus alles al in huis heb

2 jaar geleden

Wij hebben een paxkast van 150cm. Dus 2 delen van 75. Bewust voor een grote kast gekozen. Veel opbergruimte en als ze puber is heeft ze al een mooie kast. Kan dus lekker lang mee! 150 breed 239 hoog 60 diep

2 jaar geleden

Wij zijn voor de 150cm gegaan (236 hoog). Geeft lekker veel ruimte om van alles in op te bergen. En dan kan hij de kast later ook gebruiken wanneer hij ouder is. Past dan ook nog voldoende in.

2 jaar geleden

100 cm en 236 hoog!

2 jaar geleden

Ik zou voor de grootste gaan .. Hebben wij hier ook gedaan en je hebt in het begin veel te veel opbergruimte, maar op langere termijn wel handig .. Wij steken nu in een deel van de kast bv alle extra voorraad Pampers, billendoekjes, ...

2 jaar geleden

2x 50cm paxkast naast elkaar + commode

2 jaar geleden

2x 50

2 jaar geleden

Ligt er trouwens ook aan hoe groot de kinderkamer is. Hier is die niet zo groot waardoor breder dan 100cm niet mooi was geweest. Lekker knutselen met die ikea ruimteplanner blijft m'n tip! En we zien graag wat het resultaat is geworden :-)

2 jaar geleden

100 cm en 236 hoog. Lekker weer extra opbergruimte 😍

2 jaar geleden

Wij gaan ook een Pax-kast kopen. Wat gebruiken jullie veel? Lades, of zijn planken met mandjes handig?

2 jaar geleden

Als 100 past zou ik die inderdaad doen ipv met voorraad luiers/dekens etc. Moet heel eerlijk zeggen dat wij eigenlijk alles kwa kleding uiteindelijk in de commode hadden want er gebeuren nog al wat ongelukjes met verschonen en naar een kast lopen is dan niet handig;) Zeker ook niet als de baby gaat bewegen/rollen. Dus onze kast is echt in gebruik om dingen op te bergen dat je niet dagelijks nodig hebt.

2 jaar geleden

Reactie op Mimmmi

Als 100 past zou ik die inderdaad doen ipv met voorraad luiers/dekens etc. ...
Daarom zet ik voorlopig geen deuren in de kast. Lijkt me ideaal dat ik vanaf de commode zo spullen uit de kast kan halen. Als hij/zij straks groter is komen er wel deuren en een kinderslot 😊