8 Reacties

6 jaar geleden

Roomkaas in de supermarkt is eigenlijk altijd gemaakt van gepasteuriseerde melk. Van de markt of griek kan hij vers gemaakt zijn en niet geschikt voor zwangere vrouwen. Volgende keer even vragen voor je iets mee neemt.

6 jaar geleden

Ik heb ze laatst bij zo’n marktkraampje gekocht ben nog terug gegaan om te vragen of ze van gepasteuriseerde melk waren maar de kraamhouder wist het niet. Heb ze toen maar niet gegeten..

6 jaar geleden

Lekker eten. Wel vers natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat het van rauw melk de kaas wordt gemaakt. Je kunt het ook even vragen natuurlijk.

6 jaar geleden

Tsja je hebt het al op. Volgende keer even vragen☺️☺️. Ik eet ook gewoon roomkaas trouwens. Niet te druk maken hooor...

6 jaar geleden

Reactie op Bernou

Lekker eten. Wel vers natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat het van rauw ...
Beetje raar advies, als roomkaas zelf gemaakt word is het van rauwe melk gemaakt? Je mag zelf beslissen of je dat dan wel of niet wilt maar het is rauw dus kan op listeria

6 jaar geleden

Reactie op Kimxxb

Beetje raar advies, als roomkaas zelf gemaakt word is het van rauwe melk ge ...
Ik kan me echt haast niet voorstellen dat het zelf gemaakt wordt. Ben nog nooit een kaasje tegen gekomen die van rauw Melkse kaas is gemaakt. En ik zei daarbij dat ze het even moest vragen.

6 jaar geleden

In Nederland word eigenlijk helemaal geen kaas gemaakt van rauwe melk ☺️